En fråga till dig Emil, hur reagerar din pappa när något sådant händer? Jag såg hur du misshandlade din 400. Ändå köpet han en ny åt dig.. Eller är den för hela familjen?Min pappa hade blivit jävligt förbannad om jag skulle förstöra något på ett klantigt sätt.Som tur har jag inte gjort några dumma saker (än så länge) :p
Han blev mest förbannad över hur dålig kvaliten är, när det inte ens går å ställa om dämparen.Och jag håller med honom där.
Tycker att alla kan sluta hacka på pojk stackaren är inte så lätt alla gånger när man själv ska greja heller...brukar själv använda rörtång på fjäderspäningen på cf'en då orginal hak nyckel är totalt värdelös och inte fan har den tallriken ramlat i delar ännu
Alla gör fel och misstag, ja.Flertalet lär sig dock av misstagen.Och flertalet gör sina misstag på gammalt skrot, inte på nya maskiner för sexsiffriga belopp.Man måste vara försiktig när man skruvar och ha lite "känsla".Det går liksom inte att alltid hämta spett och dynamit och sen klaga på dålig kvalité, fel materialval osv.Emil... statistiken talar emot dig.Alla andra kan ju justera sina dämpare.Att sedan sätet gick sönder var ju inte sätets fel, du brukade våld och fel verktyg.Gör man som man skall så håller det, både till det som är dess tänkta funktion och för att justera.Men utsätts ringen för tyck från sidorna, ja då spricker den...Men det är inte ringens fel.Tänk så här, om du skall tvätta en bil och framrutan då har intorkade flugor som vägrar lossa......och du då hämtar en sten för att "justera" lite, då kan man misstänka att bilrutan går sönder efter en stund.Tycker då du och din far att det är dåligt kvalité på bilrutor?(förresten var väl iofs detta ett dåligt exempel, då du faktiskt gjorde något liknande men då gällande limrester på maskinens karossplast)Visst är det är bra med självförtroende men ibland måste man faktiskt inse att man gjort fel.Det kan liksom inte alltid vara fel på precis allting annat.
Var det det skit i gängorna?Jag har haft ett antal bilar där jag har kört med coilovers även på vintertid. Det brukar samlas ganska så mycket skit i gängorna. Stålborste och smörja gör susen och för att inte slita halvt ihjäl sig så kan man alltid förlänga haknyckeln med ett kort litet järn rör. Att haknyckeln viker sig köper jag, får man lite fel vinkel så gör dom de. Att sätet sprack förstår jag också om det var gjutgods. Knappast fel på kvalitén. CF har dock inte sina i gjutgods.
Skit i alla hackkycklingar Emil.De är bara avundsjuka Man lär sig mycket bättre på egna tabbar.Försökte du gå från hårdaste fjäderspänningen till det lägsta, alltså spänna lite mer så den trillar ner till det mjukaste läget? Isf. kan jag för stå att det gick trögt.
Det är inga gängor alls utan bara slätt, så den glider alltså.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️