ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Andreas. skrivet 30 augusti 2011 kl. 22:44:25

Titel: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Andreas. skrivet 30 augusti 2011 kl. 22:44:25
Vars sitter alla strypningar och hur får man ut max effekt utan att byta allt för mycke?
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Renegade 1000 skrivet 30 augusti 2011 kl. 23:30:25
Dä har ja undrat med . Min ds 450x -09`va strypningarna tagen på när ja köpte den begagnad på firma med 77 mil på mätaren !
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Andreas. skrivet 31 augusti 2011 kl. 12:55:23
Min skulle oxå vart avstrypt men kan säga de gjorde bra mycke att kasta locket till luftburken, klippa kabeln, rensa slutburken, men vad mera går göra??
Nya drev beställde så kanske den orkar åka bakhjulet på 4an :)
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: ante_183 skrivet 31 augusti 2011 kl. 15:37:58
Har du köpt längre kedja också för har du orginal dreven så blir kedjan för kort tror jag. har nämligen en kedja över till min som ser helt ny ut
och på min sitter de 15 42 tror jag de var. slängde på Motoworks helsystemet och FMF power programmer igår kan säga att de är som dag
och natt i jämförelse mot när jag körde rensad slutburk och pink wire cut.

De är bara beställa nu 3500 för systemet från staterna.

//Andreas
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: TAZ™ skrivet 31 augusti 2011 kl. 21:13:54
är själv ganska besviken över det här med att försöka trimma med enkla och billiga medel...har väl gjort allt man kan som inte innebär att man behöver göra ingrep i själva motorn

helsystem- märker ingen skillnad i effekt på de och på orginal rör(rensat givetvis). mer än de psykologiska att det låter snabbare. Har kört en tävling med orginal när jag var van vid att ha effektrör och dom första 10min märker man stor skillnad (konstant på varvstoppet) innan hojen ställt om sig till orginalröret. Men så fort man kört in den på orginal märktes det knappt skillnad på effekten. Blev ännu mer säker på att jag knappt märkte skillnad när jag sedan åter monterade effektröret vid nästa tävling och igen inte märkte något på effekten- så vad ska jag säga, effekt rör är värt pengarna, men enbart pga den viktminskning det ger. så för någon som inte tävlingskör är enda fördelen att det ser snyggare ut. (Och hmf är vettigt rör, men ska byta till motoworks för det verkar vara det bästa och mitt hmf är helt slutkört. Fmf ska vara det sämsta vad jag läst på amerikanska sidor)

har även i ett betydligt större luftfilter (nära dubbelt så stort som orginal) då märkte jag faktiskt en del, men inte så det direkt gav wow känsla, men iallfall så det var värt pengarna. men antar att detta hänger ihop med röret, så är nog inget man ska ha till ett orginal rör utan kräver nog effekt rör. dock inte testat kombinationen orginal rör o stort filter än så är möjligt att även de går bra. (hade givetviss kört öppen burk tidigare)

har även kört till och från med powercommander under året. och nu i slutändan kör jag utan. möjligen att man kan få en liten liten ökning men inte så den var värd pengarna.

omprogramerad ecu, så den är anpassad till effekt rör och öppen luftburk- vill man ha effekt är det inte värt de, men man sliper iallfall limpmode som annars kan infinna sig snabbt på banan.

är det något man ska lägga pengarna på är det att få ramen att hålla ihop och även en ombyggnation av bakdämparen för dessa punkter är dsens stora svagheter.
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: ante_183 skrivet 31 augusti 2011 kl. 21:35:52
Jag måste då säga att köra maskinen utan helsystem med rensad orginal burk och utan lock med pink wire mod så gick
hojjen otroligt snålt ville inte plåga den mer lät som att den spika konstant kritvit stift. 

När ja satte på FMI med orginal system så blev de lite skillnad i gången men inte mycke gick iaf inte snålt men samma
trötta gas svar. men med motoworks sr4 g2 som jag kasta på nu blev de en jävla skillnad i hela registret den drar
konstant från botten till toppen dessutom en jäkla skillnad i gassvar. så nog gör de skillnad.
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Andreas. skrivet 31 augusti 2011 kl. 22:18:48
Jag måste då säga att köra maskinen utan helsystem med rensad orginal burk och utan lock med pink wire mod så gick
hojjen otroligt snålt ville inte plåga den mer lät som att den spika konstant kritvit stift. 

När ja satte på FMI med orginal system så blev de lite skillnad i gången men inte mycke gick iaf inte snålt men samma
trötta gas svar. men med motoworks sr4 g2 som jag kasta på nu blev de en jävla skillnad i hela registret den drar
konstant från botten till toppen dessutom en jäkla skillnad i gassvar. så nog gör de skillnad.


Får väl ta och testa din vid tillfälle  :D
Är en lång vinter man kan fixa hojen
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: ante_183 skrivet 31 augusti 2011 kl. 22:24:31
De är bara prova =) vart var du och köpte din? är de den från boden eller?
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Andreas. skrivet 31 augusti 2011 kl. 22:44:57
De är bara prova =) vart var du och köpte din? är de den från boden eller?

Stämmer bra de..Men har väl lätta den 20 kg med allt skrot som satt på  :lol:
När blir de åka? och vars??

Hoppas få dreven snart, behöver inte en maskin som går 200
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Renegade 1000 skrivet 31 augusti 2011 kl. 22:48:53
Kör i dag med !

Motoworks SR4 Slip-On

Kn filter.

Luftfilter lock borta.

Pink wire ej klippt.


Funderar på att köpa Motoworks bränslebox också , men vad köper man i från i sverige ?

När man har installerat boxen är det bara att köra eller måste man justera in den på något speciellt sätt ?


När motorn är kall så skriker det till lite i från kopplingen när ja ska i väg , men när man kört motorn varm så skriker det inte  något alls (Låter bara när man startar på ettan)

Någon av er ds 450 ägare som varit med om samma sak ?


Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Andreas. skrivet 31 augusti 2011 kl. 23:28:33
Låter som att de är dax att byta koppling :( Kolla om du inte kan få de på garantin


Vad  ska man åka med för luftfilter??
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Renegade 1000 skrivet 31 augusti 2011 kl. 23:31:17
Kopplingen är redan uppgraderad på garantin när den rullat 13 timmar  (Nu har den rullat 23 timmar)

Så ja tror inte att den är slut redan !

Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Renegade 1000 skrivet 31 augusti 2011 kl. 23:59:51
Låter som att de är dax att byta koppling :( Kolla om du inte kan få de på garantin


När man har kört ca 5 minuter från att motorn har varit kall så låter inte detta längre !

Släpper ja kopplingen hastigt så låter det inget även när den är kall !

 
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Andreas. skrivet 1 september 2011 kl. 00:06:21
Min låter ibland... Men kommer nog få delar av Brp och byta den själv ;)
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: ante_183 skrivet 1 september 2011 kl. 15:56:13
De är bara prova =) vart var du och köpte din? är de den från boden eller?

Stämmer bra de..Men har väl lätta den 20 kg med allt skrot som satt på  :lol:
När blir de åka? och vars??

Hoppas få dreven snart, behöver inte en maskin som går 200
Vi måste fara och köra nån dag ska och skruva i brorsans YFZ ikväll så vi får igång den nångång håller på byta kolv. Den maskinen var väl vägreggad? har hört att dom ska gå rätt snabbt med orginal drev. har 15 42 nu men man skulle kanske kunna gå ner till 14 fram. va har du beställt för drev?

Låter som att de är dax att byta koppling :( Kolla om du inte kan få de på garantin


Vad  ska man åka med för luftfilter??
Jag har ett kn filter du kan få testa men jag orkar inte köra med de för har du inte strumpan på de så får man in vatten hur lätt som helst känns inte värt och chansa bättre och köra på orginal tycker jag iaf
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Renegade 1000 skrivet 1 september 2011 kl. 20:03:00
Min låter ibland... Men kommer nog få delar av Brp och byta den själv ;)


Okej ! Hur många mil/timmar har din rullat då ?

Har du garanti kvar på den ?

Har du pratat med brp ang detta ?

Vad kostar en koppling sats då ungefär ?
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: TAZ™ skrivet 1 september 2011 kl. 20:30:26
http://triton.heritagewebdesign.com/~manc22/cart/index.php?main_page=product_info&products_id=160&zenid=96465a8db3b15cab149707d772478413 det är vad man ska ha när det gäller filter, fast med skummluftfilter tycker jag, men då passar det inte längre i orginal luftburk, därför jag har en i aluminium... finns liknande att få tag på ifrån racedepartments men detta är ett mycket större filter...
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Andreas. skrivet 1 september 2011 kl. 21:05:40
Min låter ibland... Men kommer nog få delar av Brp och byta den själv ;)


Okej ! Hur många mil/timmar har din rullat då ?

Har du garanti kvar på den ?

Har du pratat med brp ang detta ?

Vad kostar en koppling sats då ungefär ?

Har gått 40 timmar
Slut garanti för ca 1 år sen :(
Jo har prata med dom ang koppling mm
Har ingen aning om pris i sverige
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: Andreas. skrivet 10 september 2011 kl. 09:56:58
Vad åker ni för drevning?
Ska testa åka med 14/38 väntar bara på dreven  :djump:
Titel: SV: Strypningar Ds 450
Skrivet av: svensson skrivet 11 september 2011 kl. 13:02:03
är själv ganska besviken över det här med att försöka trimma med enkla och billiga medel...har väl gjort allt man kan som inte innebär att man behöver göra ingrep i själva motorn

helsystem- märker ingen skillnad i effekt på de och på orginal rör(rensat givetvis). mer än de psykologiska att det låter snabbare. Har kört en tävling med orginal när jag var van vid att ha effektrör och dom första 10min märker man stor skillnad (konstant på varvstoppet) innan hojen ställt om sig till orginalröret. Men så fort man kört in den på orginal märktes det knappt skillnad på effekten. Blev ännu mer säker på att jag knappt märkte skillnad när jag sedan åter monterade effektröret vid nästa tävling och igen inte märkte något på effekten- så vad ska jag säga, effekt rör är värt pengarna, men enbart pga den viktminskning det ger. så för någon som inte tävlingskör är enda fördelen att det ser snyggare ut. (Och hmf är vettigt rör, men ska byta till motoworks för det verkar vara det bästa och mitt hmf är helt slutkört. Fmf ska vara det sämsta vad jag läst på amerikanska sidor)

har även i ett betydligt större luftfilter (nära dubbelt så stort som orginal) då märkte jag faktiskt en del, men inte så det direkt gav wow känsla, men iallfall så det var värt pengarna. men antar att detta hänger ihop med röret, så är nog inget man ska ha till ett orginal rör utan kräver nog effekt rör. dock inte testat kombinationen orginal rör o stort filter än så är möjligt att även de går bra. (hade givetviss kört öppen burk tidigare)

har även kört till och från med powercommander under året. och nu i slutändan kör jag utan. möjligen att man kan få en liten liten ökning men inte så den var värd pengarna.

omprogramerad ecu, så den är anpassad till effekt rör och öppen luftburk- vill man ha effekt är det inte värt de, men man sliper iallfall limpmode som annars kan infinna sig snabbt på banan.

är det något man ska lägga pengarna på är det att få ramen att hålla ihop och även en ombyggnation av bakdämparen för dessa punkter är dsens stora svagheter.


Själv blev jag riktigt nöjd med Motoworks sliponet som jag hängde på. Kör utan luftfilterlock samt klippt kabeln. Jag märker otrolig skillnad mot orginal. Kan ligga en växel högre utan att den känns svag. Kör endast sandbana och där märks det väl att den är för klen orginal men sliponet gjorde susen. Motorn verkar inte gå lika varm heller då den får ur sig avgaserna lättare.