ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: Honda-Robban skrivet 27 oktober 2008 kl. 09:42:56
-
Vad finns det för alternativ för att höja min renegade? Jag vet att det finns ett kit som kostar nästan 40,000 men jag vill nog helst komma lite billigare undan.!! :)
Har ni några tips så är dom varmt välkomna..
Mvh Robban.
-
Du kan höja i fram med distanser ovanför stötdämparen
nån tum. Men vad jag hört så ska man inte höja bak
utan att också byta axlarna, knuten kan hoppa ur.
-
Du kan höja i fram med distanser ovanför stötdämparen
nån tum. Men vad jag hört så ska man inte höja bak
utan att också byta axlarna, knuten kan hoppa ur.
eller så här
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U09nrOyDSKs[/youtube]
-
Eller så här:
http://eastcoastatv.forum24.se/eastcoastatv-about305.html
Tänk bara på att en distans på en tum ger mer i verkligheten,
pga stötdämparens vinkel och placering.
Distanderna i denna tråd är 20mm långa.
-
den tråden funkar kanon för medlemmar men icke för ickemedlemmar
-
den tråden funkar kanon för medlemmar men icke för ickemedlemmar
Jag glömde det, jag ber om ursäkt.
Här är tråden urklippt i alla fall:
Höjning 25 mm i Fram 8) (av icdanne)
(http://www.postimage.org/gxGLVRS.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=gxGLVRS)
(http://www.postimage.org/aVPr3Yi.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aVPr3Yi)
(http://www.postimage.org/gxGNbGr.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=gxGNbGr)
-
den tråden funkar kanon för medlemmar men icke för ickemedlemmar
Jag glömde det, jag ber om ursäkt.
Här är tråden urklippt i alla fall:
Höjning 25 mm i Fram 8) (av icdanne)
(http://www.postimage.org/gxGLVRS.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=gxGLVRS)
(http://www.postimage.org/aVPr3Yi.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=aVPr3Yi)
(http://www.postimage.org/gxGNbGr.jpg) (http://www.postimage.org/image.php?v=gxGNbGr)
är de Robalon i distansen? går det inte med stål ?
Smart by the way! ()p
-
Det är nylonpuckar. Eller om det var Delrin, minns inte.
Men det går ju med i princip vad som helst, och man fixar det med
en såg och borrmaskin. Man bör dock låsa fästörat så den inte
kan vrida sej.
-
Det är nylonpuckar. Eller om det var Delrin, minns inte.
Men det går ju med i princip vad som helst, och man fixar det med
en såg och borrmaskin. Man bör dock låsa fästörat så den inte
kan vrida sej.
kanske räcker om man sätter en genomgående m6 med förskjutning i sida från C- hål? :hmmm:
-
Örat är låst med en nit orginal, så det är bara till att borra genom
distansen och ersätta niten med en passande skruv & mutter.
-
men för att höja hela maskinen måste jag alltså har andra drivaxlar mm.. Finns det något annat kit en gorilla som kostar 42000:- ??
Tipsa gärna om någon bra hemsida tex i usa där det kanske är lite billigare..
-
men för att höja hela maskinen måste jag alltså har andra drivaxlar mm.. Finns det något annat kit en gorilla som kostar 42000:- ??
Tipsa gärna om någon bra hemsida tex i usa där det kanske är lite billigare..
För 42000:- får du nog 2 kit om du beställer från USA direkt
-
Man kan ju höja på flera sätt.... Kombinera klossarna som angavs ovan ( ()p Bra tips!) med att sätta på större däck, och då på med clutchkit för att kompensera de större däcken...
Sen kan man ju flytta upp fotstöden och få mer frigång MELLAN däcken och även kunna få ditt fetare däck:
(http://www.atvstockholm.com/IMAGES/pictures/081025_ATV_ARN/images/DSC_0060.jpg)
foto (c) tarzan atvstockholm
Denna har fotstöden uppflyttade ca 1 dec.
-
Örat är låst med en nit orginal, så det är bara till att borra genom
distansen och ersätta niten med en passande skruv & mutter.
för en latmask som mig själv så kanske du kommer ihåg Ø på "pucken" !
Hail Gurra-G!
-
40mm tror jag, men det är inte så noga.
20mm hög gjorde jag dom i alla fall, det borde ge
drygt en tum i verklig höjning.
-
40mm tror jag, men det är inte så noga.
20mm hög gjorde jag dom i alla fall, det borde ge
drygt en tum i verklig höjning.
Tackar tackar!
Är det fler av er på EastcoastAtv som höjt era maskiner , eller tror du inte på det såpass att du vill krångla till det?
Det vore skönt att höja den lite fram, bak tycker jag det räcker.... :)
-
Det är några till som höjt sina också, men endast på Outlanders.
Renegaden min tar sej fram ändå, ingen höjning där heller. 8)
(Det där får jag väl äta upp)
-
Det är några till som höjt sina också, men endast på Outlanders.
Renegaden min tar sej fram ändå, ingen höjning där heller. 8)
(Det där får jag väl äta upp)
skulle tro att du får äta upp det.... ;D
ingen höjning bak?
-
Det är några till som höjt sina också, men endast på Outlanders.
Renegaden min tar sej fram ändå, ingen höjning där heller. 8)
(Det där får jag väl äta upp)
skulle tro att du får äta upp det.... ;D
ingen höjning bak?
Nope, ingen som jag känner har gjort det.
men jag hörde en berätta att det är vanskligt
att höja bak, det är nästan så knuten ramlar ur som det är orginal.
Han hade tagit bort damasken och kollat.
Drivaxlarna bör vara någon cm längre.
Möjligtvis på Renegade då, har för mej att dom är lägre
i fjädringen med samma drivaxlar som på Outlandern.
Är inte säker dock.
-
jag skar ut en bricka i 20 plåt som jag gängade ett m5 hål i, lägger ut en skiss på brickan, det passade bra, använder samma brickor men en 20mm längre bult.
-
jag skar ut en bricka i 20 plåt som jag gängade ett m5 hål i, lägger ut en skiss på brickan, det passade bra, använder samma brickor men en 20mm längre bult.
Kanoners. ()p
-
jag skar ut en bricka i 20 plåt som jag gängade ett m5 hål i, lägger ut en skiss på brickan, det passade bra, använder samma brickor men en 20mm längre bult.
Kanoners. ()p
bilder...
Gjorde plåtarna i 2st tj 10mm ifall jag vill justera lite.
Vet inte hur hög en outlander är mitt under annars,(spec från Can-am stämmer inte) men nu är den helt vågrät när jag kollade på undersidan (hasplåten) så var den 285mm hela vägen, och betydligt styvare i fjädringen (ska troligtvis ställa ner hårdheten har på hårdaste nu)
-
jag skar ut en bricka i 20 plåt som jag gängade ett m5 hål i, lägger ut en skiss på brickan, det passade bra, använder samma brickor men en 20mm längre bult.
Kanoners. ()p
bilder...
Gjorde plåtarna i 2st tj 10mm ifall jag vill justera lite.
Vet inte hur hög en outlander är mitt under annars,(spec från Can-am stämmer inte) men nu är den helt vågrät när jag kollade på undersidan (hasplåten) så var den 285mm hela vägen, och betydligt styvare i fjädringen (ska troligtvis ställa ner hårdheten har på hårdaste nu)
Ja det är ju det som är det fina med höjningen,
att man kan ställa ner fjädringen.
-
Vi har gjort ett nytt främre stötdämparfäste som är 1" längre än orginal och passar som "pitt i Greta" ()p
Vet inte hur man bifogar en bild men de finns på min sida på QS... //Frolland
-
Vi har gjort ett nytt främre stötdämparfäste som är 1" längre än orginal och passar som "pitt i Greta" ()p
Vet inte hur man bifogar en bild men de finns på min sida på QS... //Frolland
vad gör de vända bultarna? :hmmm:
-
bilder
-
nice vinkel på driv knuten :o
-
bilder
HA HA HA, va de så lätt ;D
Man måste tydligen vända dom så inte bulten tar i spindeln när de fjädrar... de står så i highlifter´s manual för deras höjning så jag gjorde lika med dessa...
-
nice vinkel på driv knuten :o
Jo, men de är lika vinkel som blir med HL´s höjningskit så vi får väl se hur länge och om de funkar... ;)
I annat fall har man ju ett vettigt själ att beställa Gorilla´s förstärkta orginal axlar... 8)
-
bilder
Man måste tydligen vända dom så inte bulten tar i spindeln när de fjädrar... de står så i highlifter´s manual för deras höjning så jag gjorde lika med dessa...
måste kolla hur det ser ut på min! thanks for the heads up! ()p
Har du oxå egen verkstad? laser-skurnaplåtar och kantpress... :hmmm:
-
nice vinkel på driv knuten :o
Jo, men de är lika vinkel som blir med HL´s höjningskit så vi får väl se hur länge och om de funkar... ;)
I annat fall har man ju ett vettigt själ att beställa Gorilla´s förstärkta orginal axlar... 8)
jo det är klart ()p ()p
-
det såg inte ut att vara några problem med mina skruvar..men jag har ju bara höjt min 20mm som gav 4cm högre än orginal ...
Frolland: höjningen bak hur mycket la du emellan? gurra-g (bearbetningsnörden från EastcoastATV) hade läst om att man skulle undvika att höja outlandern bak, har du märkt nåt på din? :hmmm:
-
bilder
Man måste tydligen vända dom så inte bulten tar i spindeln när de fjädrar... de står så i highlifter´s manual för deras höjning så jag gjorde lika med dessa...
måste kolla hur det ser ut på min! thanks for the heads up! ()p
Har du oxå egen verkstad? laser-skurnaplåtar och kantpress... :hmmm:
nä, laserskurna kompisar ()p
-
det såg inte ut att vara några problem med mina skruvar..men jag har ju bara höjt min 20mm som gav 4cm högre än orginal ...
Frolland: höjningen bak hur mycket la du emellan? gurra-g (bearbetningsnörden från EastcoastATV) hade läst om att man skulle undvika att höja outlandern bak, har du märkt nåt på din? :hmmm:
Nä, ja har inte höjt bak, bara styvat upp fjädringen med en rörmuff så den inte säckar så djävulskt.... ()p
-
Det är några till som höjt sina också, men endast på Outlanders.
Renegaden min tar sej fram ändå, ingen höjning där heller. 8)
(Det där får jag väl äta upp)
Har du börjat äta än Gurra :lol: :lol: Det är bärgaren här och jag kan informera dig att det finns en krok på bägaren som det står Gurra på ()p jag menar när det blir för jävligt för quaden :lol: :lol: