ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: jarna800max skrivet 30 juli 2007 kl. 20:51:05
-
Hej tänkte höra om någon sett eller hört om det finns någon låsbar diff fram till outlander 800
-
Men du!! Du har ju Wischo lock som är betydligt bättre än difflås. Släpp tanken. Du ska inte göra din maskin sämmre.
-
En fråga? :?:
Hur får ni era att låsa upp snabbt tex när man står i ett dike och ska upp så hinner bakhjulet gräva innan framhjulen drar upp en.
finns det något tips.
Har 27" itp mudlite ev så påverkar hjulen diff ingrepp med orginal så säger folk att det funkar.
om någon har tips hur man kann få till lite snabbare låsning vorre kanon
-
En fråga? :?:
Hur får ni era att låsa upp snabbt tex när man står i ett dike och ska upp så hinner bakhjulet gräva innan framhjulen drar upp en.
finns det något tips.
Har 27" itp mudlite ev så påverkar hjulen diff ingrepp med orginal så säger folk att det funkar.
om någon har tips hur man kann få till lite snabbare låsning vorre kanon
Enklaste är att köpa en 08:a :D
På dom amerikanska forumen så påstås att 400:an har snabbare viscolock än 06 och 07 650/800. Denna variant skall sitta på 08:orna
//L
-
Viscolocken är ju perfekt. Det är isf om man skulle kunna få den att låsa fortare kanske. Vad är orginal däck storlek? För ju större däcks diameter du har ju mer hinner den ju "gräva" innan den låser.
-
Viscolocken är ju perfekt. Det är isf om man skulle kunna få den att låsa fortare kanske. Vad är orginal däck storlek? För ju större däcks diameter du har ju mer hinner den ju "gräva" innan den låser.
"Visco-lock" antyder ju att det har med temperatur och vätska att göra...tror inte att det är hela saningen om att större däck ger senare visco-lock....
eller har jag helt fel...
//L
-
Visco-loc systemet måste ju snurra ett visst antal varv innan den byggt upp tillräckligt med tryck för att lås diffen. Så, ju större däck, desto mera gräva innan diffen går i...
Därför ska man ha en Polaris :lol: :lol: :lol: :wink:
(Kunde inte låta bli :wink: )
-
lås bromsarna fram så går det fortare,,,eller slira lite på dom
-
lås bromsarna fram så går det fortare,,,eller slira lite på dom
Om det är skillnaden i hastighet mellan axlarna som bygger upp trycket så borde ju bromsning bara förvärra situationen, som att börja om...???
Det är bara att gasa som gäller..."if it aint spinning your not winning"...
//L
-
det är bara de att när de spinner i myran är det redan kört
-
det är bara de att när de spinner i myran är det redan kört
Då får du se till och spinna innan då åker ut på myran... :lol:
//L
-
hur låser du bromsarna fram?
bromsen tar ju på alla hjulen! eller?
-
Diffen på Stockholmarna, eeh jag menar 08orna :lol: lär va dubbelt så snabb mot -07orna.
Jag är lite avundsjuk på Kawasaki som lär ha en ställbar lamelldiff,
den ska va väldigt bra.
-
jag har en 800 xt -08 den har en mycket snabb inkoppling av visco loken.
läste test i atv terräng magazinet nr2, där de sågar viscon, inte konstigt att de hyllar polarisen när varenda jävel som testar den i testet har polaris byxor och jackor ;). det är samma personer i testet som det var repotage om i ett tidigare nummer, från "uppifrån" ett ställe där alla rattare polaris.konspiration ;)
Jag är skit nöjd med hur diffen funkar på min.
Det är klart att det kräver en annan körstil iockmed att du inte ska släppa gasen när det spinner lite, men -08:ans inkoppling går jättebra och har aldrig haft det problemet som de skriver om i testet (viscoloken kopplar inte in vid krypkörning,utan att man måste gasa hårt för att aktivera den.)
Nä! länge leve viscon.
Task ska ni ha!