ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Arctic Cat => Ämnet startat av: Red-Bull skrivet 4 januari 2009 kl. 14:16:56
-
Har köpt 27" mudlite och var ute och körde med kompisen och det blev en liten sträcka på väg som körde till och från skogs området i lite högre fart och av någon anledning så kände jag på dom innre drivknutarna och där var det varmt satan morgonen därpå hittade jag en liten olje fläck som kom ifrån diffen ventilations slangen :dntknow:
-
nu vet inte jag hur det ser ut på dom här maskinerna.... finns det något oljekyl till diffarna? i såna fall kan det ju vara en idé att kolla så det inte är helt fullt i gegga eller så... Jag vet på bilar så kan diffen/arna bli så varma så det tar eld. Kännt på någon annans som kört ungefär lika om dom också blir ungefär lika varma?. Det kan ju varit så att oljan blivit så varm så den kokat/dunstat ut genom ventilationen :dntknow:
-
jo man har ju funderat en del men har ju inte haft problem innan jag köpte större däck jag får väl slita isär och kolla lite ^-^
-
tja... blir ju lite mera belastning på diffen om den ska skruva runt större däck är klart.... kan ju vara det
-
Har köpt 27" mudlite och var ute och körde med kompisen och det blev en liten sträcka på väg som körde till och från skogs området i lite högre fart och av någon anledning så kände jag på dom innre drivknutarna och där var det varmt satan morgonen därpå hittade jag en liten olje fläck som kom ifrån diffen ventilations slangen :dntknow:
Gå in på Trech's sida här på forumet, hör med Benny där! Dom hade en 650 EFI-08 som dom körde rätt stenhårt med! Han kanske vet vad som är "galet" :)
Lägg gärna ut svaret om du skriver privat till honom....Han brukar svara på det mesta! :headbang:
-
Jag kände på min bakdiff i somras efter lite grusvägsåka, och det gick knappt att ta
i den. Så varmt kan det bli, nu var det på sommaren ifs.
-
Diffen torde ju jobba rätt hårt på en ATV :D
-
Jag tror det är extremt viktigt att ha samma lufttryck i båda däcken, annars belastas diffen hela tiden. (rullomkretsen blir olika på däcken)
Kanske blir det också så om du har olika dimension/diameter på fram och bakdäck - och kör med fyrhjulsdrift ikopplad.
-
Jag tror det är extremt viktigt att ha samma lufttryck i båda däcken, annars belastas diffen hela tiden. (rullomkretsen blir olika på däcken)
Kanske blir det också så om du har olika dimension/diameter på fram och bakdäck - och kör med fyrhjulsdrift ikopplad.
Har man ju inte tänkt på; med tanke på det väldigt låga lufttrycket i ett ATV-däck så torde ju symmetriskt trycka vara av yttersta vikt! :)
-
Sitter det diff bak på denna maskin då?
-
En teori är för mycket olja och att det inte är hel syntet det var cirka -10 när vi körde
det blev varmt vid pos. 3 resten var ljumet ca 40 grader
p.s nej det är ju ingen diff bak på denna maskin kallar den diff gammal ful vana
-
Ja, man "säger ju det " :D
Förvirring ;D