Örat är låst med en nit orginal, så det är bara till att borra genom distansen och ersätta niten med en passande skruv & mutter.
40mm tror jag, men det är inte så noga.20mm hög gjorde jag dom i alla fall, det borde gedrygt en tum i verklig höjning.
Det är några till som höjt sina också, men endast på Outlanders.Renegaden min tar sej fram ändå, ingen höjning där heller. (Det där får jag väl äta upp)
Citat från: gurra-g skrivet 27 oktober 2008 kl. 19:18:54Det är några till som höjt sina också, men endast på Outlanders.Renegaden min tar sej fram ändå, ingen höjning där heller. (Det där får jag väl äta upp)skulle tro att du får äta upp det.... ingen höjning bak?
jag skar ut en bricka i 20 plåt som jag gängade ett m5 hål i, lägger ut en skiss på brickan, det passade bra, använder samma brickor men en 20mm längre bult.
Citat från: atvnerd skrivet 29 oktober 2008 kl. 08:06:16jag skar ut en bricka i 20 plåt som jag gängade ett m5 hål i, lägger ut en skiss på brickan, det passade bra, använder samma brickor men en 20mm längre bult.Kanoners.
Citat från: gurra-g skrivet 29 oktober 2008 kl. 08:12:09Citat från: atvnerd skrivet 29 oktober 2008 kl. 08:06:16jag skar ut en bricka i 20 plåt som jag gängade ett m5 hål i, lägger ut en skiss på brickan, det passade bra, använder samma brickor men en 20mm längre bult.Kanoners. bilder...Gjorde plåtarna i 2st tj 10mm ifall jag vill justera lite.Vet inte hur hög en outlander är mitt under annars,(spec från Can-am stämmer inte) men nu är den helt vågrät när jag kollade på undersidan (hasplåten) så var den 285mm hela vägen, och betydligt styvare i fjädringen (ska troligtvis ställa ner hårdheten har på hårdaste nu)
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️