vad r det för pris på en sådan
Hmm, finns ingen magnapull eller kick på den här?Varför faller jag alltid för ATV:s utan startmöjligheter när man tömt batteriet... :evil:
Finns ju hur många 800 kubiks snöskotrar med magnapull, borde inte vara några problem att fixa på en ATV.Honda har väl dragsnöre på alla sina, varför skulle inte Rotax kunna?
Hellre ett nödrop än att promenera flera kilometer om man är ute och kör på egen hand.Har några gånger blivit stående med mina tidigare maskiner och det är jxxligt enerverande att inte ens ha ett snöra att prova rycka i.
Lycka till att handstarta en 650 twin. :wink:
Aldrig hört talas om nån som glömt vrida av nyckeln så att batteriet dragis ur?Konstigt, för det har jag själv gjort, och garanterat många med mig.Dessutom, om man skall ploga snö med den så förbrukar winschen mer ström än generatorn levererar, man kan visst bli stående om man stänger av maskinen direkt efter ett längre snöröjningspass.Användningen är olika för alla, det vet jag, men jag vet också vis av egna erfarenheter att jag med största sannorlikhet kommer att önska att jag hade ett startsnöre att rycka i nån gång.Tur det finns mobiltelefon. :?
Hmm, jag sammanfattar svaren i denna tråd som att ingen som läste detta har råkat ut för att bli stående med sin Outlander p.g.a. tomt batteri.Låter bra, men som sagt, ser det ändå som en brist att det inte finns en reservplan.
Citat från: "Varmepumparn"Hellre ett nödrop än att promenera flera kilometer om man är ute och kör på egen hand.Har några gånger blivit stående med mina tidigare maskiner och det är jxxligt enerverande att inte ens ha ett snöra att prova rycka i.Bli ståendes med en Can-am? Har jag aldrig hört talas om.
Citat från: "Varmepumparn"Aldrig hört talas om nån som glömt vrida av nyckeln så att batteriet dragis ur?Konstigt, för det har jag själv gjort, och garanterat många med mig.Dessutom, om man skall ploga snö med den så förbrukar winschen mer ström än generatorn levererar, man kan visst bli stående om man stänger av maskinen direkt efter ett längre snöröjningspass.Användningen är olika för alla, det vet jag, men jag vet också vis av egna erfarenheter att jag med största sannorlikhet kommer att önska att jag hade ett startsnöre att rycka i nån gång.Tur det finns mobiltelefon. :?Visst kan du säkert ordna till så att batteriet dras ur, säkrast är om du lägger strömförbrukare direkt på batteriet.Nej, vinchen kan inte dra ur batteriet. Den slutar dra och du får en low volt varning, slå av fyrisen för att nolla varningen och varva för att ladda batteriet.Köp en B&D hjälpstart som du sätter i ciguttaget för 800 kr så blir du inte stående och så kan du ladda din mobil oxå //L
Köpte i höstas en Linhai 300 4 X 4 SE (Körde före det en Kymco KXR 250)Kollade i dag på större/bättre maskiner och föll för en CAN AM...Har läst en hel del om de fel som finns men tycker inte att det verkar vara några allvarligare saker, blinkersproblemen kanske fixas på garantin till nåt bättre?Har bestämt mig för att köpa en RIKTIG atv då jag känner att jag kommer att köra atv så länge jag lever så pass att jag orkar ta mig upp på den. Tittar också på Polaris 500 EFI men tycker inte att den känns riktigt lika kul.Vad tror ni, finns det andra nyheter bland vägreggade atv i den prisklassen som man bör titta på?PS. Säljer även mina två gamla om nån är intresserad.Kymcon är en -2003 som gått 430 milLinhaien en -07 som gått ca 50 mil.
Can Am:en är en ny -07:aFår man inte skjutsa på den?
Det blev en Can Am 650 XT.Med plogpaket och vindruta...Hämtar den på måndag. 8O
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️