Ajfaan...Misstänkte det...får väl hoppas att den inte gått med den set-up så länge eller bara med 2-hjulsdrift.. Det är en -07 400 HO som bara använts 5 månader, ca 150 mil. Lika bra att köpa 4 nya hjul gissar jag, däcken fram var ändå kassa... Att den med de bakhjulen dessutom ser ut som en Epa-traktor från Lödöse gör ju saken inte roligare! Bara krossad plysch som saknas Var köper man bäst 4 nya fälg o däck, (dimension o typ??) enbart för skogsåka o bra myrframkomlighet?
...enda bilder jag sparat ner kommer här
..tycker ändå den ser rätt hel o fräsch ut på utsidan iaf.Postar en bild på batterifacket, är det ngn som vet vilket av Biltemas batterier som passar, jag kan inte mäta innan jag ska hämta den..
Måttet på batteriet kan jag tyvärr inte. men däremot ser jag kanske ett problem för dig. Själva batteriet spänns/låses fast med en speciell arm som läggs på batteriet och sedan skruvas fast.Fick du inte med denna så blir det att köpa en ny eller fixa en egen låsanordning med tex spännband.
fler än 6 lager blir tunga skulle jag ju skriva... sorry.
Kamraten har ett komplett set med originalhjul i nyskick för 1000:- Plåtfälgar. Finns i Stockholm.
Steg 1 klart, 4 beg fälgar köpta... Gissar att Tony tittar i tllbehörskataloger nu..Nu e de bara resten kvar.....
Fick hem Outlandern idag - stor glädje, såg jävligt fin ut!!På med batteri och i med bensin, o så startar inte motorn.... motorn går runt och hostar till ibland men går aldrig igång ordentligt.... nöter på men inget hjälper... annat batteri, startgas o 30 försök.... Den gick som en klocka när den provkördes på KVD - om än med ett annat nödinkopplat batteri..... men nu = död!!! Fan va less jag blir...Vad kan ha tagit stryk när den stått i fem år? Stift?? Varför gick den isf bra för 2 v sedan?? Eller har jag helt enkelt gjort den pisse-sur av alla försök??? Har P-läge i, bra kräm i batteriet, fräsch soppa i tanken, QUE?? Tips?[/quote Maskinen kan gå hur bra som helst för att ögonblicket efter vara stendöd p.g.a. stiften. Vid två tillfällen har det hänt mig. Jag har startat och kört en hel dag, lastat maskinen på släpet, ställt den i garaget och dagen efter har den varit STENDÖD. Vid bägge tillfällena berodde det på stiften som blivit sotiga
GBC Gator är något tyngre än ITP Mudlite.Ett Gator, 26/12-12, väger enligt http://www.mud-throwers.com 15 kg medan ett Mudlite i samma dimension väger 11.8 kg.
....ja just det, en bild säger väl mer...men det blir stopp för mina filer är tydligen för stora.. snopet. Hur minskar man ner storleken?
originalnyckel för att ändra hårdheten på bakdämparna saknar jag,
Kanske blir original bumper till slut men en i lite grövre alu-rör tror jag skulle vara både snyggt o bra = lättare, vill hålla den så lätt som möjligt!Att Tony tycker fälgarna är snyggast gör mig förvånad - varför sålde han dem till mig isf?? ....men han hade ju väldigt juste fälgar såg jag!!Har använt värmepistolen och trimmat in hasplasten lite till - känns riktigt gediget nu - och enkelt att jobba med!! Fixat mätaren så den visar km/h istället för mph också, men originalnyckel för att ändra hårdheten på bakdämparna saknar jag, skulle vilja göra de lite hårdare, vad kostar en sån eller har ngn alternativtips på hur man vrider dem.... snart klar...En liten alubumper bak - bara ett rör ovan lampan - skulle inte skada heller....
Tackar för tipset - en haknyckel står på inköpslistan! Är det bara att vrida runt medsols sen? I står det bara så, har provat att hissa upp atv bak men det "slackar" inte fjädrarna nämnvärt. På vänstersidan är det draget ett gäng penn-/färgsträck på själva fjädern i olika färger - why?? Något annat man ska tänka särskilt på - tips om lagom nivå? Vill ha markfrigång framför komfort, vill inte bli hängande på stubbar o stenar...
Funkar bra med en polygrip, se till att spruta på lite WD 40 eller liknande innan bara!!!
Japp, nu går den finfint!! Gjorde en 100-timmarsservice och fixade lite...... Allt verkar ok, 2wd och 4wd travar på utan oljud i transmissionen....dock ett litet klonk höger fram vid gaspåslag/avslag i låg fart, i 2wd läget....vet-i-faaan vad det är, inte hysteriskt men hörbart. Nå´n som vet?? Köpte ju XT fälg på forum-tips och fick inte tag på Mudzilla så det blev ITP Mudlite XL, 12" breda bak, 10" fram. Förvånad över att Mudzilla 11" är lika breda, 28 cm, som mudlite 12", också 28 cm!! Lite snopet, ville ju ha breeda däck bak för bärighet i myr....Har klämt på original has-plast och en Warn RT 25 fram, så den är snart färdigpreppad för skogen, jakttorns-transporter, foderkörning o släpa ut älg/gris/hjort! Nöjd e ja - blev en ok affär till slut - även om de nya prylarna o däcken kosta en slant...
Svängde förbi o köpte Biltemas haknyckel för cyklar!!! - pass 39 riksdaler - men den skulle nog funka, får ok grepp, men ville inte pressa på för det kändes rätt stumt. Får ta det när jag har tid att mecka lite....köra lite WD40 på först osv, men hur slackar man fjädrarna mer än att hissa upp bakändan?? Hur hårt behöver man ta i - som satan eller?? Inga spärrar o skit som skall lossas? jaja, jag vet, det står inte det i manualen... Polygrip är användbart men men...haknyckel är väl bättre!
Hur hårt behöver man ta i - som satan eller??
Beror väl hur stark du är?! Det blir som det där med "halva inne". Halva min kanske är hela din! Det kan gå rätt tungt men hissa upp hjulingen och spraya WD-40 så ska det nog gå bra.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️