På vilket sätt strulade servon? min tycks vara lite fukt känslig...
Citat från: frolland skrivet 13 maj 2011 kl. 21:14:14På vilket sätt strulade servon? min tycks vara lite fukt känslig...du åker väl aldrig där det är blött så det kan ju inte vara något problem
Har nyss kommigt hem från Sundsvall och faciet blev typ 2 drivknutar tror jag det va eller det vart kanske mer på ena maskinen, jag klara mej utan haveri iallafall.Men herre jösses dessa knutar värkar ju vara gjorda av plast eller nått? En sån betydande del har sånna briseter....knepigt när man hakar på bland dom fetaste däcken på marknaden å "hoppas" på att det håller?Frågan är ju inte OM man kör sönder en utan NÄR man kör sönder den För en gångs skull så va det inte jag som körde sönder hähähähä
Citat från: Grönis skrivet 14 maj 2011 kl. 17:31:26Har nyss kommigt hem från Sundsvall och faciet blev typ 2 drivknutar tror jag det va eller det vart kanske mer på ena maskinen, jag klara mej utan haveri iallafall.Men herre jösses dessa knutar värkar ju vara gjorda av plast eller nått? En sån betydande del har sånna briseter....knepigt när man hakar på bland dom fetaste däcken på marknaden å "hoppas" på att det håller?Frågan är ju inte OM man kör sönder en utan NÄR man kör sönder den För en gångs skull så va det inte jag som körde sönder hähähähä Nä det var inte du som körde sönder DET VAR JAG Måste rätta dig här lite Grönis. Min yttre drivknut gick åt pipsvängen efter 10minuter. Jättekul, bara åka hem. Den andra MR som gick sönder hade voltat också hade drivremmen gått av. Måste dock fundera hur fan BRP tänkte??? Standardknutar på en monstermaskin. Varför inte när man ändå har ett sammarbete med Gorilla, smälla dit deras axlar också. Åf säger dock att axlar och knutar har ett annat best.nummer än standard. Nu har BRP bytt massvis på garanti. Det måste kosta. Tydligen är det mycket vanligt att höger fram tar skada. SKÄRPNING BRP. Vi har trots allt marknadens dyraste och värsta maskin. Borde vara bättre grejer i axlarna för dessa slantar. XMR betyder tydligen eXtra Mycket Reparationer, iaf enligt min polare.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️