Berätta lite om den strypta:Vilket acc är det när den är strypt?Toppfart strypt?(man vill ju köra lagligt och jag funderar på att spara ihop till en)
var var du o provade?Kolla med Powerbike Arlandastad....Dom kanske kan få tag på en åt dig beroende på vilken model du ska ha....650 är ca 10-15 tusen billigare än 800 o sedan skiljer det bara 10 hk....Och fälgarna är supersnygga
Citat från: "Moco"Berätta lite om den strypta:Vilket acc är det när den är strypt?Toppfart strypt?(man vill ju köra lagligt och jag funderar på att spara ihop till en)Acc på den strypta är 0-~60 helt OK, man tar nog nästan alla bilar iaf men det känns väldigt konstigt att gasen endast kan tryckas in cirka 0.5 cm.Jag kör idag en KXR 250 och den åker på stryk just i början men sedan tar jag den strypta bomban (OBS!!! Detta är en gissning baserat på känslan från testet)Toppfart är nog max 80 Km/h. Jag kom aldrig upp i toppfart där jag testade och det var inte heller av intresse då jag främst var ute efter att testa känslan i maskin och kolla lite svängradie och så (inga vetenskapliga tester m.a.o)Jag tycker nog att 134.900 för en masikin som är strypt till 20hk och maxar 80 km/h är väl svettigt. Visserligen har man kraft i maskinen trots stypning så det klarar säkert lätt att ploga å dra grejer i skogen, men skall focus ligga på det och inte på landsvägsåka så är det bättre att titta på en ostrypt terräng reggad.Strypningen är en relativt enkel sak att åtgärda enligt ÅF och tar runt 30 minuter att ta bort/sätta tillbaka. Viktigt att tänka på är att denna maskin har en dator likt en bil i sig och för också logg på maskinen. Så oavsett om du sätter tillbaka strypningen före service så kommer det att synas att du haft en högra maxfart och ett högre varv än vad en strypt har. :?Citat från: "tribon"var var du o provade?Kolla med Powerbike Arlandastad....Dom kanske kan få tag på en åt dig beroende på vilken model du ska ha....650 är ca 10-15 tusen billigare än 800 o sedan skiljer det bara 10 hk....Och fälgarna är supersnyggaDenada var jag hos. De hade en Outlander inne. Jag skall ha en Outlander 800 Max XT (alt. en 650 Max XT).Skall kolla Powerbike och håller klart med dig om fälgarna på 650an, riktigt snygga, det var därför jag undrade om någon kände till 07 av 800an, kanske kommer XT med samma fälg som 650 XT :twisted: . Du var väl också sugen på en sån, vad händer på den fronten?
lite info om olika modeller från ett annat inlägg:När det gäller olika modeller är den enklast att besöda tllverkarens hemsida o få fram all info där. I korta drag. Alla maskiner kommer from 2006/2007 heta Can-am (bombardier byter namn / återgår, på deras ATV) Outlander 800 finns i 3 modeller: Standard = den på blocket som du länkade till 800 XT = som ovanstående med med förmonterad vinsch, handtagsskydd, extra "bumper" fram o bak samt lite andra däck... 800 Max = som 800 standard men ca 20 cm längre o 2-sitsig (ett extra säte/ryggstöd finns som man kan plocka bort), Väger ca 40Kg mer också Bomdardier är bara godkända för 1 person enligt regbevis om du inte väljer MAX modellen..... Sedan finns 800 Max XT = Blanding av 800 MAX och 800 XT. Priset burkar börja på ca 110000 ink moms för standard, sedan kan du lägga till ca 10.000 per paket... DVS 800 max ca 120.000 800 XT ca 120.000 800 MAX XT ca 130.000
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️