ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Brutaniel skrivet 9 april 2012 kl. 09:05:30
-
Någon som gjort det själv? är inte intresserad av mått osv, utan hur jävligt det är att göra:) hur mycket utöver kåporna måste bort för att man ska komma åt? Måste krökarna lös tex?
-
Det går å justera utan att ta bort avgasröret på bakre cylindern men det blir lite trångt efter som man inte får bort ventilkåpan helt..
-
Detta gör du enkelt.. ventilkåporna var inga problem att ta bort på mina..
Du behöver bara ta bort sadel å plast.
-
Tog lite bilder.. När ni vrider motorn till ÖD kan du använda skruvmejsel genom tändstifts hålet TÄNK PÅ ATT HÅLLA I MEJSELN OCH FÖLJA MED HELA HELA TIDEN då den annars fastnar och repar/skadar cyl!!!!!
Strecken på kamaxeldreven skall vara vågräta mot topplocket..
Det underlättar massor att ta bort fotsteget på H-sida!
-
Nårra bilder till..
-
Å sista :)
Ventilspel insug 0.06 - 0.14 mm
Ventilspel avg 0.11- 0.19 mm
-
Tackar! Såna instruktioner kan det inte bli för mycket av på forat:)