ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Bashan/Badboy => Ämnet startat av: zeam_c5 skrivet 11 juni 2009 kl. 10:33:11
-
Hej!
vet att denna fråga har kommit upp flera gånger men hittar ingen vidare info. tyvärr kommer jag inte åt min fyrhjuling så jag kan mäta upp själv:(
Jag har en bashan 300cc och vill ha lite trimm:
Förgasare- hur stor sitter det orginal? vilken ska man byta till? (gärna direktlänk till någon som ni vet funkar)
Tryck fjädrar till koppling.
Ljuddämpare med bra flöde.
CDI om det gör mycket skillnad.
Mycket tacksam för svar.
Har försökt att hitta detta men verkar ju omöjligt om man inte kan alla mått och typer.
Har kollat igenom 24moto hemsida typ 200 gånger, men hjälper ju inte omm man inte vet vad man ska ha.... :cry:
-
Har sökt rätt mycket själv på trim delar till min atv. Det folk rekommenderat är
*Sportfilter
*Rullgas
*Effektsystem
*Bestycka förgasaren
Att dra på en trim CDI box ska tydligen göra den svårstartad. Men all denna info gäller 200cc men tycker att det även borde gälla 300cc.
-
Ska du ha ett kitt som funkar hamnar du runt 2000 kr, inklusive allt det du behöver.
Förgasare
Luftfilter
Munstycken
Gasvajer
24 moto har inte till 300 an.
-
ok!
men vart hittar du de? för 2000kr?
vilken fargasare skall jag ha?
Förresten. jag ska ha 17t drev fram vilken axel diameter har 300:an
-
Jag kan ta fram vad du behöver men lättast är att ta det på pm i stället.
Det är en 30 mm förgasare du ska ha om du nu inte vill göra om en massa saker.
Varför vill du ha 17t drev fram för, kan tala om att den blir svag typ som en 150cc atv, nja där tog jag nog i lite men vi säger en 110cc i stället.
-
OK:)
Jätte skyst! om jag ska dreva om den vilket skall jag använda då?
MVH Samuel
-
Ingen aning vilket drev som passar, men du ska ha ett som 520 kedja passar på.
-
Har sökt rätt mycket själv på trim delar till min atv. Det folk rekommenderat är
*Sportfilter
*Rullgas
*Effektsystem
*Bestycka förgasaren
Att dra på en trim CDI box ska tydligen göra den svårstartad. Men all denna info gäller 200cc men tycker att det även borde gälla 300cc.
Ett sportluftfilter hjälper knappast så man märker det o rullgasen e inget trim, men en vanesak.
-
Någon som provat o drevat upp sin 300 Pro så den kanske går fortare ?
jag e sugen som fan men då lär den bli lite slö i starten :cry:
någon som vet hur den betersig o med i så fall villket drev o hur många tänder ?
-
Jag har haft olika drev 15-16-17 på min med blandat resultat.
Har bara testat med olika framdrev efter som det ger mest skillnad per kugg.
Jag rekommenderar bara en kugg fram, standard är 14 och gå till 15, utan att tappa för mycket ork.
Större än det är bara bortkastad tid.
Kolla här så ser du va fort det minskar i tabellen.
http://www.sprocketcalculator.com/
-
OK tack tack !
Tängte lite mer på hur den betersig o hur den går !
Om den orkar 1 kugge mer frem osv !
:P
-
Ok ska försöka ge en förklaring om hur den blir.
1 ans växel blir längre och lite svagare, men samtidigt så finns det lite mera fart om man så vill, och 2 ans växel tyckte jag att den blev bättre, för då fanns det ork men samtidigt fart om man kom till ett ställe som kräver hastighet. Men var håller du till mest, skogen -grus.
-
Grus skogen ? med en BB 300 nej nej nej !
den klara fan inte ens att gå bra på gården :-X
provat både på moto x bana o i skogen men inge kul med den hojjen..
o min är mer kittad för ladsväg o stan o busa lite...
ligga på fina 70 / 90 vägar o susa fram e mitt mål,,,, o då e 90 fan vad den palla på max
o det e inte min grej o ligga o fullgasa o peressa skiten ur stackarn så typ 15 drev fram e jag sugen på
men undrar då mest om o hur den blir o köra då...
Vill ju inte ha en massa stopp i rödljus o behöva slira kopploing upp till 20 kmh...
Hejpa.
-
Ok. Du varvar inte skiten ur den bara för att du ligger i 90 km, varvet ligger på ca 6400 rpm så du har en bit kvar. Dock gäller detta om du har 38 bak och 14 fram.
Ta och kolla vad du själv har för drevning på. Jo en sak till, har du strikt original eller nån typ av förbättring i effekt.
Jag slirade inte med kopplingen på min så varför ska du göra det.
Det är ju klart, kör du som en 80 års kärring så är det ju förstående.
-
Ett sportluftfilter hjälper knappast så man märker det o rullgasen e inget trim, men en vanesak.
Ett sportfilter gör att motorn andas bättre och rullgas eliminerar strypningen som sitter i tumgasen så där har du tyvärr fel.
-
Jaaa kärring o kärring :-* kört ATV i 3 år nu o 2 hjulingar sen 15 år tillbax men vist ibland e man lite försigtig...
Jaja tusen tack för alla tipps o trix Cummins ;)
nu e moppen nerplockad o skall in o köpa lite drev o mys i morgon tängte jag.
då till frågan !
Vad för sorts drev skall jag ha ? vad för modell passar ?
Dom på min MC affär e skit dryga om man kommer in o skall ha typ någe !
o int evet exat vad man skall ha så !
Så ty honda drev eller vad e det som passar ?
MVH / Kärringen :P
-
Det är ett drev till en cross 250 av den nyare sorten har jag för mej 05-08 tror det var yamaha.
Glöm inte bort att det ska va till 520 kedjan, mycket lätt att glömma bort det när man letar.
Ta med det gamla så kan du jämföra tills du har nått som passar.
-
Ett hett tips är annars att du letar som en tok på www.jtsprockets.com eller går in på www.touringbutiken.se och köper drevämne för att smida själv...