har rivit för att kolla om jag hittar nå misstänkt, tändkabeln till främre cylindern har blivit skadade på ett ställe (isolering smält), kan det orsaka dom symtomen som jag har?
Ja nog kan ju motorn gå dåligt om kabeln är skadad. Servon sitter väl där i närheten också. Den kanske får sig en kyss av tändningen och blir knäpp av det:)
En gammal teknikbefriad stenåldersmotor hade startat och bara gått dåligt på främre cylindern, men med en sån här har jag ingen aning:) Jag hade bytt eller isolerat kabeln och testat, blir det inte bättre så kan du ju iaf utesluta det felet. Kabeln måste ju hur som helst åtgärdas:)
hittade en sak som inte ser nå bra ut nu, finns ett 3poligt kontakt don under sadeln alldeles vid bränslepumpen med 3st gula halvgrova kablar, verkar ha blivit väldigt varm i donet av någon anledning, plasten runt dom 2 yttre stiften har delvis smältat och kablarna på ena sidan av donet ser inte jätte roliga ut!kablarn går in i motorkåpan på högersida så jag antar att dom är till generatorn eller så!?frågan är ju varför det har gått så mycket ström så att donet har smältat även kablarna har smältat ihop alldeles vid kontaktdonet...BILDER:Bild på tändkabeln(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)kontaktdonet(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
kabelskareven än nog ditt problem till servot, har för mej det kom ut en bulletin eller va fan det heter om den, den e för klen helt enkelt.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️