ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: mjukisdjur skrivet 11 juli 2009 kl. 01:08:07
-
Nu har jag arbetat ca 3timmar med att montera brps orginal bukplast. Är det verkligen riktigt att ett företag som brp säljer den här typen av halvfärdiga produkter. Dom kunde väl ha värmt upp kanterna runt fotstegen och borrat monteringshålen i förväg t,ex. Det hade varit lika enkelt att börja med en fyrkantig plastbit.
>:(
-
Va monterings hål fanns väl och järnbitana som skall över ramen,,
men det är en hel del pyssel med att få den på plats, men efter det så går det lätt att ta av och på ...
tog mig en dag för min max att få den att passa ,,,
-
Vi köper endel lexan på min firma, ska se om jag inte gör i sånt på nästa maskin...tufft att kunna se igenom....
OT jag vet....
-
Jag fick inga järnbitar. Bara en plastskiva, varken mer eller mindre.
-
det ska vara en plåt bygel som går över ramen baktill och ett par rördistander som ska sitta vid fotskraporna....
du har blivit lurad... ;) kontakta din åf .... :)
-
Jag verkar ha blivit blåst på monteringssatsen. Nu har jag dock redan monterat den klart. Jag använde ett typ avgasklammer bak vid dragkroken för att fästa upp plasten. Mitt under fanns 4 skruvar som den smala orginalbuklpasten satt i. Jag borrade hål och använde dom. Fram använde jag skruvarna som håller frontplasten. Under fotstegen borrade jag upp hålen till bultarna som håller halkskydden och tryckte upp långa vagnsbultar underifrån.
Sitter orgnalplasten fast på något annat vis ?
-
är osäker på om det sitter nåt där man monterar plogfästet, öronen på ramen....
-
Till min var det två byglar runt ramen, en fram vid bromscylindern, och en bak vid infästningen av länkarmarna.
Längst bak vid dragkroken var det två vinkeljärn, ett på varje sida.
Under fotstöden var det 4 st genomgående bult (2 på varje sida) med en "rörstump" till varje så det inte klämdes ihop när man drog åt.
Sedan två bultar genom originalhålen längst fram.
Monteringssatsen innehöll alltså:
2 st byglar med svetsade muttrar + 4 st insexbultar
2 st vinkeljärn med brickor och bult
4 st längre bultar till fotstöden med brickor, muttrar och 4 st rördistanser
2 st längre bultar till originalfästet fram
Jag kapade och värmde bukplasten så den precis täckte lättmetallstagen under fotstöden i framkant, jag skruvade inte fast den genom framskärmen.
Alla hål var förborrade.
-
Jag skäms att behöva säga det men jag kastade min bukplast när jag köpte plåtarna, hade en bortskänkes annons ute på min hemsida en längre tid men plasten rök när jag städade garaget, (detta var innan jag hittat Atvforum...sorry grabbar)
Missförstå mig rätt, jag tycker inte att det är sämre med plast, men jag var ung och dum ;)
-
Jag skäms att behöva säga det men jag kastade min bukplast när jag köpte plåtarna, hade en bortskänkes annons ute på min hemsida en längre tid men plasten rök när jag städade garaget, (detta var innan jag hittat Atvforum...sorry grabbar)
Missförstå mig rätt, jag tycker inte att det är sämre med plast, men jag var ung och dum ;)
Tror vi får döpa om dig till "Lexan Luthor" :lol:
-
Jag skäms att behöva säga det men jag kastade min bukplast när jag köpte plåtarna, hade en bortskänkes annons ute på min hemsida en längre tid men plasten rök när jag städade garaget, (detta var innan jag hittat Atvforum...sorry grabbar)
Missförstå mig rätt, jag tycker inte att det är sämre med plast, men jag var ung och dum ;)
Tror vi får döpa om dig till "Lexan Luthor" :lol:
Lord Lexan om jag får be, lillfisken!
-
, men jag var ung ;)
Oj, fanns det plast på den tiden? Du tänker väl på bakelit?
;) :lol:
-
, men jag var ung ;)
Oj, fanns det plast på den tiden? Du tänker väl på bakelit?
;) :lol:
aj! det gjorde ont.... :cry: NOT! ;D
bakeliten håller bra nu sen jag tuggat lite asbest och klätt runt bakeliten... asbest är framtidens material, det känner jag på mig.... :D