ATVForum, allt om fyrhjulingar

Allmän diskussion => Övrigt => Ämnet startat av: kenta777 skrivet 6 augusti 2010 kl. 11:26:19

Titel: Biltemas blinkrelä för led, vilket ska man ta?
Skrivet av: kenta777 skrivet 6 augusti 2010 kl. 11:26:19
Det finns två blinkrelän för led-blinkers hos Biltema, ett för Europeiska bilar och ett för Japanska bilar. Vilket ska man välja till sin Raptor?
Titel: SV: Biltemas blinkrelä för led, vilket ska man ta?
Skrivet av: LAHA skrivet 6 augusti 2010 kl. 18:28:55
Kolla hur många stift du vill ha på det och även hur kontakten ser, det är det som är skillnaden.
Titel: SV: Biltemas blinkrelä för led, vilket ska man ta?
Skrivet av: kenta777 skrivet 8 augusti 2010 kl. 18:32:33
Trodde det var samma, såg ut att vara samma på bild på nätet iaf.
Titel: SV: Biltemas blinkrelä för led, vilket ska man ta?
Skrivet av: kenta777 skrivet 19 augusti 2010 kl. 11:58:45
Jag dyker på blinkreläproblemet igen.

Skillnaden är alltså inte hur många stift osv.

Kolla själva:
(http://i35.tinypic.com/zx2x60.jpg)

(http://i37.tinypic.com/2a83pyr.jpg)

Det ena relät ska vara för europeiska bilar och det andra för japanska. Vilket tror ni funkar till Raptorn?

I västa fall köper jag båda och testar men undrar då hur ska det kopplas in.
Det finns tre stift med beteckningarna B, L, E på båda reläerna.
Höger, vänster och jord kanske men vad är vad?

Helt nybörjare på fordonssvagström, bara grejat med gruvmaskiner innan och då är det lite annorlunda.
Titel: SV: Biltemas blinkrelä för led, vilket ska man ta?
Skrivet av: degklumpen skrivet 19 augusti 2010 kl. 14:16:37
inbillar mig att det är så här:
31 = Jord
49 = + matning över säkring från T.lås
49a = Till lamporna via blinkersomkopplaren
finns en liten risk att jag har fel förstås men friskt vågat hälften brunnet :lol:
Titel: SV: Biltemas blinkrelä för led, vilket ska man ta?
Skrivet av: kenta777 skrivet 19 augusti 2010 kl. 15:56:58
Har varit nere och skruvat lite i dag dels för service och dels för att lokalisera blinkrelät.

Det finns inget.

När jag sedan kollar elschemat på datamaskinen så går kablarna från blinkarna direkt in i ecu'n.

Blir att fippla med dryga motstånd då.