ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: TommyBoxster skrivet 19 augusti 2012 kl. 23:30:45
-
vilket forum hänger överintresserade can am åkare över 18 år här i sverige? tycker de är ruskigt dålig respons på detta forum iaf. :dntknow:
-
Vad ska vi snacka om :headbang: jag är en nybörjare ()p
-
håller till vis del med, verkar vara bra mycket mera fart på amerikanska forum.....
-
vilket forum hänger överintresserade can am åkare över 18 år här i sverige? tycker de är ruskigt dålig respons på detta forum iaf. :dntknow:
Hmmm... Tycker responsen är rätt bra här. Är det möjligt att skillnaden mellan det här forumet och det amerikanska är medlemsantalet ;)
Vad saknar du (förutom mer respons)?
-
fb hänger flertalet på numera ;)
-
ok fb alltså, förut var quadsweden populärt men de har dött ut med tycker ja, kanske bara ja som är en can am geek som gillar läsa om allt å allas erfarenheter tips å trix å helst bilder å filmer.
-
håller till vis del med, verkar vara bra mycket mera fart på amerikanska forum.....
Inte så konstigt kanske? "amerikanska" innefattar en befolkning på Över 300 miljoner invånare, samt att märket du förespråkar faktist tillverkas på den sidan om pölen. :rtfm:
-
jag har tröttnat lite på atv forum, tycker det e mest joll här nu för tiden nu, häger inte alls lika mycket här längre. Jag får helt enkelt inte ut nått av det. Gör man en seriös fråga så får man inga svar för ingen kan svaret.
-
jag har tröttnat lite på atv forum, tycker det e mest joll här nu för tiden nu, häger inte alls lika mycket här längre. Jag får helt enkelt inte ut nått av det. Gör man en seriös fråga så får man inga svar för ingen kan svaret.
Jag håller inte, har fått väldigt bra respons på mina problem här. Men så klart, ju mer kvalificerade frågor, ju färre har svar...
-
Jag tycker oxå att jag fått bra svar här på forumet, fast jag har inte vågat ställa alla frågor öppet här för att inte framstå som en NooB, då har man PMat någon som inte skriver så invecklade svar ()p
Det mesta finns om man orkar söka ()p
-
Kanske dom har gått över till ett annat märkes forum :D.
Har själv en can-am 500 -10.
Inte spec impad av kvallan än iaf.
Efter 50 mil och 13,5 tim har jag bytt styrdon (dator),relä till elfläkt och nu i helgen såg jag att en drivaxel damask var kass.
Och då har jag aldrig kört i skogen.
Till det har jag en kodiac 400 - 93.
Den går som tåget och den krånglar väldigt lite.
Har kört 600 mil med den.
-
Inte så konstigt kanske? "amerikanska" innefattar en befolkning på Över 300 miljoner invånare, samt att märket du förespråkar faktist tillverkas på den sidan om pölen. :rtfm:
dä ä int lätt fö nån som inte begrip....... :)
det vet väl dom flesta, det du skriver alltså, men om man läser inläggen så diskuterar man på ett helt annat sätt kring problemen tycker jag,
-
Kanske dom har gått över till ett annat märkes forum :D.
Har själv en can-am 500 -10.
Inte spec impad av kvallan än iaf.
Efter 50 mil och 13,5 tim har jag bytt styrdon (dator),relä till elfläkt och nu i helgen såg jag att en drivaxel damask var kass.
Och då har jag aldrig kört i skogen.
Till det har jag en kodiac 400 - 93.
Den går som tåget och den krånglar väldigt lite.
Har kört 600 mil med den.
Har maskinen bara gått 50 mil eller har detta skett under 50 och den har gått typ 500?
Självklart är inte styrbox något man ska behöva byta! Men borde finnas en anledning? Kanske gått på väldigt hårt med högtryckstvätt eller badat med den t.ex.?
Relät är nog mer otur än kvalitetsbrist.
Damask är förbrukningsvara.
Men jag håller med dig! En Honda / Yamaha från 1900 talet är betydligt driftsäkrare då de har minimalt med elektronik.
Men det är ju lite som att jämföra 740 och en ny modern bil. Vill du ha en driftsäker maskin skulle jag rekommendera Honda. (Finns en anledning till att hondadelen på detta forum är helt dött)
Ju mer elektronik och teknik man trycker på ju med KOMMER att strula förr eller senare. Det är fakta. Jobbar med teknik dagligen och allt har ett bäst före datum. Samt om det är något som inte går bra ihop med elektronik så är det vatten.
-
Facebook i all ära, men det bygger ju på att man känner folk sedan tidigare i väldigt stor utsträckning. Och de flesta ATV-grupper på FB verkar ju vara hemligare än FBI, så är man lite nybörjare och inte känner rätt gäng som jag tex är ju det här forumet stället man kan få lite respons och lära sig en del... Kanske t.o.m få nya polare.
-
har inte varit här på flera månader och säger som grönis, jag tror man tröttnar på att hänga här efter ett par år eller mer och nu när faaaajsbok är the thing så är det mycket lättare att skaffa sig nya vänner då man blir mer uppdaterad på körtillfällen och kan träffa personerna irl . det gäller bara att man har en ganska central vän som känner många så rullar det på av sig själv via facebook.
-
AVTForum har sedan jag tog över det fått en lite annan inriktning än tidigare.
I början var det ju rätt stort fokus på Quad, och forumet byggdes upp av ett gäng Stockholmare (det är min bild i alla fall), visst fanns det diskussioner om ATV också, men grunden i forumet var Quad, i viss mån tävling och tuning.
Jag vill att forumet skall vara ett forum för alla med ATV och Quad, de som skall köpa, sälja, behöver hjälp med mer och mindre vanliga fel, eller tips om vad man kan göra med sin maskin för att göra den roligare.
De lokala avdelningarna finns till för att folk skall kunna hitta likasinnade i sin omgivning, och märkesavdelningen finns till för att man skall kunna söka specifik information om just det fabrikat man är intresserad av.
Jag tycker att utveckligen har varit bra (se statistik nedan), men jag förstår naturligvis att de förändringar jag gjort inte passar alla.
Dessutom finns ju numera facebook för de som nöjer sig med en mindre skara personer som är intresserade av samma saker som man själv är intresserad av, om man har ett mer nischat intresse.
Det hemliga i hemliga Facebook-grupperna kommer antagligen från det faktum att just planering av terrängkörning inte passar sig i ett publikt sammanhang då det som regel är förbjuden körning. Jag har ingen direkt uppfattning om detta, men självklart förstår jag att folk inte kan/vill skriva riktigt vad som helst i ett forum som detta.
Att ha dolda avdelningar där bara vissa grupper har tillträde är fullt möjligt också i detta forum, men min erfarenhet är att det bara bidrar till ökade klyftor och dålig stämning om man börjar dela upp medlemmar i mer och mindre betrodda medlemsgrupper, det kanske passsar sig i ett mindre lokalt forum, eller i en facebook-grupp, men inte i ett Forum som är rikstäckande och försöker vända sig till alla.
Jag är alltid beredd att ändra upplägget på forumet om jag bedömer att det är utvecklande för forumet och kan öka intresset i stort, så förslag på åtgärder för att få in ännu fler medlemmar, både nya och gamla tar jag väldigt gärna emot.
-
Det är ju ett väldigt brett forum, på gott och ont. Ibland spårar det ur för mycket och för ofta för att det ska vara bra. Och då tröttnar en del och letar sig vidare.
Det är ju medlemmarna som får hjälpas åt att hålla nivån och försöka vara ödmjuka ibland.
Många gånger tycker jag att moderatorn borde rycka in och bromsa en del eller städa lite oftare, och jag tycker det borde finnas fler aktiva moderatorer.
För som kunskapsbank så förlorar det ju stort på att trådarna spårar ur.
Ett system att ranka trådarna +\- skulle ju kunna hjälpa till att begrava den skit som blir och lyfta fram det som är värt att läsa.
Lika möjligheten att gilla inlägg utan att svara borde vara fint. Inte fb gilla utan anonymt eller helst där forumnamnet syns.
Blir det mest nybörjargrejer eller off topic så tappar man ju lätt en del. Volym vs kvalitet.
-
Jag kan testa fler moderatorer, PM:a mig gärna nomineringar på personer som ni tycker passar, vill gärna ha vissa personer som är moderator bara i vissa forum, som de själva är speciellt kunniga på.
Jag hänger tyvärr med lite för dåligt för att ha "lärt känna" alla er som skriver här ofta, men får jag nomineringar, eller om ni själva anmäler ert intresse så kan jag kolla igenom lite histroriska inlägg för att se om ni passar in i den "stil/kultur" som jag vill att forumet skall ha.
Vi kan väl börja lite försiktigt, och se vad som händer.
-
Samtidigt så vore det bra med någon/några fler moderatorer som har möjlighet att "städa" överallt.
Ibland blir det felposter eller skräp lite här och där, och sånt är ju bra att ordna så fort som möligt.
Såg i ett annatforum en funktion där alla kan göra en +\- bedömning av ett inlägg. Och blev det för många åt minushållet så låstes inlägget i väntan på granskning av moderatorn.
Då får man ju fort bort spam tex.
-
Jag har provat +- funktioner, men det funkar inte, folk börjar bara bråka - och mobba varann genom att sätta minus på alla inlägg som deras hackkycklingar gör.
Jag vill itne införa flera moderatorer för hela forumet, av den enkla anledningen att den "sämsta" moderatorn bestämmer över reglerna/stämningen i forumet, och ju fler moderatorer man har, desto större risk att forumets rykte kan försämras.
Ett antal moderatorer med avgränsade avdelningar tror jag på, sen kan man naturligvis utöka befogenheterna för den eller de som gör ett bra jobb.
"Anmäl till moderator" är annars ett väldigt bra sätt att uppmärksamma mig och andra moderatorer på inlägg som man inte anser har rätt rubrik, ligger i rätt avdelning, eller innehåller saker som inte passar sig i publika sammanhang.
Jag tittar på ALLA inlägg/trådar som anmäls, och även om jag inte alltid gör några åtgärder så har jag i vart fall granskat det som skrivits.
Just detta att vissa av anmälningarna inte är relevanta gör att jag är lite skeptisk till att släppa in moderatorer "hur som helst", jag vill ha rätt bra koll på de som jag sätter in som moderatorer, i vart fall i början.
Att flytta ämnen som hamnat fel, eller rätta till dåliga/felaktiga rubriker kan ju vem som helst göra - och det förbättrar forumet, men om/när moderatorerna börjar göra redigeringar eller raderingar av inlägg kan det fort bli dålig stämning.
Som jag förstår det fanns det väl i princip inga regler alls innan jag tog över forumet, och den kraftigaste kritiken jag fått är ju just mot de regler, och de modereringar jag infört, så ni måste förstå att jag vill vara försiktig, så jag inte tar in några "forumpoliser" som klankar ned på en massa småsaker.
Dessutom, reglerna är skrivna för att jag skall ha möjligheten att ingripa, inte för att ALLTID ingripa, och det är en viss skillnad, skulle jag vara benhård på alla relger, alltid, så skulle väldigt många inlägg bli redigerade, och det skulle göra att folk blev upprörda, det finns alltså ett stort mått av fingertoppskänsla i att moderera ett forum, i vart fall vill jag att det skall vara så jag hatar forum där vart och vartannat inlägg blir kommenterat/redigerat/raderat av moderatorer som tror att de är någon form av poliser.
-
forumet i sej e inte dåligt det e nog mer att tex jag inte hittar nått intresant att läsa om, dom trådar som man läser e oftas korta eftersom det folket som hänger här nu e allt för ofta "nybörjare" och då menar jag inte nått ont! utan mest att samma frågor ställs om och om igen, titta bara under köpråd, samma fråga ställs om och om och om hela tiden.
Det blir tröttsamt och tråkigt och läsa samma hela tiden. Sen är det ju lite så åsså att jag har kört några år nu och grejjat rätt mycket och det ska ju vara ganska intresant tråd för att man ska bli intreserad nu för att läsa/svara.
-
Men hörru Grönis (mfl)... ni som ju bevisligen både har erfarenhet gällande olika maskiner, olika körningar och olika tillbehör, varför skriver ni inte om detta här?
Det skedde ju förr, men numera är det mest bara nybörjarfrågor... och klart även de behövs, men inte bara.
Jag vill inte kladda med nåt Facebook, jag vill läsa om intressanta saker här.
Se filmer från körningar, och då gärna lite touring/trailåkande också, inte bara juckande i nåt kletigt hål...
Samt läsa om däckerfarenheter, GPS-tips, osv osv och kanske allra främst om erfarenheter om maskinerna.
Jag har kört Honda 680 FA lite nu det sista och vilken grym maskin!
...men här nämns minimalt om dessa... trots att det sålts massor.
Letar man tips om dekalset och stylade tanklock så finns det dock massa trådar här... men vi som vuxit ifrån det där då...?
Tyvärr är det ju som så att jag numera kör Grizzly så har ju inga fel och problem att skriva om... :whip:
-
Men hörru Grönis (mfl)... ni som ju bevisligen både har erfarenhet gällande olika maskiner, olika körningar och olika tillbehör, varför skriver ni inte om detta här?
Det skedde ju förr, men numera är det mest bara nybörjarfrågor... och klart även de behövs, men inte bara.
Jag vill inte kladda med nåt Facebook, jag vill läsa om intressanta saker här.
Se filmer från körningar, och då gärna lite touring/trailåkande också, inte bara juckande i nåt kletigt hål...
Samt läsa om däckerfarenheter, GPS-tips, osv osv och kanske allra främst om erfarenheter om maskinerna.
Jag har kört Honda 680 FA lite nu det sista och vilken grym maskin!
...men här nämns minimalt om dessa... trots att det sålts massor.
Letar man tips om dekalset och stylade tanklock så finns det dock massa trådar här... men vi som vuxit ifrån det där då...?
Tyvärr är det ju som så att jag numera kör Grizzly så har ju inga fel och problem att skriva om... :whip:
haha det e just det där jag menar :P jag har skrivit massor om allt möjligt, men som jag sakt tidigare det e väldigt dåligt respons på mer "seriösa" trådar.
Då måste man vara lite mer seriös och det värkar folk ha svårt för att vara, men det e bara nått som jag upplever det.
-
Jag driver ju både www.poolforum.se (http://www.poolforum.se), www.varmepumspforum.com (http://www.varmepumspforum.com) och detta forum, och i alla forum så försvinner det gamla trogna medlemmar då och då, vilket är sorgligt.
Nya kommer dock till, ibland med förvånansvärt god kompetens, och sammantaget så tycker jag ändå att det funkar rätt bra även över tid.
Jag som varit aktiv i alla mina forum sedan starten, speciellt i värmepumpsforum (nu 10 år) känner ju naturligvis igen alla frågor som kommer, och skulle kunna länka till liknande frågeställningar, men det som driver mig vidare att vara aktiv i det forumet är just att jag kan rätt mycket, och att de som ställer frågorna uppskattar ett nytt fräscht svar på sin fråga.
Visst får man bita ihop ibland, för att orka dra mer eller mindre samma svar för trettionde gången, men jag känner trots allt att jag får ut rätt mycket av det, främst uppskattningen som de jag hjälpt ger mig.
Det jag funderar över nu, för att entuiasmera kunniga personer som kanske inte skiver lika mycket längre, är att starta en "Expertavdelning", där till ex Grönis kan få vara Can-Am-expert, och med en egen avdelning för Can-Am där man tar upp mer krävande diskussioner, Grönis skulle självklart vara moderator i en sådan tavla.
Vet inte vad ni tror om detta, om det finns intresse för det, eller om det bara riskerar sprida ut innehåll om olika fabrikat över fler avdelningar i forumet?
Ett annat tips jag kan ge till er som har specialintressen är att prenumerera på svar/inlägg i tavlor/kategorier som ni är speciellt intresserade av, det gör jag t.ex. för Feedbacktavlan, och det gör att jag får e-post så snart något skrivs i den avdelningen, snabba svar ger ofta en mer levande och livlig debatt.
-
Jag PMar mest mina frågor nu för tiden, jag har hittat några som ger mig seriösa ganska raka svar som oftast hjälper mig, synd är kanske att andra missar några tips/råd, men men, startar det en expertpanel för mer invecklade frågor kan man kanske slippa allt lull lull runtomkring ()p
-
Varför PM:ar du, får du inte svar om du ställer frågan i forumet?
-
Jag driver ju både www.poolforum.se (http://www.poolforum.se), www.varmepumspforum.com (http://www.varmepumspforum.com) och detta forum, och i alla forum så försvinner det gamla trogna medlemmar då och då, vilket är sorgligt.
Nya kommer dock till, ibland med förvånansvärt god kompetens, och sammantaget så tycker jag ändå att det funkar rätt bra även över tid.
Jag som varit aktiv i alla mina forum sedan starten, speciellt i värmepumpsforum (nu 10 år) känner ju naturligvis igen alla frågor som kommer, och skulle kunna länka till liknande frågeställningar, men det som driver mig vidare att vara aktiv i det forumet är just att jag kan rätt mycket, och att de som ställer frågorna uppskattar ett nytt fräscht svar på sin fråga.
Visst får man bita ihop ibland, för att orka dra mer eller mindre samma svar för trettionde gången, men jag känner trots allt att jag får ut rätt mycket av det, främst uppskattningen som de jag hjälpt ger mig.
Det jag funderar över nu, för att entuiasmera kunniga personer som kanske inte skiver lika mycket längre, är att starta en "Expertavdelning", där till ex Grönis kan få vara Can-Am-expert, och med en egen avdelning för Can-Am där man tar upp mer krävande diskussioner, Grönis skulle självklart vara moderator i en sådan tavla.
Vet inte vad ni tror om detta, om det finns intresse för det, eller om det bara riskerar sprida ut innehåll om olika fabrikat över fler avdelningar i forumet?
Ett annat tips jag kan ge till er som har specialintressen är att prenumerera på svar/inlägg i tavlor/kategorier som ni är speciellt intresserade av, det gör jag t.ex. för Feedbacktavlan, och det gör att jag får e-post så snart något skrivs i den avdelningen, snabba svar ger ofta en mer levande och livlig debatt.
nja expertavdeling låter som endå mer nybörjarsaker, folk skulle nog blanda ihop det hela endå mer skulle jag tro, men jag tro nått måste göras för många "äldre" användare försvinner hela tiden, och det e ju mycket för att gör man en tråd och inga svar då blir det ju rätt tråkigt :P iofs så gillar jag att diskutera med mej själv för då får man ju bara bra svar :P
Nja jag skulle hellre se lite mer uppstäning i forumet och med det menar jag tex att städa lite mer bland nytillkomna användare som ofta frågar samma frågor om och om igen.
-
Det spårar ur för ofta, och så har man följdfrågor så tycker jag det bara blir rörigt.
Men jag har lärt mig så jäkla mycket tack vare hjälpen här, förhoppnings vis kan man hjälpa andra om ett tag ;)
-
Inget ont om forat, som förmodligen är de största ATV forat i sweden. håller med grönis de kan ju va så att vi som har kört ett tag å vill mer in på "de senaste" kanske har växt ur detta forum, det jag känner en del är att de är för stort för att jag vill lägga ut bilder och filmer på mig å min körning, och när jag väl har gjort de så är de ett par hundra som sett de som senaste inlägg å sen inte kommenterat nåt, då tappar man lite sugen . hoppas på mer intressant läsning framöver iaf, vet ju att de är en hel drös där ute med nya G2 chassit som skulle kunna spamma bilder/videos å info :D
-
jag gjorde ju en däcktråd som jag trodde folk skulle uppskatta men den dog ganska snappt, folk tjatar ju om däck hela tiden överallt men den tråden var inte intresant nog, är det jag som skriver knepigt eller har knepigt upplägg? att jag skriver som en kratta det vet jag redan :P
-
För mig är nog ett problem att jag tappar bort sådana trådar som jag tycker är intressant, kommer 100 nya trådar hela tiden så man glömmer dom man följt, jag är så okunnig på alla inställningar man kan göra på forumet så jag bara ser dom som rullar på första sidan :(
-
För mig är nog ett problem att jag tappar bort sådana trådar som jag tycker är intressant, kommer 100 nya trådar hela tiden så man glömmer dom man följt, jag är så okunnig på alla inställningar man kan göra på forumet så jag bara ser dom som rullar på första sidan :(
När du gör ett inlägg på en tråd så står det Bilagor och andra val titta där under, då står det att "underrätta vid nya svar" funkar smidigt :)
-
AhA där ser man ()p Vågar inte trycka så mycket ja. tack 8)
-
AhA där ser man ()p Vågar inte trycka så mycket ja. tack 8)
sen kan du under avancerade inställningar ange hur ofta du ska bli underrättad har jag för mej.
-
För mig är nog ett problem att jag tappar bort sådana trådar som jag tycker är intressant, kommer 100 nya trådar hela tiden så man glömmer dom man följt, jag är så okunnig på alla inställningar man kan göra på forumet så jag bara ser dom som rullar på första sidan :(
Sen skall du ju använda snabbmenyn längst upp i vänster kolumn, nya svar, nya inlägg och alla olästa i nämnd ordning, gör du det varje dag så kan du rätt snabbt beta av alla svar på inlägg som du startat, nya inlägg sedan du var aktiv i forumet senast, eller alla inlägg som du itne läst (eller markerat som lästa.
Gör du så så underlättar du ditt surfande i detta forum avsevärt.
-
;D ska ta mod till mig och våga trycka på lite knappar framöver ()p Tack för trixen :)
-
Jag åkte 28 mil förra fredagen och 14 mil i söndags och är jag inte entusiast då är ingen det ;)
Mvh/ Marcus
-
Jag åkte 28 mil förra fredagen och 14 mil i söndags och är jag inte entusiast då är ingen det ;)
Mvh/ Marcus
42 mil på två dagar... Det är bra kört! ()p
-
Vad kännetecknar en Can am entusiast då? sitta och skriva på ett forum gör en ju inte entusiastisk heller.. dom verkliga lär vara ute på vägarna just nu ':)
-
Vad kännetecknar en Can am entusiast då? sitta och skriva på ett forum gör en ju inte entusiastisk heller.. dom verkliga lär vara ute på vägarna just nu ':)
jag kunde inte ha sagt det bättre själv!! men visst på kvällen när det är färdig åkt då kan det vara gött å ta det lugnt framför dotan en stund ;)
-
Vad kännetecknar en Can am entusiast då? sitta och skriva på ett forum gör en ju inte entusiastisk heller.. dom verkliga lär vara ute på vägarna just nu ':)
Raderar mitt förra inlägg. Ska försöka hålla politiken utanför detta forum
Svårt att svara på. Den som känner sig som en Can-Am entusiast är väl en sådan, eller? ???
-
Mitt Can-am köp är det är det bästa jag gjort i mitt liv förutom förlorat oskulden!
-
42 mil på två dagar... Det är bra kört! ()p
Jo det är som min kompis säger "bråten är till för att användas" Jag köpte min Renegade i Mars och har åkt drygt 400 mil, jag hade en Smc 250 som jag åkte ca 425 mil med förra sommaren. men visst kan man ha tid till forumet också ;)
-
Vad kännetecknar en Can am entusiast då? sitta och skriva på ett forum gör en ju inte entusiastisk heller.. dom verkliga lär vara ute på vägarna just nu ':)
De som kör vid sidan av vägen är de som lär sig mest.
()p
42 mil på två dagar... Det är bra kört! ()p
Ifall det skal tävlas i ämnet körsträcka så är mitt rekord strax över 80 mil på en dag med fyrhjuling... dock var det inte nåt rekordförsök eller så... det liksom bara blev så.
:D
-
Mitt Can-am köp är det är det bästa jag gjort i mitt liv förutom förlorat oskulden!
HAHA,, ja du får 5 av 5 rattar för den 8)
-
De som kör vid sidan av vägen är de som lär sig mest.
()p
Ifall det skal tävlas i ämnet körsträcka så är mitt rekord strax över 80 mil på en dag med fyrhjuling... dock var det inte nåt rekordförsök eller så... det liksom bara blev så.
:D
80 mil... Nästan som mellan Piteå och Stockholm... :o
-
Jag vet att du betar mil Hydro,, det kan tilläggas att jag har fruktansvärda rygg smärtor (disk paj) så 28 mil känns som hundra för mig,, det är därför jag inte åker längre än vad jag känner för, men är man entusiast så är man ;)
-
Raderar mitt förra inlägg. Ska försöka hålla politiken utanför detta forum
Svårt att svara på. Den som känner sig som en Can-Am entusiast är väl en sådan, eller? ???
Helt sant! tror nog att dom flesta på detta forum är entusiaster..
-
Helt sant! tror nog att dom flesta på detta forum är entusiaster..
Absolut! jag träffa en medlem i Valbo i somras (på väg till Söderhamn) och jag kunde se glöden i ögonen när vi snacka om fyrhjulings åka även fast han såg ut att ha fullt upp med annat 8)
-
entusiaster i mina ögon är dom som tävlar ! ägnar massor med tim. i garagen o moddar o fixar (mao har inte tid o sitta framför datorn så mycket :) ) sen finns det givetvis andra entusiaster med :)
-
entusiaster i mina ögon är dom som tävlar ! ägnar massor med tim. i garagen o moddar o fixar (mao har inte tid o sitta framför datorn så mycket :) ) sen finns det givetvis andra entusiaster med :)
Skulle nog säga att de som hänger på forum och inte kan få nog av att skriva och läsa om fyrhjulingar också är entusiaster. Anledningen till att jag nu ägnar mer tid åt forumet än åt körningen är att min hjuling är ungefär 100 mil bort för tillfället (åker dock upp till henne om 4 dagar :djump: ). Jag ser dock ingen anledning att klassificera oss som mer eller mindre entusiastiska beroende på vilket sätt vi uttrycker vår entusiasm.
-
givetvis är det så ^^ som jag skrev: finns ju andra entusiaster också ;)
-
givetvis är det så ^^ som jag skrev: finns ju andra entusiaster också ;)
Ja, jag noterade det :) . Det var dock inte tänkt som kritik mot ditt inlägg. Snarare ett ifrågasättande av debatten som sådan
-
Ja, jag noterade det :) . Det var dock inte tänkt som kritik mot ditt inlägg. Snarare ett ifrågasättande av debatten som sådan
:)
-
hadde jag fått hälften av responsen i denna tråd i mina andra trådar då jag lagt ner mkt tid på att lägga upp bilder filmer ta fram info osv så hadde jag vart nöjd, men de är problemet ingen vill ju snacka tips å tricks å grotta ner sig i can am.. däremot debatter om miljö å diverse annat hugger många igång på. kanske för att kunskapen i huvudämnet saknas. jag tvivlar inte på att de hänger entusiaster här men en sån tycker jag delar med sig och är aktiv.
pelle ditt citat
"Mitt Can-am köp är det är det bästa jag gjort i mitt liv förutom förlorat oskulden!" du är entusiast haha!! :headbang:
-
pelle ditt citat
"Mitt Can-am köp är det är det bästa jag gjort i mitt liv förutom förlorat oskulden!" du är entusiast haha!! :headbang:
Haha han ljuger bara, han e fortfarande oskuld. :nono:
-
hadde jag fått hälften av responsen i denna tråd i mina andra trådar då jag lagt ner mkt tid på att lägga upp bilder filmer ta fram info osv så hadde jag vart nöjd, men de är problemet ingen vill ju snacka tips å tricks å grotta ner sig i can am.. däremot debatter om miljö å diverse annat hugger många igång på. kanske för att kunskapen i huvudämnet saknas. jag tvivlar inte på att de hänger entusiaster här men en sån tycker jag delar med sig och är aktiv.
pelle ditt citat
"Mitt Can-am köp är det är det bästa jag gjort i mitt liv förutom förlorat oskulden!" du är entusiast haha!! :headbang:
jo det e så jag tycker åsså, gör man nån tråd som handlar om tex can-am specefikt då blir det dålig respons och enda jag kan tänka mej det beror på är att folk helt enklet inte kan eller har nått bra svar. Men det är som du säger gör man en tråd om vilket travhäst eller parti som är bäst då snurrar hjulet fort.
Det är lite det som är problemet här nu, dom som kan/vill/vet finns inte kvar här längre eller så svarar man inte helt enkelt.
Jag gjorde flera trådar under can-am men det var dålig respons på dom flesta tycker jag, ett par dagar sen dog dom.
Då vet jag inte om jag gör dåliga trådar som är ointresant eller vad problemet sitter i.
-
Tror lite så här, när du grönis startar en tråd vågar nog inte vilken som hällst svara, då du är en av dom skarpaste på can am här. Så jag förstår att du saknar entusiasterna om du behöver råd eller utvärderingar, men jag som nybörjare är helnöjd med dom svar jag får ()p
Så känner jag iaf.
-
Kanske är så att dom med "sämre" märken drar sig för att skriva i can-am trådarna eftersom det är oftast lite mer rutinerade här(mer förut)?
I dom andra trådarna skriver ju fler som inte har just dom maskinerna.
Äh, nu hann ju gummiankan skriva lite samma.... är seg, på mobilen på jobbet.
-
Jag skriver gärna lite för mycket än inget. Men jag fick ganska fort responsen (har du inget bättre för dig än att skriva här) på ett ungefär.
Då sätter man ju ribban efter svaren man får.
Sen har jag inte haft några större problem eller tankar runt min can-am men när jag hade problem tog det bara nån dag innan någon som jag inte ens sett skriva något innan svarade. Helt rätt dessutom då personen i fråga råkat ut för samma sak.
Så tror många bara sitter och tittar/läser utan att lägga sig de olika diskussionerna.
Sen finns det ju såna som jag som måste skriva överallt där jag kikar in. Men jag är likadan irl. så är inte så lätt att ändra :-\
-
Nu när man köpte en Renegade så finns det väl inget att skriva om för man har väl köpt det bästa som finns och alldrig krånglar ':)
Dom kanske hänger på canam.com :-X
Av alla forum mm om hjulingar som man hänger på så är det här det skrivs och händer mest även om vissa trådar är rena skämten ibland.
Men jag blir nog atvforum trogen tills den försvinner ()p
Jag skriver mest när jag kan bidra med nått :)
Man får PM från folk som har problem och vill ha hjälp. Kan vara att dom inte vill ha konstiga svar eller tjafs i tråden.
Vi får väl börja skriva lite mer i canamtråden då ()p
-
Vi får väl börja skriva lite mer i canamtråden då ()p
De tycker jag! :djump:
tycker grönis xljus tråd var en riktig höjdare mer sånt=)
-
jag är långt ifrån nån can-am guru :lol: men kul att ni tycker det :headbang: sen så e jag mest ute efter å tjata så gör jag en tråd vill jag ha svar oavsett om det e svammel eller inte ()p ()p
Sen dom som pm:ar mej försöker jag svara i den utsträckning jag kan, ibland e jag inte inne på nån dag men tar det så fort jag kan/hinner =)
Lite som lowest säger.... vi får helt enkelt köra sönder lite mer så vi får nått att skriva om :DV :DV :DV :DV
-
:) Då vet man att man vågar skriva i dina trådar ':) fast man är noob ()p
-
jag är långt ifrån nån can-am guru :lol: men kul att ni tycker det :headbang: sen så e jag mest ute efter å tjata så gör jag en tråd vill jag ha svar oavsett om det e svammel eller inte ()p ()p
Sen dom som pm:ar mej försöker jag svara i den utsträckning jag kan, ibland e jag inte inne på nån dag men tar det så fort jag kan/hinner =)
Lite som lowest säger.... vi får helt enkelt köra sönder lite mer så vi får nått att skriva om :DV :DV :DV :DV
Man får väl låta den stå så kanske nån packning torkar ihop så man får skruva lite :whip:
Nä nog går en canam sönder mä men vägen dit är fan så mycket roligare :headbang: :headbang:
-
Här är jag å mitt crew å poserar iaf=)
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/530065_10150990551316825_129269476_n.jpg)
-
Vaf ser ju inte ut som entusiaster det där... mer profesionaster! Vadå crew?
-
Här är jag å mitt crew å poserar iaf=)
(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/530065_10150990551316825_129269476_n.jpg)
Är det tillåtet med porrbilder här?!
-
Såg att du oxå fått dina porrkläder snuttis :P
-
Såg att du oxå fått dina porrkläder snuttis :P
Ajjemän :djump: Hjälmen satt tokbra! Och grymt de passat in glasögonen så de passar perfekt i hjälmen utan trycka mot ansiktet typ. Riktigt nöjd! Vill någon ha länk till firman så hojta till :) Bild på grejerna ligger på senaste införskaffade pryl
-
Vaf ser ju inte ut som entusiaster det där... mer profesionaster! Vadå crew?
nä bara en atvforum canam entusiast,
profesionaster? tar det possitivt iaf ()p
crew = sällskap/gäng fast på engelska typ
-
Börja då med att övertyga dina kör-kompisar om att börja skriva här.
-
Börja då med att övertyga dina kör-kompisar om att börja skriva här.
()p
-
()p
:help: svårt när ja själv haft motivationsproblem, men som sagt vi jobbbar ju på de, känner att jag kanske skulle ta bort "inte här iaf!" i rubriken för det har ju visat sig vara ett himmla aktivt liv här inne nu=) kanske moderatorn kan hjälpa mig med?
-
Känner att jag kanske skulle ta bort "inte här iaf!" i rubriken för det har ju visat sig vara ett himmla aktivt liv här inne nu=) kanske moderatorn kan hjälpa mig med?
Fixat.
Men vem är mest lämpad (och intresserad av) att vara moderator i detta forum, jag behöver hjälp, för jag känner folk för dåligt för att själv kunna utse/välja någon?
Ni kan tipsa mig här, eller via PM, och är DU intresserad, skicka ett PM så kan jag kolla om det skulle kunna fungera.
-
Idag fick jag min 650xt -13 nu är man frälst, vilken maskin helt underbar att köra :) blir många mil kommande helg.
-
Idag fick jag min 650xt -13 nu är man frälst, vilken maskin helt underbar att köra :) blir många mil kommande helg.
sweet! spama oss med pics!!
-
Idag fick jag min 650xt -13 nu är man frälst, vilken maskin helt underbar att köra :) blir många mil kommande helg.
Grattis!! Som TommyBoxster säger så vore lite bilder mumma!! ()p
-
Har några foton ska se om jag lyckas få upp dom hit.
(http://www.pixask.se/canam/canam1.jpg)
(http://www.pixask.se/canam/canam2.jpg)
(http://www.pixask.se/canam/canam3.jpg)
-
()p ()p ()p
-
Bidrar med min vackra "mudd edition"... 28X12" runt om och nuvi skiljer den från original....
ska höija den lite samt montera bukplåten som legat i garaget i en månad, och till
mörkret blir det 4X xenon :) sen är den grymmmm :) :)
-
Brutal bild ()p
-
SÅ avundsjuk på alla med Outlander i G2 chassiet!
SNYGG!
-
Brutal bild ()p
Den är BRUTAL... ;)
-
SÅ avundsjuk på alla med Outlander i G2 chassiet!
SNYGG!
Ja den är väldigt mycket snyggare än den gamle "sorten"...
jag gillar den och det är alltid lite kul med nytt, hade/har Polarisen i 3 år
och skillnaden är enorm... mycket tack vare styrservot. Polarisen vart som en bångstyrig tjur...hehehe...
-
Vill ut och köra!!!!!!!
-
Servo :hmmm: ni lär ju inte ens vara svettig när ni vart ute å åkt ;D
-
Servo :hmmm: ni lär ju inte ens vara svettig när ni vart ute å åkt ;D
Sant, men polarisen vart jääävligt trög... har servot inställt på det lägsta på Can-Am:en och tycker ändå att den är för lätt
med mina fläskiga däck....de duuu... ;) ;)
-
Karl-alfred ^-^
-
O`boy kille här...tar Karl-Alfred som ingenting....
-
Jag som alla andra är på fett G att ut å gasa i vinter misstänker jag men hur löser man imman på visiret när man kör integralkruka? störtglasögon å visiret uppe kanske?
-
jag har tröttnat lite på atv forum, tycker det e mest joll här nu för tiden nu, häger inte alls lika mycket här längre. Jag får helt enkelt inte ut nått av det. Gör man en seriös fråga så får man inga svar för ingen kan svaret.
samma gäller mig. Sedan är jag galet trött på bränna sönder vänsterbenet och lyssna på jävla vindande skrikande ljudet från can am 1000. låter gött så länge man inte sitter på hojen. can am måste tycka ljudet för föraren inget noga alls. 82 hp ovch vad finns det ut? 40 hp? jag tycker den är som en snabb moppe efter 10 timmars körning. kört 25 nu och kommer ej bli mycket mer. lite vinter och säljer till våren troligen...
-
Jag som alla andra är på fett G att ut å gasa i vinter misstänker jag men hur löser man imman på visiret när man kör integralkruka? störtglasögon å visiret uppe kanske?
Ta lite schampo på fingret och kleta på insidan av visiret, torka torrt med papper. Sen slipper du imman! ()p Har iofs ej testat på vintern men det funkar bra på sommaren.
-
Ta lite schampo på fingret och kleta på insidan av visiret, torka torrt med papper. Sen slipper du imman! ()p Har iofs ej testat på vintern men det funkar bra på sommaren.
Flera gjorde så på sina visir när ja spelade hockey en gång i tiden och de funkade ganska bra. Kan va svårt dock att få de "blankt" men man ser ju klart bättre än om de hade varit imma.
-
Yes funkar också på samma sätt, man får putsa ett tag bara så blir det bra ()p
-
Vissa kletar diskmedel, andra kladdar med schampo... en del spottar och smörjer rundor med det.
Tricken är många.
Ett annat trick är att skaffa googles med dubbelglas, då minimeras imman.
Det finns även andningsskydd man monterar i hjälmen som gör att utandningsluften styrs nedåt.
Eftersom detta är under CanAm kan man ju tipsa om deras skoterserie av hjälmar, där sitter andningsskydd mm färdigmonterat.
Har inte koll på deras senaste modeller, men Googlar man så får man se lite bilder, här är tex en:
(http://i92.photobucket.com/albums/l18/edv15/bombardierBV2S.jpg)
Kör man med integralhjälm så kan man använda pinlock, vilket också är ett dubbelvisir.
Googla!
-
Dubbbelglas är väl nästan ett måste men med diskmedelmetoden upplever jag även att det blir bättre sikt när det snöar blötsnö eller regnar. Tycker glaset håller sig renare då.