ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Access => Ämnet startat av: FARLIGMJÖLK skrivet 29 maj 2013 kl. 20:15:51
-
Var går dessa anslutningar? Jag behöver ganska utförlig information då jag inte har en aning om vad något annat heter heller.
(http://i.imgur.com/z6tK78t.jpg)
(http://i.imgur.com/oelq5HK.jpg)
Sedan behöver jag veta vad som behövs göra för att skippa EGR'en(?). Vilka ska pluggas och vilka ska vidare till annan del.
Stort behov av så mycket info som möjligt då projektet stannar upp pga den här skiten.
Tack på förhand.
-
finns det ingen manual på nätet till den maskin motorn kommer ifrån?
-
finns det ingen manual på nätet till den maskin motorn kommer ifrån?
Har kollat igenom reservdelskatalogen och även servicemanualen, finns nada som beskriver detta. :(
-
Är nipplarna samma dimension? Bild 1 och 2 dvs
-
Är nipplarna samma dimension? Bild 1 och 2 dvs
Den till höger på bild 1 har samma dimension som den på bild 2.
Värt att tillägga är att den grövre anslutningen på bild 1 är pluggad med något tyg, precis som anslutningarna till vattnet var.. vattenanslutningarna är dock i storleksordningen minst 60% fläskigare.
-
Jag hade tippat på vevhusventilation, dvs dom ska sitta ihop med lämplig slang.
-
Har kollat igenom reservdelskatalogen och även servicemanualen, finns nada som beskriver detta. :(
Verkstadsmanual då? den som verkstaden lär sig av
-
http://www.atvhuset.se/Shop/Page/Private/Reservdelar%20Hyosung%20TE450.pdf (http://www.atvhuset.se/Shop/Page/Private/Reservdelar%20Hyosung%20TE450.pdf)
-
Sida 35, fig 17
-
Verkstadsmanual då? den som verkstaden lär sig av
Inte funnit någon. Dock finns det gott om folk som kör både access och hyo härinne som garanterat vet hur det ser ut.. frågan är bara vad jag ska muta de med.
-
Sida 35, fig 17
Jo den där har jag sett, och det enda jag kan urskilja på den där bilden är det där EGR-röret vi diskuterade förut.. resten är inget jag känner igen. :( Pissdålig på sånt här.
-
Jo den där har jag sett, och det enda jag kan urskilja på den där bilden är det där EGR-röret vi diskuterade förut.. resten är inget jag känner igen. :( Pissdålig på sånt här.
Du saknar ju vevhus lådan, men tittar man på slangarna så kan de passa några av nipplarna
-
Du saknar ju vevhus lådan, men tittar man på slangarna så kan de passa några av nipplarna
Gör avsaknaden någon skillnad eller ska jag haspla upp lädret för en låda jag inte riktigt vet vad den fyller för funktion? Trycker i en dynamitgubbe om så är fallet. Vi ligger fasligt nära gränsen för vad projektet fick kosta oss.
-
Gör avsaknaden någon skillnad eller ska jag haspla upp lädret för en låda jag inte riktigt vet vad den fyller för funktion? Trycker i en dynamitgubbe om så är fallet. Vi ligger fasligt nära gränsen för vad projektet fick kosta oss.
Lådan är inget måste.
Men nån människa här inne kan väl gå ut och knäppa några bilder på sin access, hyosung eller goes så det blir rätsida på detta.
-
Lådan är inget måste.
Men nån människa här inne kan väl gå ut och knäppa några bilder på sin access, hyosung eller goes så det blir rätsida på detta.
Det känns som vi står inför ett viktigt avgörande. Är forumet ett snackatramsställe, eller vill folk hjälpa till? Kom igen nu accs/hyo/goe-folket!!!! :djump:
-
Ska till garaget idag..Ska försöka få rätsida på vart dina slangar går så återkommer jag när jag är klar där..Har ingen mottagning i garaget tyvärr:(
Så hoppas vi att vi kan lösa detta..
//Daniel
-
Var går dessa anslutningar? Jag behöver ganska utförlig information då jag inte har en aning om vad något annat heter heller.
(http://i.imgur.com/z6tK78t.jpg)
(http://i.imgur.com/oelq5HK.jpg)
Sedan behöver jag veta vad som behövs göra för att skippa EGR'en(?). Vilka ska pluggas och vilka ska vidare till annan del.
Stort behov av så mycket info som möjligt då projektet stannar upp pga den här skiten.
Tack på förhand.
Läst många gånger här inne så nu ska jag svara :)
Den stora på bild 1 går bak till vevhus ventilationsburken
Den lilla går fram till olje behållaren som sitter framför kylaren:)
o den på bild 2 som sitter nere på cylindern skall gå bak till vevhusventilations burken bredvid förgasaren typ. Samma som den grova på bild 1 =)