ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Rka skrivet 25 januari 2009 kl. 17:45:24

Titel: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Rka skrivet 25 januari 2009 kl. 17:45:24
Har börjat snegla lite på en Can-am 400 alt. 650 outlander
Skulle vara intressant att höra hur ni som kör Can-am upplever kvalité och tillförlitlighet, jämfört med t.ex.Yamaha och Honda. ?
Är det lätt/dyrt att få tag i reservdelar?
Skulle även vara intressant att höra hur ni upplever, motorer och köregenskaper jämfört med jappsar.



Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: 1234 skrivet 25 januari 2009 kl. 18:22:51
har kört närmare 600 mil med min nu och inte haft nå fel på den, grymt skön maskin, har haft kawasaki och suzuki innan
som jag körde över 700 mil med och hade inga större fel på dom heller.
can am är ju så pass stort att det går att få tag på reservdelar vart man än vänder sig, bor på en liten ort (kopparberg) och har minst
3 återförsäljare innom 8 mils radie.
håller du dig till dom kända märkena som can am, honda, suzuki, articcat, kawasaki, yamaha mfl så kommer du bli nöjd
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Spiricom skrivet 25 januari 2009 kl. 18:31:03
Har inte haft någon av japsarna du nämner, men jag hade en Goes520 innan min Can-Am och det går inte att jämföra på en punkt. Har inte haft några fel alls på min hittils. Den har gått knappt 300 mil. Det ligger faktiskt mycket i det gamla ordspråket "man får vad man betalar för". Tror att alla de stora märkena håller liknande kvalité. ()p
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Rka skrivet 26 januari 2009 kl. 12:22:47
Tack för era svar.
Trevligt att ni är nöjda med Can-Am.

Skulle vara intressant att höra om längsgående bärarmar påverkar körningen nämvärt, jämfört med en vanlig delad bakaxel.


Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: olle arboga skrivet 26 januari 2009 kl. 16:14:56
längsgående bärarmar är bra den ändrar inte spårvidden vid gupp o hålor=går stadigare rakt fram ()p
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Rohnny skrivet 26 januari 2009 kl. 16:52:51
Kjørt 14500km i 2008 uten noe store kostnader. Reima gikk vel 9000.
Det er en 800 ltd-08. Still going strong.  :D
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: snickaren skrivet 26 januari 2009 kl. 19:23:01
Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet ()p
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: AtvNerd skrivet 26 januari 2009 kl. 21:34:34
Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet ()p

och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Nilas skrivet 28 januari 2009 kl. 00:00:26
Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet ()p

och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....
Och de allra löjligaste motorljudet :lol:
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: bagarn skrivet 28 januari 2009 kl. 21:16:06
BRP är så jäkla beroende av bra återförsäljare, jag har en 800 xt som är uttagen i nov -07 och det är ett riktigt måndagsexemplar.
Jag har haft alla jäkla små fel som bara går att få. Missnöjd men allt som har med denna maskin att göra förutom motorgången på den. Va ner på mässan i STHLM och pratade med BRP direkt ang mina problem. Dom va lika osympatisk som min ÅF i Ö-vik :banghead:. Jag ljuger inte om jag säger att jag haft min inne hos ÅF över 20 gånger för alla fel. Försökte få hand/tumgas värme i kompesation för allt som varit.......ÅF bara skrattade åt mig, istället fick jag betala 2466 kr för 500 mils service.
Vad händer sen när garantin gått ut???????????? :hmmm:
Vad gör jag om dom säger att det är mitt fel att fyrhjulingen inte funkar :knupple:

Ska man åka fyrhjuling i Ö-vik så är det POLARIS som gäller för att få den absolut bästa servicen, sen STISSO bara av den anledningen av hur dom hanterade Joffs Kymco vid ett motorras, trots att han inte köpt fyrhjulingen av dom. Dom var skitbra!!

Skit i märket köp en hjuling där det är bra ÅF och bra organisation, det är mitt råd just nu i denna bittra stund :headbang:
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: snickaren skrivet 28 januari 2009 kl. 21:35:46
Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet ()p

och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....

Har kompisar som har can-am yamha suzuki mm men när det börjar att bli jävligt i skogen så brukar jag komma längst med min polaris för tungd och en gedigen byggd maskin gör att man kommer längre en dom flesta. polaris är byggd för att köras i skog inte ligga och tävla på grusvägar,vill man ha bra ljud så kör man hd istället för atv
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: AtvNerd skrivet 28 januari 2009 kl. 21:48:08
Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet ()p

och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....

Har kompisar som har can-am yamha suzuki mm men när det börjar att bli jävligt i skogen så brukar jag komma längst med min polaris för tungd och en gedigen byggd maskin gör att man kommer längre en dom flesta. polaris är byggd för att köras i skog inte ligga och tävla på grusvägar,vill man ha bra ljud så kör man hd istället för atv
eller råka sladda med 2wd inkopplad, då ryker drivningen..bra grejer!  ()p
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: snickaren skrivet 28 januari 2009 kl. 22:00:27
Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet ()p

och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....

Har kompisar som har can-am yamha suzuki mm men när det börjar att bli jävligt i skogen så brukar jag komma längst med min polaris för tungd och en gedigen byggd maskin gör att man kommer längre en dom flesta. polaris är byggd för att köras i skog inte ligga och tävla på grusvägar,vill man ha bra ljud så kör man hd istället för atv
eller råka sladda med 2wd inkopplad, då ryker drivningen..bra grejer!  ()p
Körde på is förra helgen i ca 7mil och sladdade både med 2wd och 4wd inga problem med det, sen kan jag tillägga att polarna som kör div maskiner bla Can-am såg jag bakom mig hela tiden ()p
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: AtvNerd skrivet 28 januari 2009 kl. 22:01:56
Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet ()p

och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....

Har kompisar som har can-am yamha suzuki mm men när det börjar att bli jävligt i skogen så brukar jag komma längst med min polaris för tungd och en gedigen byggd maskin gör att man kommer längre en dom flesta. polaris är byggd för att köras i skog inte ligga och tävla på grusvägar,vill man ha bra ljud så kör man hd istället för atv
eller råka sladda med 2wd inkopplad, då ryker drivningen..bra grejer!  ()p
Körde på is förra helgen i ca 7mil och sladdade både med 2wd och 4wd inga problem med det, sen kan jag tillägga att polarna som kör div maskiner bla Can-am såg jag bakom mig hela tiden ()p

de var väl inne på varv 2, kör åt sidan nästa gång så slipper du vända dig om...  ;D
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: snickaren skrivet 28 januari 2009 kl. 22:08:16
Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet ()p

och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....

Har kompisar som har can-am yamha suzuki mm men när det börjar att bli jävligt i skogen så brukar jag komma längst med min polaris för tungd och en gedigen byggd maskin gör att man kommer längre en dom flesta. polaris är byggd för att köras i skog inte ligga och tävla på grusvägar,vill man ha bra ljud så kör man hd istället för atv
eller råka sladda med 2wd inkopplad, då ryker drivningen..bra grejer!  ()p
Körde på is förra helgen i ca 7mil och sladdade både med 2wd och 4wd inga problem med det, sen kan jag tillägga att polarna som kör div maskiner bla Can-am såg jag bakom mig hela tiden ()p

de var väl inne på varv 2, kör åt sidan nästa gång så slipper du vända dig om...  ;D
Jag ger mig, ()p men jag trivs bra med min polaris 800 och man kan nog ha vilken maskin som helst men det gäller att kunna behärska den och våga köra :)
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: AtvNerd skrivet 28 januari 2009 kl. 22:16:45
båda maskiner är ju top grejer...jag bara jävlas... ()p
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: snickaren skrivet 28 januari 2009 kl. 22:22:07
båda maskiner är ju top grejer...jag bara jävlas... ()p
Lite roligt måste vi ju ha.Håller med dig vi har topmaskiner med bra kvalitet ()p
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Rickard Marklund skrivet 28 januari 2009 kl. 22:22:59
Jag är också grymt nöjd med min 650XT.
Har kört ca 300 mil och det har bara rullat på förutom i början, när den läckte kylarvätska via en stefatätning, axel och tätningar byttes på garantin, och sen har det fungerat.
Lånade en 400 under tiden de väntade på delarna till min 650, och jag kan väl lungt påstå att det är MYCKET mindre att köra med, men i övrigt är de jämförbara.
Det skiljer en hel del pris mellan 400 och 650 men det blir en helt annan grej att köra 650, så är det bara, i vart fall om du gillar när det känns att trycka på gasen.
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: AtvNerd skrivet 28 januari 2009 kl. 22:35:02
och skillnaden på en 650 och 800:a är inte SÅ stor... 650:n är en jävligt pigg maskin!

Och 400:an har jag bara hört bra om.
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Rka skrivet 29 januari 2009 kl. 00:20:07
BRP är så jäkla beroende av bra återförsäljare, jag har en 800 xt som är uttagen i nov -07 och det är ett riktigt måndagsexemplar.
Jag har haft alla jäkla små fel som bara går att få. Missnöjd men allt som har med denna maskin att göra förutom motorgången på den. Va ner på mässan i STHLM och pratade med BRP direkt ang mina problem. Dom va lika osympatisk som min ÅF i Ö-vik :banghead:. Jag ljuger inte om jag säger att jag haft min inne hos ÅF över 20 gånger för alla fel. Försökte få hand/tumgas värme i kompesation för allt som varit.......ÅF bara skrattade åt mig, istället fick jag betala 2466 kr för 500 mils service.
Vad händer sen när garantin gått ut???????????? :hmmm:
Vad gör jag om dom säger att det är mitt fel att fyrhjulingen inte funkar :knupple:

Ska man åka fyrhjuling i Ö-vik så är det POLARIS som gäller för att få den absolut bästa servicen, sen STISSO bara av den anledningen av hur dom hanterade Joffs Kymco vid ett motorras, trots att han inte köpt fyrhjulingen av dom. Dom var skitbra!!

Skit i märket köp en hjuling där det är bra ÅF och bra organisation, det är mitt råd just nu i denna bittra stund :headbang:


Tack för din input i tråden ()p. Det är sånt här man behöver höra innan man bestämmer sig för att hoppa på ett nytt märke.
Hoppas du slipper mer onödigt strul framöver.

Jag har kört Grizzly 600 och 660 i tio år med bra något enstaka strul. Visst har jag kört sönder lite saker, men då har jag bara haft mig själv att skylla.

Läser man tester så brukar Can-am oft ligga i topp. Men man kan knappast begära att dom som utför testerna ska ta med tillförlitlighet och kvalité när dom bedömmer ATV:n

Såg just nu nya 650 Outlander-07 för 60.000:- +moms. Ett pris som gör att jag iaf måste åka och provköra...

Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Ilpo skrivet 30 januari 2009 kl. 13:23:41
det verkar vara ett mycket bra pris.
Jag har inte haft nå trubbel med min 650 XT förutom de som det finns en bulletin på.
Och de fixar ÅF åt dig gratis.
370 mil körda.
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: 1234 skrivet 30 januari 2009 kl. 18:56:07
600 mil har min gått, bytte en damask idag, annars problem fritt
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: LAHA skrivet 30 januari 2009 kl. 19:23:25
Inte alla som tycker det är super  :whip:

http://www.atvstockholm.com/smf/index.php?topic=278.msg10073;topicseen#msg10073
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Nilas skrivet 30 januari 2009 kl. 21:04:06
Inte alla som tycker det är super  :whip:

http://www.atvstockholm.com/smf/index.php?topic=278.msg10073;topicseen#msg10073
Det verkar vara ett lotteri, lika som med biljävlar, vissa är måndags exemplar, medans andra bara går och fungerar... alla märken kan krångla! Det sägs att Toyota personbilar inte kan gå sönder med :hmmm: :hmmm: :hmmm:
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: AtvNerd skrivet 30 januari 2009 kl. 21:14:05
kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.

Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex   hoppar med maskinen...
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Nilas skrivet 30 januari 2009 kl. 21:53:12
kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.

Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex   hoppar med maskinen...
förvisso...men... en kompis körde 300H 600Mil utan ett fel... och han kör som ett svin... ;)
Du har väl Dalton´s och stora däck föresten? 8)
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Nilas skrivet 30 januari 2009 kl. 22:04:25
kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.

Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex   hoppar med maskinen...
Jag hade Dalton´s, Outlaws 29´5",pipelift och sportfilter på min förra... Men bytte inget som har med det att göra, förutom framdiffen, med de verkar ju vara ovanligt på can-am...
I övrigt så bytte ja soppapump, laddregulator och kylare... på 150H300Mil
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Rka skrivet 30 januari 2009 kl. 22:16:22
Svaga punkter vid tidiga mil gör mig tveksam till fabrikatet.
Det hade varit intressant att höra synpunkter av någon som kört en och samma Can-am i minst 5år.
Eftersom märket fortfarnde verkar vara i en utvecklings fas, så verkar en ny 07:a som jag funderat på ett ytterst osäkert kort.
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Lillhajen skrivet 30 januari 2009 kl. 22:31:26
Svaga punkter vid tidiga mil gör mig tveksam till fabrikatet.
Det hade varit intressant att höra synpunkter av någon som kört en och samma Can-am i minst 5år.
Eftersom märket fortfarnde verkar vara i en utvecklings fas, så verkar en ny 07:a som jag funderat på ett ytterst osäkert kort.


Då får du vänta till 2011 ungefär, 800:an kom väll tidigt 2006.
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Nilas skrivet 30 januari 2009 kl. 22:32:28
Svaga punkter vid tidiga mil gör mig tveksam till fabrikatet.
Det hade varit intressant att höra synpunkter av någon som kört en och samma Can-am i minst 5år.
Eftersom märket fortfarnde verkar vara i en utvecklings fas, så verkar en ny 07:a som jag funderat på ett ytterst osäkert kort.

Även Honda, Yamaha och Suzuki kan krångla.... Som sagt, det är ett lotteri...
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: AtvNerd skrivet 30 januari 2009 kl. 22:39:37
kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.

Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex   hoppar med maskinen...
förvisso...men... en kompis körde 300H 600Mil utan ett fel... och han kör som ett svin... ;)
Du har väl Dalton´s och stora däck föresten? 8)
ja och 3" breddning runtom...
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Rka skrivet 30 januari 2009 kl. 22:55:35
Svaga punkter vid tidiga mil gör mig tveksam till fabrikatet.
Det hade varit intressant att höra synpunkter av någon som kört en och samma Can-am i minst 5år.
Eftersom märket fortfarnde verkar vara i en utvecklings fas, så verkar en ny 07:a som jag funderat på ett ytterst osäkert kort.


Då får du vänta till 2011 ungefär, 800:an kom väll tidigt 2006.

Så kan man också se det  ;D

Jag mena att barnsjukdomar finns hos alla nya fabrikat.
Från 07-09 bör dom ha hunnit komma tillrätta med en hel del småstrul…


Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: firefox skrivet 31 januari 2009 kl. 20:43:15
Yo

Har en 07:a som nu gått 500mil, och har inte varit några prb. som helst, 100h timmars servicen är en av de viktigaste i början, sen oljebytenintervall var 100-150mil. ()p

Det som retar mig mest är baklampan >:(, den bokstavligen äter lampor och det verkar inte vara något elfel, utan alla skakningar och hopp som bakdelen får utstå, gör att den tvåtrådiga wolframlampan inte klarar jobbet, köpte nyligen av misstag in den sk. diodbaklampan, den fungerar inte alls, verkar vara bakvänd polaritet i den och någon elektriker är jag inte så omkoppling får vara, läste om prb:et i en annan tråd här på forumet!

Funderar på att byta ut hela bakljuset till denna, om nu det går att få den att fungera förstås:
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: gurra-g skrivet 31 januari 2009 kl. 20:51:50
Jag har kört 700 mil med min Renegade 800-07.
På org rem.

Fick byta mätaren på garantin, tuten trasig
och vatten i växellådan.

Jag tycker det är dåligt att man inte ska kunna vada med den
utan att få in vatten i lådan, resultatet av det är att dosan som sköter
2/4wd pajjade. Kostnad: 1800kr, och går inte på garantin. >:(

Ett tips är att flytta upp avluftningsslangen så högt som möjligt,
men vete fan om den inte tar in vatten genom packboxarna också.

Det där med tuten och mätaren har jag överseende med, det fixades
utan krusiduller.
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Nilas skrivet 1 februari 2009 kl. 00:34:07
Yo

Har en 07:a som nu gått 500mil, och har inte varit några prb. som helst, 100h timmars servicen är en av de viktigaste i början, sen oljebytenintervall var 100-150mil. ()p

Det som retar mig mest är baklampan >:(, den bokstavligen äter lampor och det verkar inte vara något elfel, utan alla skakningar och hopp som bakdelen får utstå, gör att den tvåtrådiga wolframlampan inte klarar jobbet, köpte nyligen av misstag in den sk. diodbaklampan, den fungerar inte alls, verkar vara bakvänd polaritet i den och någon elektriker är jag inte så omkoppling får vara, läste om prb:et i en annan tråd här på forumet!

Funderar på att byta ut hela bakljuset till denna, om nu det går att få den att fungera förstås:

Du får samma problem med den lampan som med din diodlampa du redan provat, du måste använda ett relä för att vända - till + för att få bromsljus på den lampan... Så här gjorde ja:
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: firefox skrivet 1 februari 2009 kl. 01:24:51
Yo

Har en 07:a som nu gått 500mil, och har inte varit några prb. som helst, 100h timmars servicen är en av de viktigaste i början, sen oljebytenintervall var 100-150mil. ()p

Det som retar mig mest är baklampan >:(, den bokstavligen äter lampor och det verkar inte vara något elfel, utan alla skakningar och hopp som bakdelen får utstå, gör att den tvåtrådiga wolframlampan inte klarar jobbet, köpte nyligen av misstag in den sk. diodbaklampan, den fungerar inte alls, verkar vara bakvänd polaritet i den och någon elektriker är jag inte så omkoppling får vara, läste om prb:et i en annan tråd här på forumet!

Funderar på att byta ut hela bakljuset till denna, om nu det går att få den att fungera förstås:

Du får samma problem med den lampan som med din diodlampa du redan provat, du måste använda ett relä för att vända - till + för att få bromsljus på den lampan... Så här gjorde ja:

Coolt att det finns en lösning :djump:, men vad är det för relä du andvänder? mina elkunskaper är som sagt begränsade :-\
Går väl att anv. bilden till att se vilka färger som skall till vad, men har du lust att dra upp det tydligare för en novice inom elens värld! :hmmm:
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Nilas skrivet 1 februari 2009 kl. 13:11:15
Här kommer ett förstklassigt elschema... :hmmm: lite svårläst kanske :D
Ja använde ett minirelä från Volvo/renault, som ja limmade tätt, har fungerat i närmare ett år för mig i vått och torrt ;)
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: firefox skrivet 1 februari 2009 kl. 13:43:00
Här kommer ett förstklassigt elschema... :hmmm: lite svårläst kanske :D
Ja använde ett minirelä från Volvo/renault, som ja limmade tätt, har fungerat i närmare ett år för mig i vått och torrt ;)

Stort tack & bock, man ser alldeles utmärkt på det schemat, har även hittat ett relä i garaget med dessa siffror, kör väl en runda med sikaflex för att täta det och skall så fort som möjligt ge mig på det!

Tack än en gång för hjälpen! ()p
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Nilas skrivet 1 februari 2009 kl. 23:42:50
Här kommer ett förstklassigt elschema... :hmmm: lite svårläst kanske :D
Ja använde ett minirelä från Volvo/renault, som ja limmade tätt, har fungerat i närmare ett år för mig i vått och torrt ;)

Stort tack & bock, man ser alldeles utmärkt på det schemat, har även hittat ett relä i garaget med dessa siffror, kör väl en runda med sikaflex för att täta det och skall så fort som möjligt ge mig på det!

Tack än en gång för hjälpen! ()p
Inga problem ;)
LITE LÄTT OFF TOPIC möjligen.... 8)
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: MR_X skrivet 2 februari 2009 kl. 07:10:22
Har nu varit polaris ägare en stund så man kan känna skillnaden mot can am och upplever de på följande betygsättning.
 +can am renegaden= snyggast,ljud, kraft i motor
 -can am=kvalitet,åf
+polaris ranger=kvalitet,åf,
-polaris ranger=kraft i motor, inte världens snyggaste ;), ljudet men man slipper skrika till medpassagerarn
Titel: SV: Can-Am och kvalité
Skrivet av: Pirken skrivet 2 februari 2009 kl. 18:18:32
Hallå.. Är inne på min tredje Can Am ..
 
 Outlander 400XT 2006. Ca 600mil/300tim. Lagade kylare pga, en pinne rätt igenom den . Tror inge annat märke håller för det heller :)
 
 Outlander 800XT 2007. Ca 640mil/300tim. Krökte bakre bärarm pga, hoppat lite för hårt :). Elfel pga, sänkte hela hjulingen. Bytte en par v-remmar. Kört i skogen med timmer/vedlass med 27" hjul tar hårt på drivlina!

 Outlander 800XT-R 2009. Ca ???mil/20tim. Nöjd än sålänge!  :)

 Jag kan inte säga annat än att jag är nöjd med Can Am. Annars skulle jag inte fortsätta åka detta märke ! Kan heller inte påstå att jag kör som en ängel. Har genom åren lyckas med följande. Slagit runt, rullat en par ggr, påkörd snett bakifrån så hela hjulingen voltade, sänkt den så bara backspegeln stack upp. Sedan har jag även brukat den i skogen med timmervagn. Kört fram ganska mycket frötall. Och det känner på maskinen mycket när man lastar fulla vagnen så dämparna nästan är helt ihop. Skulle jag köra i skogen på heltid så hade det blivigt ett annat märke med stel bakaxel pga lastförmågan .

 Men visst, lampor som går till bakljuset titt som tätt, dåligt med ström när man winchar ibland, småäckelfel.. Men det finns värre saker man kan tända grillen för anser jag !  :)

  När vi åker så har vi brukat varit blandade märken . Honda 650, Brutte 750, Grizz, Renegade, 3 Outlander .. Inte kan jag påstå att nått av följande märke har fungerat bättre än nån annans ..

 Sedan vad jag hört så skall man även kunna köpa till så det blir 5 år´s garanti på Can-Am och det anser jag som ett stor plus !!
 
 Nöjd Can-Am ägare !!  :) :)