Hej jag har blivit väldigt förtjust i just access 450 modellen och var och provkörde en på firma förra helgen och tyckte den va bra robust byggd och bra drag i den. men hur är det nu med kvaliteten? har ju läst att den är stor i europa och USA med bra tävlingsframgångar samt att det är en av Taiwans ledanda ATV märke. ni som nu äger detta fordon finns det några vanliga fel på den eller är det bara att tuta och köra? Olja och filter skulle man tydligen byta varje 150e mil sa dem på firma men är det något mer man bör ha uppsikt på så som kolv??MvhJacob Lund
Okej varje 100 mil säger du lika bra det olja och filter är det sista man ska snåla med jag funderar på att köpa en som gått 270 mil. Och säljaren servade den enligt rekommendation på 150 mil. 2011 årsmodell, det är en supermotard men han ger med 1 uppsättning terräng däck på fälg samt lås i priset 38000 kr
Eftersom jag har cirka 7 timmars enkel resa till den så gjorde jag upp pris på sms och om allt är shyst precis som han sagt så köper jag den för 34000 SEK och fick den för det bara hämta på lördag
Kikkiklant köpte en precis och är jättenöjd Tävlingsframgångar? I Quadcross?
Typ polska amatörligan.
Mjo typ....Inget illa ment mot accsess men gillar deras försäljningsknep.
Utveckla!
Tack nu blir det att köpa lite skydd så man kan ut och köra på söndag. vad byter man mer vid servicar på denna maskin än olja och filter?
Oj det där låter lite för överkurs för mig får nog lämna den till verkstad för service. När tycker du man borde lämna in den på större koll?
Nu har jag snackat med killen som jag ska köpa maskinen av imorgon. Han vet inte om den är servad på 50 mil han hade tydligen servat själv på 150 och det finns ingen service bok. Borde jag hoppa av köpet?
Denna är en av dom som det hänvisas till. http://www.pdvracing.com/mondialquad/index.php?lang=en
http://www.pdvracing.com/mondialquad/documents/12h-listing-12h-2012.pdfhttp://www.pdvracing.com/mondialquad/documents/engages-12h.pdf2011 samt 2012 deltagarlistor. Inte många Access där
Servicegaranti?? Så jag har ingen aning om vad servicen går på...
Det är tydligen 3 års garanti på access för ringde och frågade på firman där den va köpt och den är servad där vid 50 mil så tänkte nog serva på auktoriserad verkstad vid 150 för då gäller ju garantin i fortsättningen i också
Ojdå.. Hur tycker du den går då?Jag har kaatten kvar och tycker att min ltz 400 går tusen gånger bättre än accessen..Det ska dock åtgärdas snarast!
Det var intressant information!Hur är det skillnad?
Ja egentligen varför bytte du?
Vadå? Jag har inte bytt!Jag skaffa en till!angående strypningar så bytte jag trottell, gjorde extra hål i luftburkslocket och tog bort en insatts i ljuddämparen som satt med en segersäkring.Kvar är att byta huvudmunstycke till ett större, rensa katten och öka lufttillförseln.
Min gjorde c: 125-130km/h enl GPS.Blev inte stor skillnad när jag dreva upp den då den blev svagare på 5:ans växel.Men den varva mindre och man åkte ju behagligt i 100-110.Har ett 16t drev kvar sen jag skrota min som du kan få för en hundring.
okej polaren kollade och sa att det var 15 drev fram, men tror min fortfarande är lite strypt då min inte varvar mer än 6000 varv så måste nog köpa ny cdi box till den. var hittar man en sådan?
Du kan kika lite här med för tips och råd! Att börja med cdi tycker jag känns onödigt innan du tagit bort strypningar och fixat luft/bränsle! Men man gör ju som man vill ändå!!
alltså kan det va munstycket som gör att det inte går att varva högre än 6000 eftersom den hackar till och orkar över det, eller kan det va något annat som ligger och stryper?
Ta av sadeln och kolla hur många hål det är i din luftburk! Är det bara 2 är det orginal!
Jag plockar av den idag och kollar hur det ser ut återkommer med info. något mer an kan kolla efter när man ändå tar av sadeln? uppskattar all hjälp
Nja men det vanligaste är ju att man borrar typ 30 mm hål brevid de som är orginal för att stämma av luftflödet så är det bara två hål typ så är det nog så att den får för mkt bränsle
Okej behöver man verkligen byta munstycken då om den får för mycket bränsle original? Hur gör jag sen när det gäller varvet som stannar vid 6000?
Till att börja med behöver du nog inte det! Anl till att den inte varvar ut är nog just bränsle/luftblandningen! Varvstoppet i din cdi ligger nog + ett par tusen i alla fall
okej jag kollar när jag kommer hem hur det ser ut runt luftburken och återkommer hur det ser ut.
Är ju bara att plocka av locket på luftburken
menar du köra utan lock?
Om du plockar av locket på luftburken kommer den intå alls bra pga att den då får för mkt kuft i förhållande till bränsle! Om du haft insprutning skulle det varit enklare men nu krävs en bestyckning av förgasaren som är anpassad till rätt mängd luft och utan att byta munstycke kan du inte bara slita av locket och vips går den bra!!Kolla på översidan på luftburken där har du luftintagen! Borde vara 2 eller 3! Börja med det så tar vi resten sen!!Kikki kommer säkert med lite förklarande bilder med!
Jag gör så tyckte det lät konstigt köra utan lock har aldrig hört det tidigare, blir mecka lite hemma idag
Att plocka bort locket helt funkar bra om du juttat ett huvudmunstycke som passar luftflödet den får då! Men för att börja ngnstans kan vi börja med att se vad som är gjort med maskinen och vad som inte är gjort!!
Din maskin är förstoppad helt klart!! Det tredje hålet i luftburken är inte orginal men markerat för att man ska kunna ta upp det när man byter trottel mit en som är avstrypt!Då kommer vi till nästa bekymmer! Hur ser din trottel ut?
Var tvungen att ta i då det satt som fan. Finlirade i början men det blev släggan till slut
då varvar den ur lite mer nu då
Ja kommer upp till 9500 varv dock vill jag få bort hacket :/
Har en access 450 SM.. avgasventilaxel gick, det kostade 13000... byte av axel och ventil justering... visste inte att försäkring täcker... tänkte ringa och fråga.... men nu igen händer något konstigt... bytte olja åkte till jobbet typ 2 mil... hemma igen kollade oljan och oljan blev tunn som vatten och ungefär 1/2 liter för mycket, tycker att det luktar bensin... vad fän ska man göra...?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️