ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: 400xt skrivet 15 januari 2006 kl. 12:13:26
-
Hej är ägare till 400 XT vägreggad det var precis som ni säger strypt och konstant 4 hjulsdrift lätt ordnat, går hur bra som helst var just och testad en 800 ( vill ha faktorn är mycket hög) vilken maskin
Är det nån som har några bra videos på 400 XT in action. finns det några bilder på stylad 400XT
ha dt så gott
mvh
400xt :wink:
-
...strypt och konstant 4 hjulsdrift lätt ordnat,...
Vad menade du med den texten? Är det lätt att plocka av strypningen? Har den konstant fyrhjulsdrift som är lätt att få omkopplingsbar?
Så skön maskin men DeNada sa att strypningen skulle kosta runt 15.000 att få bort därför sa de upp sammarbetet med Bombardier. Blir ju högvilt den maskinen igen om man kan ostrypa den :twisted:
-
...strypt och konstant 4 hjulsdrift lätt ordnat,...
Vad menade du med den texten? Är det lätt att plocka av strypningen?
Ja, i norge er lätt.
Har den konstant fyrhjulsdrift som är lätt att få omkopplingsbar?
Ja, bara kobla till lednigane på brytaren, så OK
-
JA, i norge er lätt.
Hur är den strypt då? Enligt DeNada så var det massor med modifiering som måste göras. Iof så pratade vi mest om 800an då, kanske är stora skillnader på dem?!
JA, bara kobla till lednigane på brytaren, så OK
Haha, är det allt som behöver göras?! Borde ju vara samma sak på svenska maskinerna då ju. Någon som vet?
-
JA, i norge er lätt.
Hur är den strypt då? Enligt DeNada så var det massor med modifiering som måste göras. Iof så pratade vi mest om 800an då, kanske är stora skillnader på dem?!
JA, bara kobla till lednigane på brytaren, så OK
Haha, är det allt som behöver göras?! Borde ju vara samma sak på svenska maskinerna då ju. Någon som vet?
Hajar inte riktigt :oops: har dom "låst" fyrhjulsdriften på nått sett?
lr har dom sett till att den alltid bara är tvåhjulsdriven? å isåfall VARFÖR?
-
Hajar inte riktigt :oops: har dom "låst" fyrhjulsdriften på nått sett?
lr har dom sett till att den alltid bara är tvåhjulsdriven? å isåfall VARFÖR?
Känner mig också lätt förvirrad gällande just fyrhjulsdriften faktiskt. Hoppas någon Bombardierguru reder ut begreppen. Spännande också om strypningen är enkel att få bort.
(http://quick.imgfree.net/images/11102.jpg) (http://www.imgfree.net)
Men Gul :twisted:
-
Nu har jag ingen aning !!!!!!!!! Om hur detta fungerar, men jag kan tänka mej att det bara är en vip-brytare någonstans som givetvis är dold undfer plasten nånstans, som behövs vippas-tillbaka.
-
Nu har jag ingen aning !!!!!!!!! Om hur detta fungerar, men jag kan tänka mej att det bara är en vip-brytare någonstans som givetvis är dold undfer plasten nånstans, som behövs vippas-tillbaka.
Kan tänka mig att dom bara har kopplat bort kablarna till swichen som styr 2 lr 4 hjulsdriften,så de e nog bara att plugga in dom igen!! frågan är bara VARFÖR??
på min brute fanns det en overrideknapp till backen (för full effekt när man backar) den va icke ikopplad? nu va det ju bara att bygla den när den tillslut hittades.... anledningen till detta är ju att det är byta manöverpaneler typ blinkersmaniker etc som ju inte sitter där normalt...kenske är det samma fenomen på Bomban :roll: finns ingen knapp kanske??
-
de låser maskinen i 4-hjulsdrift fordi at da tar fotbremsen på alle 4 hjulene samtidig når man tråkker inn den. Dette er et krav fra myndighetene for å få regget maskinen for bruk på offentlig vei.slik er det i alle fall her i norge.
-
de låser maskinen i 4-hjulsdrift fordi at da tar fotbremsen på alle 4 hjulene samtidig når man tråkker inn den. Dette er et krav fra myndighetene for å få regget maskinen for bruk på offentlig vei.slik er det i alle fall her i norge.
Så när den e i neutral bromsar den bara bak då :?:
På min brute så va det hydralbromsar fram o vajer bak allt hopkopplat
i fotbromsen...borde ju inte va så svårt att få till bomban heller...lekfaktorn blir ju 1000% skojigare med bara bakdrift :wink:
-
Är det lätt att plocka av strypningen?
Så skön maskin men DeNada sa att strypningen skulle kosta runt 15.000 att få bort därför sa de upp sammarbetet med Bombardier. Blir ju högvilt den maskinen igen om man kan ostrypa den
Ta av høyre side deksel.. på forgasseren er det et lokk som er festet med tre skruer . I fremkant av lokket er det en skrue . Ser du et umrako hode der, er din atv plombert til 14 kw. ser du en skrue med en 8mm mutter er plomberingen ikke i drift. og effekten er 21,6kw
(http://i32.photobucket.com/albums/d40/aays567/DSC00128.jpg)
her ser du skruen etter at den er snudd og plomberingen er ute av drift.
plomberinger er i sin helet bare skruen som stopper wirefestet,snur man skruen ,når ikke skruen festet og du kan gi mer gass. husk å justere skruen ved hendelen så du kan gi mer hendel. hedelen må stoppe i skruen .ikke wiren!!.
(http://i32.photobucket.com/albums/d40/aays567/DSC00129.jpg)
(http://i32.photobucket.com/albums/d40/aays567/DSC00130.jpg)
-
det där gäller väl bara bombardier 400 800 är väl insprutning på?
-
det där gäller väl bara bombardier 400 800 är väl insprutning på?
Men insprutningsmaskiner har också gas-spjäll som kan plomberas på ett liknande sett.
-
vad jag har hört är det andra spridare och program icdi-boxen
-
Ja´jag har ingen aning.
-
vad jag har hört är det andra spridare och program icdi-boxen
Det var det DeNada pratade om. Troligen därför det skulle kosta runt 15 loppor att få den ostrypt. Då är det bara 800an det gäller då eftersom den e insprutning och 400 gasar motor. :!:
-
Då kan jag tycka att det är rätt sjukt att inte insprutarna stryps på samma vis med en stoppskruv i trottelhuset eller gas-spjället. Varför så onödigt dyra åtgärder med spridarbyte och omprogramering när förgäsarmotorerna inte ens byter munstycken, vilket motsvarar insprutarnas spridare...äh...sverige suger bananskal.
-
Nej BOMBARDIER 800 är ENBART strypt i databoxen inget annat....
Alltså inga andra spridare eller något annat tjaffs
Allt ställs bara om med data,, VÄG-REG reduserad effekt,, eller TER-REG fullt blås,,,,
MVH/NUSSI
-
her ser du skruen etter at den er snudd og plomberingen er ute av drift.
plomberinger er i sin helet bare skruen som stopper wirefestet,snur man skruen ,når ikke skruen festet og du kan gi mer gass. husk å justere skruen ved hendelen så du kan gi mer hendel. hedelen må stoppe i skruen .ikke wiren!!.
JAg har alla ingridienser, men har inte skruvat i just denna del ...ännu.
Om jag tolkar allt rätt är det inte nödvändigt att ta bort locket? Bara justera den "bakre" skruven för att få den att" stoppa "senare/inte alls?
-
På 800:an sitter det bara 2 mekaniska stoppskruvar till gasen. En i spjällhuset och en på handtaget bakom tumgasen. Å sen är det bara kontakten till 4wd knappen som är urdragen. Enkelt ()p
-
Hittade du ingen äldre tråd att posta i?
-
På 800:an sitter det bara 2 mekaniska stoppskruvar till gasen. En i spjällhuset och en på handtaget bakom tumgasen. Å sen är det bara kontakten till 4wd knappen som är urdragen. Enkelt ()p
lägg in en bild, jag köpte min ostrypt och har inte sett vart man "ostryper" dem, kan vara bra om man ska bort, så inte frugan kör ihjäl sig. ;)
-
På 800:an sitter det bara 2 mekaniska stoppskruvar till gasen. En i spjällhuset och en på handtaget bakom tumgasen. Å sen är det bara kontakten till 4wd knappen som är urdragen. Enkelt ()p
lägg in en bild, jag köpte min ostrypt och har inte sett vart man "ostryper" dem, kan vara bra om man ska bort, så inte frugan kör ihjäl sig. ;)
Det räcker med den i handtaget, jag har den lös
så jag kan skruva in den lite snyggt vid ev kontroll.
Det är planen i alla fall. :hmmm:
-
På 800:an sitter det bara 2 mekaniska stoppskruvar till gasen. En i spjällhuset och en på handtaget bakom tumgasen. Å sen är det bara kontakten till 4wd knappen som är urdragen. Enkelt ()p
lägg in en bild, jag köpte min ostrypt och har inte sett vart man "ostryper" dem, kan vara bra om man ska bort, så inte frugan kör ihjäl sig. ;)
Det räcker med den i handtaget, jag har den lös
så jag kan skruva in den lite snyggt vid ev kontroll.
Det är planen i alla fall. :hmmm:
sneeky ! ;)
-
Mycke skrivande om det här...vill bara hålla med Geson...jag har tagit bort skruven i spjällhuset på min -08...och nu går den som faaaan.....bakom hastighetsmätaren sitter en kontakt som är urdragen och skyddad med ett plasthölje...bara blocka bort skyddet och koppla ihop....och vipps ...så funkar 4wd knappen på styret som den ska...handbromsen bromsar fram och fotbromsen funkar bak....ett tips kan väl vara att spara skruven.....till besiktningen...ler
...och ni som plockar bort strypningen på 800:an....glöm inte att hålla i styret nästa gång ni ska iväg.....hehehe.....så jävla kuuuuuuul!!!!!! O0
/Thompa
-
Jag hämtade min 800:a förra veckan och den är busenkel att få till ta bort svarta plastlocket på spjällhuset där viren går in tryck på gasen så ser du att ett dom satt ett litet plåtbläck med en torxskruv bara att skruva bort osså stoppskruven vid själva gasreglaget!
Kontakten till strömbrytaren för 4/2wd sitter ganska lättåtkomlig inder instrumenkåpan, bara att sätta ihop kontaktstycket så funkar det som det är tänkt! Jäklar va rolig den blev helt plötsligt. Lycka till :D