det beror ju lite på hur bråttom man har...5A laddström till ett 50A...har inte så mycket kunskap om ström...men när jag laddade frugans bil batteri på 60 Aladdade jag med MYCKET MER AMP än 6. och det funkade fint... men det kanske inte håller så länge om man behöver ladda ofta på det viset? vad vet jag??men varför sitter det då en 65A genarator i hennes bil??
Citat från: venus skrivet 13 januari 2010 kl. 20:50:26det beror ju lite på hur bråttom man har...5A laddström till ett 50A...har inte så mycket kunskap om ström...men när jag laddade frugans bil batteri på 60 Aladdade jag med MYCKET MER AMP än 6. och det funkade fint... men det kanske inte håller så länge om man behöver ladda ofta på det viset? vad vet jag??men varför sitter det då en 65A genarator i hennes bil?? Bilen/generatorn har ju lite prylar för att reglera laddströmen. Den pytsar ju inte 65A rakt in i batteriet. Då hade inte batteriet blivit långlivat...Laddar man med för hög laddström så kan batteriet koka = Inte bra
går väll inte att koppla in ett bil-batteri på något som helst vis mot ett mc-batteri
Citat från: 2x4 skrivet 13 januari 2010 kl. 23:35:55 går väll inte att koppla in ett bil-batteri på något som helst vis mot ett mc-batteri varför skulle inte det gå?Ok jag hade det på känn och nu vet jag att det inte går att koppla via 12v uttaget. Jag ställde fågan efter jag såg "starthjälpen" från B&D som man kör via 12v uttaget i bilen. Undra hur det kan hålla/funka då en startmotor till en bil också drar en hel del A vid start?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️