ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Emil^ skrivet 13 februari 2013 kl. 09:58:29
-
Känner att maskinen har börjat varva mera när man gasar och för att den ska växla upp så måste man släppa lite på gasen, kan det bero på sliten rem eller är det något annat allvarligare? :hmmm:
-
Vad menar du med växla upp?
-
Det eller mycket remdamm.
Ta isär och gör rent.
Kolla helixen så den inte får en kant på ytorna som driver.
-
Vad menar du med växla upp?
Lite svårt å förklara, men det är alltså när den växlar automatiskt på något sätt så den inte varvar lika mycket.
-
Det eller mycket remdamm.
Ta isär och gör rent.
Kolla helixen så den inte får en kant på ytorna som driver.
Helixen är alltså variatorskivorna?
Den har en liten skåra på vissa ställen, så jag vet inte riktigt hur jag ska få bort dem. Fundera på att köpa sandpapper och slipa bort dem med variatorn igång.
-
Helixen är alltså variatorskivorna?
Den har en liten skåra på vissa ställen, så jag vet inte riktigt hur jag ska få bort dem. Fundera på att köpa sandpapper och slipa bort dem med variatorn igång.
helixen sitter innanför bakre (sekundära) skivorna.
Slipa inte på skivorna, man kan köpa scotchbrite du och putsa försiktigt in mot centrum och utåt...
Inte runt , runt....
Troligtvis är det remmen eller väldigt mycket damm som inte kommer ut ur kåpan...
-
INGA fingrar i en snurrande motor :knupple:
-
Väldigt lätt o putsa till variatorn när den snurrar, men e väl kanske värt o kämpa lite mer än att kanske förlora ett finger eller 2.
-
Skulle ju bara väldigt dumt om höger tumme skulle ryka :nono:
-
Putsar man när man snurrar så mister man lite av greppet i remmen .
Även om det är enklare så ska man inte göra så.
Sök på EPI på youtube , finns klipp som visar exakt hur man gör..
Det funkade kalas bra.
En enkel scotchbrite, inte sandpapper.