ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: jonass skrivet 16 juli 2015 kl. 22:10:42
-
Hej jag är i köpar tagen och har kollat en del på renegade 800.
jag kör omkring på skoterleder(sommar) och på myrar,sandvägar,grusvägar och i vatten.
vad tror ni om ni om att det är rätt maskin.
vet någon om brister och barnsjukdomar eller är det något man ska passa sig för.
tacksam för tips och synpungter
-
Köp min scrambler ist ()p
-
Eftersom det frågas efter barnsjukdomar kan man ju tolka det som att du menar köpa nytt.
Skall du köpa begagnat så är det ju rätt stor skillnad emellan maskinerna och deras eventuella fel eftersom de ju funnits i typ ett decennuim.
Och saker har ändrats och tillkommit emellan åren...
De tidiga hade problem med hög motortemp och klent med ström tex med Limp home mode osv... sen när servon kom så krånglade den och sen blev det en del kink med strömmingen men mycket av detta är tillrättat... så ju nyare desto bättre.
De gamla var rätt hårda i tillslaget, dvs omöjligt att smyga iväg.
De hade även rätt långsam låsning av framdiffen.
Så även här gäller; ju nyare desto bättre.
-
det är beg jag är ute efter och pris 60-65.
-
För dom pengarna blir det väl en äldre gade. Framdiffen är nog det tråkigaste då.
Men det är ju en "bra maskin", även om den förmodligen har åkt mer sumpmark än en CF moto så är det ju som med allt begagnat... Det slits.
Men som sagt. Bra maskin! Ser lite roliga ut irl, men det får man ta.
Köp en outlander om du vill ha mindre geggsprut.
-
Vad skiljer outlander mot renegaden vilken fungerar bäst i teräng och myrmark
-
Karossen/designen.
Dvs skärmar och lastrack på Outlandern och projektorstrålkastare på Renegaden.
...och att Outlandern är vanlig i andra motorstorlekar medan Renegaden nästan uteslutande bara finns i 800/1000.
Går man ner på detaljnivå så finns det skillnader emellan stötdämpare och lite annat smått men det gäller mest på de lite nyare maskinerna.
Och för fullgaskörning av olika slag (uppför grusbackar, myrmark osv) så funkar alla deras diffar fint.
Det är först vid trixiga partier i skogen det kan vara lite jobbigt med de allra äldsta.
-
Renegade har betydligt smartare bromsupplägg också skall tilläggas iaf på nyare modeller, Outlander har ju tex 4hjulsbroms på styret och rene har separat fram/bak där vilket är jävligt mycket bättre! QE diffen från nyare passar väl bakåt också så den sega diffen kan väl avhjälpas rätt enkelt
-
Renegade har betydligt smartare bromsupplägg också skall tilläggas iaf på nyare modeller, Outlander har ju tex 4hjulsbroms på styret och rene har separat fram/bak där vilket är jävligt mycket bättre! QE diffen från nyare passar väl bakåt också så den sega diffen kan väl avhjälpas rätt enkelt
Är det möjligt att byta till den nyare diffen är jag VÄLDIGT sugen på detta! Någon som kan bekräfta att detta fungerar?
-
Ja du kan byta till nyare diffen, se då till att du får den senaste versionen av QE (Quick engage)
Vad gäller bromsupplägget som tidigare nämnts så har Outlander G1 endast frambroms på styret. EJ 4-hjulsbroms som tidigare talare påstår.