ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Anonymous skrivet 8 augusti 2005 kl. 14:28:12

Titel: outlander 400
Skrivet av: Anonymous skrivet 8 augusti 2005 kl. 14:28:12
någon som har en och kan berätta hur den går och toppfart?
Titel: outlander 400
Skrivet av: tdiswe skrivet 18 augusti 2005 kl. 23:27:57
Hej jag är ägare till outlander xt 400 -05 vägreggad, och är mycket nöjd den går bra efter vägen men det märks ju lite vibrasjoner av däcken så klart,  som vägreggad skall den göra 56km/h, men går nånstans mellan 90 - 100 km/h.
fungerar suveränt i skogen med styrning och dämpning. samt har jag ännu bara positivt att säga om visco-locken fyrhjulsdriften.

mvh
Tdiswe
Titel: outlander 400
Skrivet av: d4 skrivet 6 september 2005 kl. 15:35:32
Hej
Jag har haft min Outlander -05 XT en vecka, och är helnöjd.
Motorbroms som verkligen fungerar, behöver knappt använda vanliga bromsen.
Fyrhjulsdriften är också bra, har provat att dragit en del tunga träd utan vagn, och det gick bra.

Jag kan ligga på 80-85 på lansväg utan problem, men kommer inte över 90Kmh.
Däcken vibrerar en del, men det går alltid att hitta en fart som är nästan vibrationsfri.

Är det någon som vet om någon personbils fälg som passar på Outlandern.

/Anders
Titel: Åxå ägare...
Skrivet av: ricwan skrivet 2 oktober 2005 kl. 20:31:17
Hej,

Fick min Outlander i fredags.. har kört några mil nu i helgen...
Är mkt nöjd med den, det är en kvalitetsmaskin...

Tycker dock att den är aningen "slö"... man får pressa för att få upp
den i 70km /h (Har ni ostrypta?)
Blinkersreglaget är litet och känsligt.. samt av någon anledning kan
man INTE stänga av 4-hjuls driften... underligt...

Men det är en riktigt bra maskin!
Titel: Strypningen...
Skrivet av: ricwan skrivet 2 oktober 2005 kl. 20:32:17
Hej,

Har ni någon info på hur den är strypt och hur man plockar bort detta??
Tacksam för svar!!!

Hälsningar
Rickard
Titel: Re: Strypningen...
Skrivet av: ATV/Scooter skrivet 7 november 2005 kl. 21:39:12
Dra til dekkshopen och få balangsert framhjuene.
Min går 100 km/h på speedometret, som er 92 km/h på GPS'n.
Strypningen tror jeg er i forgasseren, hvor mye du får løftet gasstempelet.
Titel: outlander 400
Skrivet av: algiz skrivet 29 november 2005 kl. 18:50:15
Hej alla!!
jag har hunnit ca 15 mil med min nya outlander 400xt -05..
den ligger som ett strykjärn efter vägen i 80-90 knyck.
(kanske inte det mest intelligenta som finns att plåga en oinkörd motor
men vad gör man när det är så djä-la kul)

strypningen kan ni gott folk hitta på sidan av förgasaren har jag fått veta
där ska det sitta en skruv eller dylikt när den är strypt.. dvs det är bara
gasen som är "ändlägesförhindrad" (fint ord va?? kom just på det)
min outlander var inte strypt när jag köpte den för att handlaren var så hygglig att han inte satte dit den..
detsamma gjorde han med 4hjulsdriften. på en mcregad 4hjuling får
det inte vara möjligt att koppla ur 4hjulsdriften korkat nog..
MEN om ni plockar upp kåpan som tändningsnyckeln sitter i så ska där
under finnas en kontakt som är isärdragen.. sätt ihop den så kan hjulsdriften helt plötslígt kopplas i och ur helt efter behag.. (men jag kan ha blandat ihop det hela förstås.. kontakten kan redan sitta ihop
och ska isär för att det ska funka.. prova helt enkelt!!)

en sak till bara.. outlander 800 tror jag inte finns att tillgå i vägregistrerad
version än.. betänk att maskinen MÅSTE vara strypt.. det är ju enkelt på en 400 men på en 2 cylindrig motor så räcker det ju inte med så enkla medel som att strypa gasen.. det måste till någon slags elektronisk strypning som GARANTERAT är svårare att få bort än en skruv i förgasaren..
Titel: outlander 400
Skrivet av: frans skrivet 10 maj 2006 kl. 20:47:23
Hej Ja äger en sym 250 och den gör runt 85km har haft endel problem med denna och har kanske tänkr byta till en Bombardier 400.

Min fråga är går denna maskin att pendla med varje dag till jobbet? eller är dessa maskiner mer att vara ute i skogen med.
Titel: outlander 400
Skrivet av: cableduude skrivet 11 maj 2006 kl. 07:48:59
Algiz kanske skall kolla på "strypning bombardier 800" på forumet innan han talar om hur det funkar  :?

Dessutom har det funnits vägreg 800:or ett bra tag att köpa det är bara det att dom inte kan leverera i tid men beställa går bra :(
Titel: outlander 400
Skrivet av: salis skrivet 24 maj 2006 kl. 16:34:07
Citat från: "frans"
Hej Ja äger en sym 250 och den gör runt 85km har haft endel problem med denna och har kanske tänkr byta till en Bombardier 400.

Min fråga är går denna maskin att pendla med varje dag till jobbet? eller är dessa maskiner mer att vara ute i skogen med.


Den frågan skulle jag också gärna få några reflektioner över..?
Någon som åker mycket väg med sin outlander?

/Henrik
Titel: outlander 400
Skrivet av: d4 skrivet 24 maj 2006 kl. 17:38:08
Det är inga problem att pendla med den.
Balansera framdäcken och ta bort strpningarna samt fixa så att 4WD går att koppla in/ur med knappen.

Min hade skräp i förgasaren, och nu gör den 98,6KMh enl. GPS och med vägdäck.
Topfarten minskar något när jag har på XT's original Carlisle ACT däck. De däcken är tyngre och har grövre mönster.

Om du funderar på en vanlig modell, så är de däcken lika lätt som vägdäcken, och topfarten är också lika. Det har jag provat.

Carlisle ACT däcken slits ganska hårt av asfaltskörning i hög fart, speciellt fram.