ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Access => Ämnet startat av: access300 skrivet 22 april 2010 kl. 10:20:58
-
Har nyligen köpt en access 300 som verkar ju vara av bra kvalitet när man synar den närmare.Tycker också det är skapligt drag i motorn o bra storlek på quaden man sitter bra på den vad tycker ni om era access?några särskilda fel ni har fått? vore intressant o få höra era åsikter
-
Jag funderar på en access 450, har hört mig för lite och det är mest possitiv kritik, står mellan den och smc wildcat 500 nu.
-
Jag funderar på en access 450, har hört mig för lite och det är mest possitiv kritik, står mellan den och smc wildcat 500 nu.
Jag har provkört 450 och tyckte den var grym! Känns som det är bättre kvalite på den... ;)
-
Har nyligen köpt en access 300 som verkar ju vara av bra kvalitet när man synar den närmare.Tycker också det är skapligt drag i motorn o bra storlek på quaden man sitter bra på den vad tycker ni om era access?några särskilda fel ni har fått? vore intressant o få höra era åsikter
Min har gått 680 mil. Jag har inte kört alla milen själv, men tidigare ägare har inte haft några större bekymmer. Verkar vara mycket bra maskiner. :)
-
Min har gått 500mil. Nu har envägskopplingen gått sønder så jag har knappt kørt på hela vintern. :cry:
Tydligen ska man inte starta med dåligt batteri. :dntknow:
Førutom det har jag bara haft självførvållade fel. (Spräckt plast tex)
-
Vad är det för något (envägskoppling)? Och kan ett urladdat batteri ha någon betydelse?
-
Kopplingen som slår till från startmotorn till vevaxeln sen går den i friläge så motorn snurrar. Istället før en solenoid som sitter på bilar. När den ger sig så ligger startmotorn i hela tiden.
Det där med startmotorn vet jag inte men jag fick ett tips om att man inte ska starta med dåligt batteri før tydligen så økar det risken før att kopplingen ger sig.
Det var det bästa sättet jag kunde beskriva den på iaf. Du kan kolla på pinalen.se så ser du vart den sitter.
-
nån som har drevat upp sin maskin? har landsvägsdäck på min o vill få ner varvtalet lite.har även obalans i däcken nått ni också har märkt av? ska åka ner till däckfirman o se om man kan balansera dom
-
Min ska vara uppdrevad bak. Har inte kollat hur många kuggar, men jag kan kolla upp det nån dag. Jag kör visserligen med offroad däck på min. Jag har även köpt lite större munstycken som jag ska byta också. (om det inte redan är bytt)
-
Kopplingen som slår till från startmotorn till vevaxeln sen går den i friläge så motorn snurrar. Istället før en solenoid som sitter på bilar. När den ger sig så ligger startmotorn i hela tiden.
Det där med startmotorn vet jag inte men jag fick ett tips om att man inte ska starta med dåligt batteri før tydligen så økar det risken før att kopplingen ger sig.
Det var det bästa sättet jag kunde beskriva den på iaf. Du kan kolla på pinalen.se så ser du vart den sitter.
Okej, jag tror jag förstår. :hmmm: Min kan "smälla" rätt hårt när man kör på starten ibland låter inget vidare, ungefär som den kuggar över. Är det liknade på din? Mitt batteri är nog aldrig bytt...
-
Ne det där smällandet är nog ganska normalt min gör det också.
Jag märkte att kopplingen va slut när jag drog i startsnöret och startmotorn snurra.
-
nån som har drevat upp sin maskin? har landsvägsdäck på min o vill få ner varvtalet lite.har även obalans i däcken nått ni också har märkt av? ska åka ner till däckfirman o se om man kan balansera dom
Nu har jag kollat vad det är för drev på min Access 250. Det sitter ett 35 kuggars bak på nu, och jag tror att 40 är standard på den. Jag har aldrig haft på 40 kuggars bak. Köpte den med 35 så jag vet inte riktigt hur stor skillnaden är riktigt. Men det sänker säkert varvet en del vid fullfart.
-
hur fort går din maskin? har varit uppe i 95 med min men den är inte inkörd än så jag har inte varvat ur max än
-
Tja, man kan inte begära så mycket på 250cc men ca 85-90km/h.
-
Min gör cirka 85-90 helt orginal och med 115kg klump på sätet.