ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: bombardier400ho skrivet 19 juli 2008 kl. 15:58:38

Titel: Forhandlernettet i Norge ???
Skrivet av: bombardier400ho skrivet 19 juli 2008 kl. 15:58:38
Jeg hadde min outlander 800 på 6000km service på DEKKMANN i Bodø. Da dem skulle skifte olje på sykkelen, greide dem å rive
over gjengene på tappepluggen, så den lekker som en sil. Dette er 2mnd siden, å 3000km. Jeg poengterte dette, å det skulle
dem ordne. Dro på ferie for 3 uker siden, å da satte jeg sykkelen dær med beskjed om at dette var demmes siste sjanse på å
få dette reparert. Ringte på Torsdagen som var å etterlyste om sykkelen var ferdig ( Dette var dagen før det hadde gått
3 uker ) Personen som tok tlf der, visste ikke, så dette skulle bli sjekket opp i, å dem skulle ringe meg tilbake.
Etter 10-15min ringte personen tilbake, å sa at sykkelen ikke var ferdig enda. Jeg spurte da om hva dem hadde tenkt å gjøre,
 da jeg faktisk er avhengig av den til å komme meg på jobb osv. Dette hadde dem ikke noe svar på. Jeg foreslo da at jeg
kunne ta en taxi til å fra jobben på demmes regning. Da fikk jeg beskjed om å roe meg ned, å hun skulle sjekke videre.
etter 15 nye minutter ble jeg oppringt av han som er ansatt til å skru på atv der. Han fortalte meg da at jeg hadde en
ting å gjøre, å det var å oppføre meg i tlf når jeg ringte dem osv. Jeg sa da at jeg ikke hadde vært ufin, men hadde
kommet med forslag om at dem kunne betale taxi frem å tilbake til jobben til sykkelen var ferdig. Dette aksepterte han
ikke, å lurte på om det var jeg eller han som drev butikken. Jeg svarte som følger at det lurte jeg å virkelig på, men
jeg hadde en formening om at det ikke kunne være dem! ( Har vært plaget med dem siden dag 1! Å har hatt Bombardier nå i 3år. ) Da begynte han å rope å skrike i tlf, at han var fette lei av at jeg maste på dem om dette osv, å at jeg måtte være klar over at delen som manglet ikke fantes i Norge, men i Canada. Jeg sa at det var jo umulig at det skulle ta over 2mnd på å få en del over derifra med posten. Å at dette var noe jeg visste pga jeg handler selv masse på ebay, å at en pakke ifra usa med normal postgang tar maks 1,5 uke, å en ekspresspakke tar 4-7 dager. Dette var jo selvfølgelig dritsnakk ifra min side, å han hadde ett forslag, å det var som følger: "Jeg har ett forslag til deg, å det er at du kommer å henter den jævla sykkelen din, å reiser så langt inn til helvete som du kan komme, å finner deg en annen forhandler å forholde deg til, for nå er vi lei av at du driver å maser på oss om den jævla sykkelen din!! ( Dette er ordrett ifra personen som er ansatt for å ivareta kundene på dekkmann her i Bodø ) Jeg fikk jo selvfølgelig fyr i hodet mitt selv når jeg fikk slik behandling, å ba han reise så langt inn der selv, så la
jeg på tlf.

Neste dag ringte jeg forbrukerkontoret å lurte på hvilke rettigheter jeg har, å fikk da beskjed om at når ett verksted
hadde gjort en feil, så skulle dem ha "rimelig tid på seg til å reparere feilen" Da forbrukerkontoret fikk vite at dette
var noe dem gjorde for 2mnd siden, så hadde jo dette gått LANGT over tiden som dem syntes var rimelig. Å da hadde jeg krav
på: Enten en lånesykkel fra dem til min er ferdig ( Nå skal det jo sies at demmes lånesykkel er ødelagt den å, å hvem vet
når den kan bli ferdig ) Eller at jeg faktisk kan ta å gå å leie meg ett kjøretøy en eller annen plass på demmes regning.

 Er det noen andre som er plaget med forhandlerne rundt i resten av landet ? Så la meg gjerne få vite dette, for jeg har
vært inne på tanken på å kontakte atv-nordic, å få dem til å lage en reportasje på dette. Å det er ene å alene for det
virker som at importøren ikke bryr seg dem heller, å kommer noe slikt ut i det bladet der, så kan dem jo vinke farvel til
å selge noen flere sykkler her i landet.