ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: tobbe77s skrivet 7 maj 2012 kl. 17:09:55
-
Funderar på att beställa muzzy slip on och undrar vilken bränslebox man ska köpa?
-
Vad jag förstått är de flesta EFI controllers hmf/ big gun osv. likadanda men olika klisterlappar. Jag valde big gun med big gun slipon
-
dom flesta bränsle boxarna verkar vara väldigt lika, men power commander v hyllas ju på amerikanska forum pga att den har massa olika inställningar jämfört med tex hmf/big gun, men mitt bekymmer är att han jag tänkt beställa muzzy av har bara power commander i sitt utbud och den verkar ju vara mycket svårare att ställa in, så vet ej om jag klarar det själv eller om man lär lämna in den på nån firma. Isf lär jag nog köpa tex hmf penland slip on ifall jag vill ha en hmf box.
-
muzzy har ju egna boxar ;)
-
får en power commander 5 billigare än en muzzy digi-tune, men kanske är bättre o köpa digi tune iaf?
-
nä tror nog PC:n e den bättre.... fördelen med muzzyn e ju att den e förinställd för just muzzy ;)
-
Funderar på att beställa muzzy slip on och undrar vilken bränslebox man ska köpa?
Endast en slipon ljuddämpare är lite bortkastade pengar, ett komplett system Muzzy Pro eller Muzzy super Pro skall det vara om du vill ha full valuta för pengarna. Pro och Super Pro är nya system från Muzzy. Det gamla har utgått köp inte det. Köper du från Vforcejohn (googla) så kan du samtidigt köpa Power Commander 5 med tillhörande mapp för avgas systemet. Vill du fördjupa dig om avgas system se bifogade filen. ^-^
-
vforcejohn har slutat skicka grejer utomlnads då han tycker att det är för krångligt, sen blev jag hänvisad till nått test där muzzy pro gav sämre resultat på can am 800 än vad gamla modellen, tydligen så bör motorn vara rejält trimmad för att pro systemet skulle vara bättre, och avgas + bränsle box är allt jag tänker byta, inge sugen o trimma sönder maskinen. 1600:- vill nån firma ha för att tuna en power commander så den matchar muzzy systemen, så det blir nog inte till o köpa en sån.
-
Konstigt,, :hmmm: Jag mailade med Vforcejohn så sent som för 7 dagar sedan och fick priser. Han skrev bl.a
I sell only the PRO or super pro version and they are no heat exhaust pipes. the standard pipes have been discontinued from Muzzy. and the new ones make more pwoer. pro makes +3 and s/pro makes +6 over the standard.
I do have the PCV, but save your money it does nothing for a stock piped machine.
Han sa inget om att inte vill skeppa hit.
Det där med att trimma sönder maskinen förstår jag inte alls. Ett avgassystem och en box med rätt mapp är det att trimma sönder?
-
Det jag menade med att trimma sönder va att ändra kammar o allt, större cylinder osv, muzzy pro gave mer hk´s när dom testade 912cc big bore på en can am. Men muzzy pro gav tydligen en försämrad effekt om maskinen var orginal, så om jag hade haft en renegade 1000 så hade jag köpt muzzy pro då det systemet inte är så mycket dyrare, men enligt testerna på en orginal 800 så är det bort kastade pengar då jag inte kommer sätta på big bore kit osv.
Sen slip on vs helsystem så skulle jag vilja se mer dyno resultat, enligt olika forum så ger inte ett hel system mer effekt än ett slip on, iaf inte på en can am 800, men en del säger tvärtom, så lite svårt o veta hur det egentligen ligger till
-
Från Vforcejohn:
Sorry, too many issues doing overseas shippments, I don't do it anymore.
PROBLEMS OR QUESTIONS, CALL ME.
SHOP (570) 773-1240
CELL (570) 875-9071
FAX (570) 773-1780
THANK YOU FOR YOUR INTEREST.
INTERSTATE MOTORSPORTS
111 Vulcan Hill Rd
Barnesville, PA 18214