Har ju själv tänkt köpa en 500 -09 nu till hösten men nu har jag blivit jävligt sugen på en 650 -07 elle -08 Har kört en kompis 400 ganska mkt och den tkr den är ganska slö... jag ligger jämt med den med min LTZ 250 i början men efter ett tag drar Can-amen ifrån.Till arbete funkar den väl bra men när man ska nöjesåka lite mer så blir den slö.Vet inte hur 500, 650 är men dom borde ju vara ganska mkt piggare än 400an.Skriv och berätta gärna skillnaden mellan dom 3 imorgon när du testat
nu vet jag inte var du bor men här har du en prisvärd maskinhttp://www.blocket.se/jamtland/Can_am_500_xt___10_Demo_28503318.htm?ca=7&w=3
Diffen ska låsa efter ett varv. Detta är teoretisk. I verkligheten kan det bli mer beroende på vilka underlag man kör på. Men en sak är riktigt säker och det är att diffen på 2010 är riktigt bra. En annan liten detalj som skiljer Outlander 650 från <2009 är att fram till detta år är motorn på 41hk och efter 2010 är den på 60hk. Men åk inte och provkör en 2010 650 om du vill klara din budget utan provkör bara det du har bestämt dig för ekonomiskt. Det är stor skillnad på 09 och 10 samt att du får ganska många fördelar med 2010 orna som du lär sakna efter du provkört en "servo, nya Visco-locken, samt 20hk extra på 650,n" Det tillsammans är en helt annan maskin än en 2009 650 som för övrigt är väldigt trevlig. Men dina ändamål kändes lika med mina och ett råd som du lär märka när du provkör i skogen är framförallt servon. Om du provkör i några timmar så vill du inte ha någon maskin utan servo längre. Sen finns det de som påstår att servo är för klena killar som har understimulerad överkropp. Det är ju därför alla bilar har servo i dag eller?? Servo är bra punkt slut.........
Diffen ska låsa efter ett varv. Detta är teoretisk. I verkligheten kan det bli mer beroende på vilka underlag man kör på. Men en sak är riktigt säker och det är att diffen på 2010 är riktigt bra. En annan liten detalj som skiljer Outlander 650 från <2009 är att fram till detta år är motorn på 41hk och efter 2010 är den på 60hk. Men åk inte och provkör en 2010 650 om du vill klara din budget utan provkör bara det du har bestämmt dig för ekonomiskt. Det är stor skillnad på 09 och 10 samt att du får ganska många fördelar med 2010 orna som du lär sakna efter du provkört en "servo, nya Visco-locken, samt 20hk extra på 650,n" Det tillsammans är en helt annan maskin än en 2009 650 som för övrigt är väldigt trevlig. Men dina ändamål kändes lika med mina och ett råd som du lär märka när du provkör i skogen är framförallt servon. Om du provkör i några timmar så vill du inte ha någon maskin utan servo längre. Sen finns det de som påstår att servo är för klena killar som har understimulerad överkropp. Det är ju därför alla bilar har servo i dag eller?? Servo är bra punkt slut.........
Grattis Martin. Önskar dig all lycka med nya skönheten!! Avis, nej inte jag
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️