ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: rullstol skrivet 21 juni 2007 kl. 20:46:17
-
HEJ VAD SITTER STRYPNINGEN PÅ EN DS250 HJÄLP???????
-
Är du säker på att det finns strypningar på den?
-
Lite min tanke också. Verkar rätt vanligt att 250's inte riktigt når upp till 15Kw och en strypning som ger lägre effekt än gränsvärdet verkar ju inte direkt logiskt. Men men jag kan ha fel :roll:
-
DET kann inte vara möjligt att en 250cc gör ca75 km och att det är dåligt drag Har man köp grisen i säcken??????????
-
HEJ VAD SITTER STRYPNINGEN PÅ EN DS250 HJÄLP???????
Etter litt leting i tegninger, så har jeg funnet forskjell på den CE godkjente versjonen og "USA" versjon. Det er rett og slett ikke den samme CDI boksen i de to versjonene. Det ser ut som om forgasser, luftinntak og eksos er det samme på begge to(Samme varenummer og tegninger for begge). Da er det med andre ord innsprøytningsmotor i denne DS'en.
Så skal jeg gjette hva som skal til her, så er det å bestille en ny CDI boks med varenummer S30400RCB000(Pass på at det sår CE eller EU på den du har ifra før). Denne finner du sikkert i USA der du kjøper ATVdeler for Can-Am eller kanskje forhandler kan ta inn for deg? Usikker på hva denne koster, men du kan vel ringe litt rundt?
Det _kan_ jo hende at Can-Am har triks som gjør CDI boksen for CE versjonen lik den som er i USA, så en tlf. til merkeverksted er kanskje lurt uansett her. Vil du ikke ringe din egen forhandler(problemer med garanti etc. ) så finnes det jo mange å velge i som selger Can-Am :)
/op
-
Det blir ingen som helst skilnad på maskinerna med byte av CDI boxen,
har provat detta då vi hadde möjlighet att ha två maskiner hemma, en väg och en terräng: samma fart på båda.
-
Nei .. oki. Bra du har testet! For det kunne vel ha blitt dyt å teste. Rart de har ulike bokser til samme formål?!?
Gikk terreng og vei versjonen likt også?
Da er vel powercommander og effektanlegg neste da?
/op
-
Tycks minnas (men minns inte var) att jag läst i en tråd på ett Amerikanskt quadforum att man hade samma funderingar kring "låg" toppfart på DS250'n. Lite konstigt med tanke på att den har samma motor som flera andra om jag förstått det hela rätt, men den kanske är starkare i stället 8)
-
jag köpte nyss en beg.ds 250,den gör 95 km/tim...så din borde gå fortare.
-
Det sitter en Sym 250cc motor i denna, samma lika som på min AIE MagMagx 275 (250cc). Dom går betydligt bättre med en annan dämpare, det sitter en katt i orginaldämparen + nån vägg som bromsar upp rejält.
Min MagMax toppade runt 100 (gps) men motorn gillar ju att ligga på lite högre fart. I botten är den riktigt trött så ett variatorkitt är att rekomendera, iaf byta vikterna. Det ger ett ganska stort resultat att skruva på luftskruven tycker jag (på min iaf). Ut med skruven o du får mkt bättre högfart o in med den så får du ganska bra vrid i maskinen.
Bara o testa o hitta ett mitt i mellan läge som du gillar.
Har även drevat om till 17 fram o det funkade bra med ca 500rpm mindre i toppfart. Nu sitter orginal 15 på men har 25" däck på o det går oxå bra (bättre?)
//Janne
-
Det sitter en plugg längst bak på slutröret: :P Den sitter med tre skruvar bara att plocka bort ()p
-
Har samma problem med låg toppfart.. Janne, nåt tips på dämpare som passar ?
-
ca 80 km/h är inte ovanligt för en 250.
Men hur mäter ni hastigheten? mätaren på hjulingen?
min kines 250 gör 85 på mätaren