ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Mattismarkus skrivet 15 oktober 2014 kl. 19:50:39
-
ja hur vanligt är det felet? va o kollade på en beggad 1000 och bakdiffen var trasig, vet även fler som pajat där men finns det nån fix till det?
är riktigt sugen på en traktorreggad 2 sits, men man vill ju kunna använda den som man gör med suzukin..
hur är det med dom andra chassisprickorna är det åtgärdat?
samt är det nån som har koll på om traktorerna har annan utväxling?
-
Farsans LTD sprack i diffen bak, den är inne och får den bytt nu.
Enligt säljaren har de bara haft problemet med Vita LTD :dntknow:
Hur som, det är en skitlösning i mina ögon, dock har jag dragit vagn med timmer bak med den jag hade utan bekymmer.
-
hur är det med dom andra chassisprickorna är det åtgärdat?
samt är det nån som har koll på om traktorerna har annan utväxling?
Ja det var bara på -12 det sprack fram vid stötdämparinfärsningen.
På traktorregg är det bara fartbegränsning (45).
Skogsbonne på forumet har en box som dubblar hastigheten utan att det påverkar/syns vid service/garanti.
-
Ja det var bara på -12 det sprack fram vid stötdämparinfärsningen.
På traktorregg är det bara fartbegränsning (45).
Skogsbonne på forumet har en box som dubblar hastigheten utan att det påverkar/syns vid service/garanti.
man får räkna in en till ecu i budgeten, annars blir den sjukt slö med band
-
Finns en outlander 1000 på Norrskensmotor i Gällivare med sprucken bakdiff, helt värdelös konstruktion av dragkulan som sitter fast i diffhus bultarna.
-
Han Emil den där finska valpen, det sprack för han också. 650 13 Eller 14.
-
Bra konstruktion där...
-
Bra konstruktion där...
Det krävs en del våld för att få den sprucken med
-
Det krävs en del våld för att få den sprucken med
Typ tungt lastad Timmerkärra?
-
Eller är det när det blir ryckigt som den spricker?
-
Eller är det när det blir ryckigt som den spricker?
Skall nog lämna in min Ltd till min smed o göra en special infästning i rostfritt som kompletterar infästningen i diffen. Lagningen gick på garantin. Inga problem där. Heder åt Börjessons. ()p
-
Skall nog lämna in min Ltd till min smed o göra en special infästning i rostfritt som kompletterar infästningen i diffen. Lagningen gick på garantin. Inga problem där. Heder åt Börjessons. ()p
Rostfritt och aluminium går inte ihop, det borde farbror veta :nono:
-
Rostfritt och aluminium går inte ihop, det borde farbror veta :nono:
Naturligtvis mellan själva draget och ramen. Båda i vanligt bonnjärn. :extas:
-
Finns en outlander 1000 på Norrskensmotor i Gällivare med sprucken bakdiff, helt värdelös konstruktion av dragkulan som sitter fast i diffhus bultarna.
det va den jag kollade på krängningshämmarn bak också megaglapp... den har gått lika mkt som min king quad...
-
Skulle inte byta bort en kingquad mot en outlander om man ska arbeta
-
Skulle inte byta bort en kingquad mot en outlander om man ska arbeta
nä inte det men det är bara gårdsved, är ute efter traktorreggningen och 2 sits...
men det ser ut som att man får fortsätta med kingquaden..