ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: gobo skrivet 25 juni 2009 kl. 16:52:55
-
hittade något som heter sieve på en sprängskis på en amerikansk sida,är det något slags grovfilter eller?ska man byta/rengöra det lr?vart sitter det? någon som vet.. :help:
-
jo Sieve är förfilter (grovfilter) var det sitter vet jag däremot inte :hmmm:
-
Man måste riva blocket, det finns en tråd här om det
har jag för mej. :)
-
är det någon som har som har bytt sitt filter? eller gör ni som jag,blundar,kör o hoppas på det bästa ???? :D
-
Står det nåt om bytesintervallen då?
Sitter den som jag tror inne i motorn, så lär
man väl kunna åka bra länge innan det är dags.
-
Är ganska säker på att den låg under 200 timmars service. Men ingen har fått det gjort vad jag vet. Kanske är schemat i serviceboken reviderat ?
-
enligt serviceboken ska det rengöras efter 200tim eller 2år eller 600mil, jag har en 06a som har gått 1300mil på 365tim,...djävligt dumt att man måste klyva motorn bara för att rengöra ett filter. :banghead:
-
Shit, isf så är det hög tid för mej då. ???
-
det verkar inte som någon har gjort sin 200tim service? ;)
-
det verkar inte som någon har gjort sin 200tim service? ;)
Det är inget som behöver göras om man inte har problem med oljetryck eller nåt sånt
-
det verkar inte som någon har gjort sin 200tim service? ;)
Det är inget som behöver göras om man inte har problem med oljetryck eller nåt sånt
Absolut Noll problem med oljetrycket då på Can Am 8)
-
konstruktören på rotax skulle ju ha stryk som kom på att man kunde bygga in filtret i motorn så man inte kan komma åt det utan att klyva motorn :banghead:
-
Med dom bytesintervallerna som är på oljan å filtret så kan ja inte tänka mig att det skulle kunna koksa igen silen på dom timmarna... Har man fyllt motorn med lera å satt igen den får man väl nästan skylla sig självB-)
-
Jo det låter ju som overkill om man tänker efter,
det är ju inget man behöver göra på bilen.
Så varför på Hjulingen?
Bla Saab hade ifs problem med vevhusventilationen på tidigare modeller av 9.3
med följd att det blev sludge eller sotavlagringar i oljan.
Sånt skulle ju sätta igen silen.
Men det skulle kräva en igentäppt vevhusventilation då,
och Hjulingen servar man ju bättre än bilen, hehe.
-
Jo det låter ju som overkill om man tänker efter,
det är ju inget man behöver göra på bilen.
Så varför på Hjulingen?
Bla Saab hade ifs problem med vevhusventilationen på tidigare modeller av 9.3
med följd att det blev sludge eller sotavlagringar i oljan.
Sånt skulle ju sätta igen silen.
Men det skulle kräva en igentäppt vevhusventilation då,
och Hjulingen servar man ju bättre än bilen, hehe.
Dito med volvo ;)