ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: pålamalm skrivet 1 februari 2008 kl. 20:43:41
-
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga,
det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.
samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................
då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
-
det var kul att ni också kan få lite knuff i maskin :wink: :wink: :roll: :roll: :roll:
-
det var kul att ni också kan få lite knuff i maskin :wink: :wink: :roll: :roll: :roll:
asg canam är fortfarande starkast/bäst........ :D :D :D :D 8)
-
hehe, det är rätt pålis man ska inte vika sig :wink:
OT: Det ligger en inbjudan under film på S.S.M:s forum som du inte kommer kunna tacka nej till nu
-
När en enda Canam tar min Raptor i både acceleration och topphastighet så ska jag knäböjja mig framför alla Canam åkare, det har då aldrig hänt och kommer då aldrig hända.
Tycker att Canam 650 - 800 är sköna maskiner som tar sig an det mesta, men allt är den långt ifrån som både acc, lätthet och toppfart.
Så jag tycker att Raptor är värst som vanligt även med era små extra krafter bakom bakhjulen :wink:
-
men alla fyrkrafsare och även dom med 20hk åker ifrån en raptor i skogen :wink:
En liknande jämförelse :lol: :lol:
-
men alla fyrkrafsare och även dom med 20hk åker ifrån en raptor i skogen :wink:
En liknande jämförelse :lol: :lol:
Citerade bara "värst som vanligt" låter som man drar alla andra hjulingar över en kam, det är klart att en Canam drar en bakhjulsdriven i skogen, men den har långt ifrån en chans på många andra punkter.
:lol: :lol: :lol:
-
När en enda Canam tar min Raptor i både acceleration och topphastighet så ska jag knäböjja mig framför alla Canam åkare, det har då aldrig hänt och kommer då aldrig hända.
Tycker att Canam 650 - 800 är sköna maskiner som tar sig an det mesta, men allt är den långt ifrån som både acc, lätthet och toppfart.
Så jag tycker att Raptor är värst som vanligt även med era små extra krafter bakom bakhjulen :wink:
Ta med din maskin och kom till svågadalen i höst när vi Arr DRAGRACING på gräs med fyrhjulingar..då kan du säga ditt sen :wink:
-
När en enda Canam tar min Raptor i både acceleration och topphastighet så ska jag knäböjja mig framför alla Canam åkare, det har då aldrig hänt och kommer då aldrig hända.
Tycker att Canam 650 - 800 är sköna maskiner som tar sig an det mesta, men allt är den långt ifrån som både acc, lätthet och toppfart.
Så jag tycker att Raptor är värst som vanligt även med era små extra krafter bakom bakhjulen :wink:
Ta med din maskin och kom till svågadalen i höst när vi Arr DRAGRACING på gräs med fyrhjulingar..då kan du säga ditt sen :wink:
Absolut, med nöje! Hade faktiskt tänkt att komma förra året då det verkade vara en trevlig träff, synd att man missade det bara!
Menar du att det var några canams som drog Raptor700 på dragrace?
-
men alla fyrkrafsare och även dom med 20hk åker ifrån en raptor i skogen :wink:
En liknande jämförelse :lol: :lol:
Citerade bara "värst som vanligt" låter som man drar alla andra hjulingar över en kam, det är klart att en Canam drar en bakhjulsdriven i skogen, men den har långt ifrån en chans på många andra punkter.
:lol: :lol: :lol:
Absolut är det så, var sak har sitt andvändningsområde.
Jag tror inte pålamalm hade en tanke på en gatmaskin när han gjorde sitt uttlåtande :D
-
Nejdå..tro inte att det fanns några raptor men det fanns ändå många quadar..så vi kommer att Arr Dragracing igen iår eftersom det blev publikplåster på det och större lär det vara iår..vi kommer att ta in startgran med start och sluttid..så det blir intresseant..så välkommen med din maskin 8)
-
Var ute och åkte med thundercaten igår och rejsade mot en can am 800
så jag förstår att du vill trimma :wink:
-
När en enda Canam tar min Raptor i både acceleration och topphastighet så ska jag knäböjja mig framför alla Canam åkare, det har då aldrig hänt och kommer då aldrig hända.
Tycker att Canam 650 - 800 är sköna maskiner som tar sig an det mesta, men allt är den långt ifrån som både acc, lätthet och toppfart.
Så jag tycker att Raptor är värst som vanligt även med era små extra krafter bakom bakhjulen :wink:
Ta med din maskin och kom till svågadalen i höst när vi Arr DRAGRACING på gräs med fyrhjulingar..då kan du säga ditt sen :wink:
Varför på gräs? Kanske för att 4x4 ska få fördel?
ps. raptorn klarar sig bra i skogen också. varför skulle den inte det?
-
att man kör fast lättare med 2wd tro ja han menar.
-
SoloNo1 skrev:
När en enda Canam tar min Raptor i både acceleration och topphastighet så ska jag knäböjja mig framför alla Canam åkare, det har då aldrig hänt och kommer då aldrig hända.
Tycker att Canam 650 - 800 är sköna maskiner som tar sig an det mesta, men allt är den långt ifrån som både acc, lätthet och toppfart.
Så jag tycker att Raptor är värst som vanligt även med era små extra krafter bakom bakhjulen
----------------------------------------------------------------------------------
Jag tror du kan få knäböjja på vissa underlag, så enkelt är det
Jag har en raptor 700 lite uppskrämd och en outlander 800XT orginal, men det är som att jämföra äpplen och päron.
Men vi kan vara överens om att det är riktigt kul vare sig om man åker quad eller atv, men känns mindre begåvat att jämföra dessa maskiner mot varandra tack vare dess användningsområde, det beror helt enkelt på vilken åkning man gillar, båda är bäst på sitt sätt, men båda typer funkar till blandad åkning.
-
När en enda Canam tar min Raptor i både acceleration och topphastighet så ska jag knäböjja mig framför alla Canam åkare, det har då aldrig hänt och kommer då aldrig hända.
Tycker att Canam 650 - 800 är sköna maskiner som tar sig an det mesta, men allt är den långt ifrån som både acc, lätthet och toppfart.
Så jag tycker att Raptor är värst som vanligt även med era små extra krafter bakom bakhjulen :wink:
Ta med din maskin och kom till svågadalen i höst när vi Arr DRAGRACING på gräs med fyrhjulingar..då kan du säga ditt sen :wink:
Varför på gräs? Kanske för att 4x4 ska få fördel?
ps. raptorn klarar sig bra i skogen också. varför skulle den inte det?
Dragracingen på gräs är det ända stället som vi kan köra på i området..det finns en gammal landningsbana som militärplan landade under kriget som är nedlagd långt upp i skogen men det är väldigt långt att få dit alla mäniskor..4x4 i flesta fall är urkopplingsbar på mesta maskiner...titta in på WWW.ATVSTOCKHOLM.COM så finns det filmer på dragracingen..så kan man se hur det var att köra på gräs
-
Det var ingen Can-Am 800 eller Raptor 700 eller någon annan "storkubikare" som vann dragracingen... det var en Gasgas 450 som vann, det var jag som tog hem förstapriset i form av en mc-hjälm. GG forever :D .
-
då bör ni kanske ställa upp mellan Gas Gas och en Raptor 700 och det skulle vara intressant att se.. :wink:
-
Tror nog att gas kansen rasar när peppe lägger i tvåans växel :P
-
Det hänger ju helt på hur lång banan är, Raptorn går ju fortare än en Can-am.
-
(http://i247.photobucket.com/albums/gg149/RENEGADEX800/IMG_0036Small.jpg)
Våran raptor 700 åkare får vi dra med oss ditt vi ska :)
man kan ju säga så här: med en can am kommer man ditt man ska...
-
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga,
det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.
samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................
då blir vi värst som vanligt
Vem är det som kommer att sälja trim-paketet.... BRP-själva eller?
-
nopp det är det inte ,,det testas en massa på rullande landsväg,så dom testar en massa olika avgasrör filter,för att se vilket system som blir bäst
-
då bör ni kanske ställa upp mellan Gas Gas och en Raptor 700 och det skulle vara intressant att se.. :wink:
Det var minst två Raptorer med i racet där den som fick bäst tid vann. Raptormicke och jag rejsade mot varann...och jag har ju hjälmen hemma.
-
Min pappa kan karate! :?
-
Min pappa kan karate! :?
Har han nyss börjat?
-
Min pappa kan karate! :?
Har han nyss börjat?
asg
(http://i28.tinypic.com/2jetmdc.gif)
-
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga,
det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.
samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................
då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Och kör man med fyrhjulsdriften i, så blir det 30 hk 8O 8O 8O he he.
Jag skulle gissa på ca 1-5 hk extra ..... :lol: :lol: :lol:
-
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga,
det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.
samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................
då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Och kör man med fyrhjulsdriften i, så blir det 30 hk 8O 8O 8O he he.
Jag skulle gissa på ca 1-5 hk extra ..... :lol: :lol: :lol:
vänta bara tills du väger 330kg,,,,,,,,,dådu då axar inte du så fort du heller.
:D :D :D
-
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga,
det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.
samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................
då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Och kör man med fyrhjulsdriften i, så blir det 30 hk 8O 8O 8O he he.
Jag skulle gissa på ca 1-5 hk extra ..... :lol: :lol: :lol:
vänta bara tills du väger 330kg,,,,,,,,,dådu då axar inte du så fort du heller.
:D :D :D
-
Mitt föregående inlägg var menat som en pik till er. Jag tycker tråden liknar en diskussion 6 åringar emellan. Men men, ni verkar vara lättstötta så jag ber så mycket om ursäkt.
Varsågoda och fortsätt med er givande diskussion!
-
men inte min mamma hheheheh.. :lol:
-
Mitt föregående inlägg var menat som en pik till er. Jag tycker tråden liknar en diskussion 6 åringar emellan. Men men, ni verkar vara lättstötta så jag ber så mycket om ursäkt.
Varsågoda och fortsätt med er givande diskussion!
Jag tycker att samhället är så innibengens j@vla allvarligt, så ibland måste man få fjanta sig. Dessutom är väl det här ett sätt att umgås på? Men faktum kvarstår...JAG VAR SNABBAST :D :D :D .
-
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga,
det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.
samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................
då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
..och denna kommer att säljas exklusivt av ett icke namngivet "Can Am Center ? eller av tillverkaren?
//L
-
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga,
det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.
samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................
då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
..och denna kommer att säljas exklusivt av ett icke namngivet "Can Am Center ? eller av tillverkaren?
//L
Menar du Denada offroad Aktiebolag, eller :D :D :D
-
snart kommer alla can am ägare att bli lyckliga,
det rycktas om ett nytt insugningsrör,inte det som går ut på sidan.
samt en trimbox, ca 10 -15 hästar på bakhjulen...........................................................
då blir vi värst som vanligt :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
..och denna kommer att säljas exklusivt av ett icke namngivet "Can Am Center ? eller av tillverkaren?
//L
Menar du Denada offroad Aktiebolag, eller :D :D :D
Typ :)
//L
-
typ inte,, men dom kommer att sälja kittet 8)
-
typ inte,, men dom kommer att sälja kittet 8)
Vad ingår mer i kittet?, räcker knappast med nytt insug och en box för att få ut 15 hk på bakhjulen 8) , eller...
//L
-
inte en susning,vet bara att det är ett nytt insugningsrör, box, avgasrör,filter, :D
-
Låter spännande :D Hoppas de blir ett rimligt pris på kittet, men jag skulle gissa de blir 1000 kr per hk som deras andra kitt :)
Ren gissning bara :!:
-
Tycker det är lite märkligt att detta "kit" endast är omtalat i Sverige. Har inte sett ett dyft på amerikanska/kanadensiska forum som annars brukar vara rätt tidigare med rykten om dylikt.
Det är inte bara så att Denada tänker ta in Ron Woods kiten även för Outlander? De har ju sedan tidigare endast haft för Renegade, men de finns ju även för Outlander. De kitten ger 10-15 hp.
Om så, känns det lite som yesterdays news...
-
näe det är bara jag som har skrivit om det på ett amrekanskt forum,
det kan vara så att det är svenskt tillverkat,,,,,,då vet inte jänkarna om det,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,eller & rons insugnings rör går ut på sidan ,,,detta går upp till befintlig luftburk,,,,men det stog längre upp,,,,
-
Jo, jag har sett att du skrivit om det.
Tror iofs Rons insug går ut lägre än stock. Har sett att det varnats för sämre vadningförmåga med RW kiten, men jag har inte sett ett monterat så det kan ju vara fel...
Kul om det är svensktillverkat, men är det troligt?
-
ja ja hoppas det....rons insugnings rör går inte till luftburken , den går rätt ut på sidan så att du har den vid knät
-
ja ja hoppas det....rons insugnings rör går inte till luftburken , den går rätt ut på sidan så att du har den vid knät
-
aha, det är jag som inte kan läsa.
Finns det nåt ETA för detta kit?
-
Taget från Aurorawheelers:
"Here at Diamond G Racing, I have been evaluating a new intake for the V-810 series rotax engine. This intake does not have the restriction between the throttle body and intake ports like the stock one has. It also provides a much more balanced flow to cylinder 1 (front) vs. cylinder 2. This intake is a drop in replacement to the stocker, using the same throttle body location and stock air box. If someone wants to upgrade in stages, they could use the intake, a high flow air filter, aftermarket exhaust, and an EFI controller for 10-15% more RWHP. If you use a Power Commander 3 for the EFI control, you can update it's fuel map, add the LCD interface, stage 2 cams, and head porting for another 15-20% RWHP. This is still using the stock bore and compression. While more expensive, we would like to produce the intake completely in re-inforced carbon fiber, for it's inherent advantages over the stock composite material. Even in carbon fiber, pricing should be well below anything currently available, probably in the lower $300 range."
Låter som om det kan vara detta Denada kommer att ta in?
-
vet facktigst inte,,,ballt det där har jag missat nu blir det till att läsa en massa, har du något pris på det ,skulle vara kul & veta vad det kostar,
det kan vara det jag har inte en susning bara hört att det är på gång ,,efter som det har skickats en massa delar så trodde jag att det ska vara svensk tillverkat men vad vet jag :?: :?: :?: :?:
-
Taget från Aurorawheelers:
"Here at Diamond G Racing, I have been evaluating a new intake for the V-810 series rotax engine. This intake does not have the restriction between the throttle body and intake ports like the stock one has. It also provides a much more balanced flow to cylinder 1 (front) vs. cylinder 2. This intake is a drop in replacement to the stocker, using the same throttle body location and stock air box. If someone wants to upgrade in stages, they could use the intake, a high flow air filter, aftermarket exhaust, and an EFI controller for 10-15% more RWHP. If you use a Power Commander 3 for the EFI control, you can update it's fuel map, add the LCD interface, stage 2 cams, and head porting for another 15-20% RWHP. This is still using the stock bore and compression. While more expensive, we would like to produce the intake completely in re-inforced carbon fiber, for it's inherent advantages over the stock composite material. Even in carbon fiber, pricing should be well below anything currently available, probably in the lower $300 range."
Låter som om det kan vara detta Denada kommer att ta in?
vad heter för texten,,,,är där nu & letar
-
Taget från Aurorawheelers:
"Here at Diamond G Racing, I have been evaluating a new intake for the V-810 series rotax engine. This intake does not have the restriction between the throttle body and intake ports like the stock one has. It also provides a much more balanced flow to cylinder 1 (front) vs. cylinder 2. This intake is a drop in replacement to the stocker, using the same throttle body location and stock air box. If someone wants to upgrade in stages, they could use the intake, a high flow air filter, aftermarket exhaust, and an EFI controller for 10-15% more RWHP. If you use a Power Commander 3 for the EFI control, you can update it's fuel map, add the LCD interface, stage 2 cams, and head porting for another 15-20% RWHP. This is still using the stock bore and compression. While more expensive, we would like to produce the intake completely in re-inforced carbon fiber, for it's inherent advantages over the stock composite material. Even in carbon fiber, pricing should be well below anything currently available, probably in the lower $300 range."
Låter som om det kan vara detta Denada kommer att ta in?
vad heter för texten,,,,är där nu & letar
Jag ska hjälpa dig. ..för texten är........ Årets skämt 2008... :lol: :lol: :D
-
"New Outlander/Renegade Intake"
heter texten och vad skämt beträffar så finns motsvarande insug på skotrar med Rotaxmotor.
-
ja läste lite om att dom försöker att få tag i lynx800 box, det ska visst passa
-
ja läste lite om att dom försöker att få tag i lynx800 box, det ska visst passa
Man kan tydligen koppla förbi ECM med en megasquirt eller microsquirt, killarna "över där" som kör turbo och NOS har kopplat förbi varvtals och hastighetsspärren.
Men du har säkert kollat på AW oxå
//L