ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Harmon skrivet 23 september 2013 kl. 22:46:39

Titel: så de vart en xt-p max 800 2010..
Skrivet av: Harmon skrivet 23 september 2013 kl. 22:46:39
Så hur skall man få mera fart i maskin....
Hade en Renegade -07a innan o den gick ju som ett skott i skillnad...

Har en HMF pipa ja tänkt smälla dit. gissar o hoppas att de e stor skillnad mot original.
sitter ju Katalysator på denna så de borde ju kännas stor skillnad...

så vad tror ni medlemmar. Har köpt en uppsättning gorilla silverback 30"are som skall sitta på maskinen sedan också...


Med vänlig hälsning.Åke.
Titel: SV: så de vart en xt-p max 800 2010..
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 23 september 2013 kl. 22:50:00
Grattis till köpet.

Har HMF och PC5 på min Renegade och jag tyckte den blev piggare med det på och han går betydligt svalare.
Titel: SV: så de vart en xt-p max 800 2010..
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 23 september 2013 kl. 22:53:35
Max outlander modellen vs. renegade är väl en bit över 60 kg extra vikt om jag inte minns fel.
Jag hade slipon på min renegade och efi-controller. Ärligt talat tyckte jag inte det gjorde nån större skillnad typ.
Tyvärr.

Som nu KK skrev så funkar PC5 bättre, då man inte behöver gissa sig fram.

30" hjul kommer ju döda prestandan om du inte köper ett variatorkitt som är anpassat efter den storleken på hjul.
 
Titel: SV: så de vart en xt-p max 800 2010..
Skrivet av: Harmon skrivet 23 september 2013 kl. 23:08:36
Sitter o funderar på hur XMR variatorerna är bestyckade....  eftersom dom kör just på dessa silverback däck....

dom kan ju inte ändå vara som en moped i effekt/drag...


mvh
Titel: SV: så de vart en xt-p max 800 2010..
Skrivet av: Krigar Kaj skrivet 23 september 2013 kl. 23:10:48
Är det inte en annan variator på dom då?
Titel: SV: så de vart en xt-p max 800 2010..
Skrivet av: Pelle_jkpg skrivet 23 september 2013 kl. 23:13:59
Finns färdiga kitt att köpa om man är lite fingerfärdig :) 
Ligger på 1500-2000 ungefär.
Titel: SV: så de vart en xt-p max 800 2010..
Skrivet av: twinner skrivet 24 september 2013 kl. 08:20:10
XMR:n har dessutom en annan drevning i lådan (typ 650:ins) ;) EPI:s variator kit brukar göra susen  :) Likaså ett Muzzy helsystem gör en hel del tillsammans med PC5  :D
Titel: SV: så de vart en xt-p max 800 2010..
Skrivet av: Jagvillintevaramedlängre skrivet 24 september 2013 kl. 09:34:32
Har en HMF pipa ja tänkt smälla dit. gissar o hoppas att de e stor skillnad mot original.
sitter ju Katalysator på denna så de borde ju kännas stor skillnad...
Nu är det inte kat på min original, så jag vet inte hur stor skillnaden blir på din maskin. Men på min gamling gör enbart HMF-pipa ingen direkt skillnad i prestanda. Den för bara ett jäkla liv så alla småungar älskar hjulingen och alla gamla kärringar hatar den. Jo, och så blir det inte fullt så jäkla varmt för vänsterbenet.
Lämplig optimering av motorstyrningen är nog ett måste om det ska bli någon riktig skillnad.