Du skrev att du regbesiktade hos bilprovningen skulle vara roligt att höra exakt hur det gick till.
Citat från: Lowest skrivet 31 januari 2010 kl. 10:52:32Du skrev att du regbesiktade hos bilprovningen skulle vara roligt att höra exakt hur det gick till.När jag reg. besiktigade min Raptor kollade bilprovningen bara att ramnummret stämde med coc-dokumentet, behövde inte ens lasta av den från kärran...
Nä.
Det borde bli en snabb besiktning, ÅF i det här fallet BRP går ju i god för att det är en maskin som överinstämmer med den intypade,varje maskin besiktas ju inte, utan det är ju just dokumentet som säkerställer vilken maskin det är.Det enda dom borde kolla är att det är rätt maskin.
Min maskin va terrängreggad men hade strypningar, låst 4x4, blinkers o allt annat. COC dokumentet (kanske det hette ja) Beställde ÅF genom BRP Sverige från Canada tror jag. Alla terrängreggade can am kanske inte e förberedda för väg som jag fick för mig men min va det iallafall.
Citat från: Tellykidd skrivet 31 januari 2010 kl. 18:34:56Min maskin va terrängreggad men hade strypningar, låst 4x4, blinkers o allt annat. COC dokumentet (kanske det hette ja) Beställde ÅF genom BRP Sverige från Canada tror jag. Alla terrängreggade can am kanske inte e förberedda för väg som jag fick för mig men min va det iallafall.Då va den tillverkad för vägreggning för jag har alldrig sett en terrängreggad som är strypt och har blinkers mm.Jag bor 50 meter ifrån en Canam återförsäljare så jag ser många Canamer.COC-dokumentet beställs separat och kommer inte med maskinerna när den kommer. Kan ju ha blivit nå fel med papperen på din vid leverans ?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️