ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: westw skrivet 12 april 2011 kl. 06:28:13

Titel: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: westw skrivet 12 april 2011 kl. 06:28:13
Kommer det ryka drivknutar på löpande band efter höjningen?
Är det många som kör med 2" höjning och det funkar bra i längden?

Stod och tittade igår och det är ju rätt extrem vinkel för drivknutarna.

Har detta 2" kit som ska monteras.
(http://i.ebayimg.com/17/!CEulpLQ!Wk~$(KGrHqMOKiME0oRNg+cIBNS)bfmVlw~~_12.JPG)
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: mubert skrivet 12 april 2011 kl. 19:37:07
Vet inte alls hur det påverkar dom i längden, men är också intresserad av ett höjnings-kit. Så om du provar, återkom gärna med "recension" ()p

Vad är det för Can-Am?
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: mittonen skrivet 13 april 2011 kl. 02:51:24
Vet inte alls hur det påverkar dom i längden, men är också intresserad av ett höjnings-kit. Så om du provar, återkom gärna med "recension" ()p

Vad är det för Can-Am?

outlander 800
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: AtvHudik skrivet 13 april 2011 kl. 06:06:10
Jag avråder. Det kostar mera i längden än det smakar. Tro mig, jag har haft höjning själv.
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: westw skrivet 13 april 2011 kl. 07:19:23
Jag avråder. Det kostar mera i längden än det smakar. Tro mig, jag har haft höjning själv.

Du får gärna dela med dig då jag står och väger om jag ska montera eller inte.
Gjorde du nya spår för clipsen i drivaxlarna eller höjde du bara och körde på det?
Jag sitter ju inte och åker mil på landsväg utan terrängkörning är det som är intressant.
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: hocky79 skrivet 13 april 2011 kl. 07:23:21
Jag höjde en cf500 2" Den gick inte att köra på vägen efter det.... Oavsett hur mycket jag provade att justera, det gick bara inte!Den blev helt fel i hjulvinklarna och det påverkade styrningen.

Vet inte om det blir samma på en Can Am.Men jag avråder, du bör i så fall förlänga allt annat oxå. Länk-armar A-armar(kommer bara på det norska ordet) och framför allt drivaxlarna.
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: twinner skrivet 13 april 2011 kl. 08:26:12
Bak-änden är känslig för höjning på Can-am:erna,men ja skulle INTE  :nono: höja den, min rek  ;) utifall att du skulle så förläng allt enligt tidigare inlägg !
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: AtvHudik skrivet 13 april 2011 kl. 09:16:53
Skit i höjningen bara. Inte värt det om du inte byter axlar och allt.
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: westw skrivet 14 april 2011 kl. 06:38:55
Tackar för info ()p
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: TommyBoxster skrivet 16 april 2011 kl. 22:52:00
Jag har höjt min 2" fram och kört ca 400 stenhårda mil med det, inga problem alls, då har jag dämparna på hårdaste men tar jag tag i hjulingen fram kan ja lyfta den 1dm i fjädringsvägen, dvs jag har mjuka dämpare(kasst på 07erna) har hoppat mkt osv men aldrig haft problem.. bak skall man inte röra då blir de problem

fördelen med höjningen är försumbar med att höja med hjälp av starkare fjädrar.. hur som helst..framkkomligheten blir suverän med lite höjning=)
Titel: SV: 2" höjning Outlander. Hur mår drivknutarna av det?
Skrivet av: Quadjonen skrivet 17 april 2011 kl. 01:27:54
Bak går inte att höja,då hoppar axel ur bakaxel.
Fram går det att höja , med det blir problem med spindeledet, och kan gå av, ännu ett problem är att det blir så mycket toe in att den vill ploga i styrningen, helt kass på vägen.Har ett highlifter kit på 2" ,som passar på min , men det får ligga och damma på hyllan.