ATVForum, allt om fyrhjulingar
Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: sylen skrivet 3 november 2012 kl. 16:07:11
-
Tja
Ja är ute på jakt efter en renegade 800
Nu till minna frågor.
Vad ska man kolla på på beg köp??
Vad skilljer årsmodellerna åt?
Utseende??
Besiktning??
Skriv gärna av er :)
-
Tror inte det skiljer särskillt mycket egentligen på 2007-2011
2009 kom R motorn
2010 kom servo
sen kom luftfjädring nångång efter 10 också
X och Xxc är extrautrustade med andra dämpare sadel och plast typ.
Kan inte svara exakt.
Det ända jag hört som strulat för vissa va 2010 och servon. Men de byttes på garanti.
Har en 2009 själv och är supernöjd!
-
Sen tycker jag personligen att vid köp av beg. är skicket och hur den blivit behandlad betydligt viktigare än mil och timmar. ()p
-
Sen tycker jag personligen att vid köp av beg. är skicket och hur den blivit behandlad betydligt viktigare än mil och timmar. ()p
Absolut helt klart.
Säg nu att plast å så är sprucket. Va kostar nytt och vart hittar man sådant.
Är det stor skillnad på r motorn och vad är skillnad??
-
Plasten spricker inte i första taget.
Min har voltat och blev typ inte ett märke. Va bara bända tillbaka nåt aluminiumstag :)
R motorn har 10 hk extra 72 istället för 61?
-
Plasten spricker inte i första taget.
Min har voltat och blev typ inte ett märke. Va bara bända tillbaka nåt aluminiumstag :)
R motorn har 10 hk extra 72 istället för 61?
Oki är det värt att lägga extra pengarna på den med nya motorn!
-
Skillnaden i drag är minimal, den gamla 63hk känns rappare i starten, men vid lite hastighet masar sig R modellen förbi i sakta mak.
-
Skillnaden i drag är minimal, den gamla 63hk känns rappare i starten, men vid lite hastighet masar sig R modellen förbi i sakta mak.
Toppfarten är jae ett dugg intresserad av.
Va är det för skillnader på plasten på x och vanlig
-
Luftfjädring finns inte på Renegade. Finns på XMR och LTD som standard.
Skulle lägga någon extra krona på en 2010:a
Då servo kom och bättre diff. En otrolig skillnad på diffarna på dessa årsmodeller
Allt från 13- till nästan 0 varv innan diffen låser.
värt varje krona att lägga 10-20,000:- för servo och bättre diff
Lycka till ()p
-
Skillnad mellan 07 och 08 är diffen :hmmm:
08:an är dubbelt så snabb och tror det var 10 det kom en ännu snabbare :P
Prövade en 07 med köpte en 08 8)
Hur rolig som helst ()p
-
:tickedoff
Skillnad mellan 07 och 08 är diffen :hmmm:
08:an är dubbelt så snabb och tror det var 10 det kom en ännu snabbare :P
Prövade en 07 med köpte en 08 8)
Hur rolig som helst ()p
Hur menar ni med snabbare??
Ätt den låser fortare när man trycker på knappen eller??
Förklara
-
Den är automatiskt så det är tiden från att däcken börjar snurra olika tills de är helt låsta, alltså driver lika mycket på både hjulen ()p
-
Oki då är ja med. Å såfort jag stannartarx antal varv tills den hoppar igång igen då? Vv
Är det jätte skillnad på 07-08
Tänkte försöka kolla på en 07 med lite lull lull den på blocket för 62
Va tror ni om den..
-
Tycker den ser grymt fräsch ut och rätt pengar!
-
:tickedoff
Hur menar ni med snabbare??
Ätt den låser fortare när man trycker på knappen eller??
Förklara
Man lägger bara i 4wd sen sköter den sig själv
Det är hur snabbt den diffar fram han menar.
-07 snurrar hjulen fram en massa varv innan den diffar och på en -08 går det fortare.
På -10 blev det servo och snabb diff 1 varv tror jag.
Kolla på X-modellen då det är bättre stötdämpare.
Har du råd köp en -10 Xxc med servo och riktig fjädring.
Jag åkte en BruteForce i 4 år med Gazdämpare och det går inte att jämnföra med en Xxc.
Xxc går helt underbart i fjädringen :headbang:
-
Man lägger bara i 4wd sen sköter den sig själv
Det är hur snabbt den diffar fram han menar.
-07 snurrar hjulen fram en massa varv innan den diffar och på en -08 går det fortare.
På -10 blev det servo och snabb diff 1 varv tror jag.
Kolla på X-modellen då det är bättre stötdämpare.
Har du råd köp en -10 Xxc med servo och riktig fjädring.
Jag åkte en BruteForce i 4 år med Gazdämpare och det går inte att jämnföra med en Xxc.
Xxc går helt underbart i fjädringen :headbang:
Pengarna är inte problemet. Problemet är väl isåfall om dem extra 30 löken är värt för det ja ska använda den till. Klart ja kommer å använda. Den i skogen. Men det är ju inte cykeln som gör en bra förrare. Det sitter i tummen
Ha ha
-
Jag stod inför samma dilemma för ett par veckor sen, ville ha en Renegade och tittade på allt från -07 till -11
Valde en -07'a till slut, det var skicket på den som avgjorde, mycket mer än priset.
Kändes helt rätt när jag såg den, be om mer bilder, högupplösta så du kan se den ordentligt från alla vinklar, om du nu inte kan åka och kolla på den.
Har nu kört 2 veckor med den och är störtnöjd, besiktigade den utan anm. (även med fel däck och trim på)
-
Ni skrev att r modellen kom 2009
Är då alla 2009or r modeller???
Om inte hur vet man om man har en r??
-
Står 800R på motorn
Dom äldre står det High output på om jag minns rätt.
-
Hmm då kan det inte vara en r ja har. Å då är det inte heller en 09 nu blir ja lite arg.
Hmm står 2009 i papprena.
-
Är det stor skillnad på r och high output motorerna
-
Kan kanske vara mitt i brytet.
Vad det står för årsmodell i regpappret är inte att lita på. Brp uppger inte årsmodell till transportstyrelsen för det behöver dom inte och sen när maskinen blir tagen i bruk då kommer det en årsmodell på de.
Pratade nämligen med dom om detta då när jag skulle sälja min DS450X -08 uttagen -10 men jag var den fösta som ställde på fordonet alltså blev det en -12 även att man ser på pappret tidigare brukare och datum. Idiotisk som fan :banghead:
-
Är det stor skillnad på r och high output motorerna
Nästan 10hk men dom som vet säger att den inte är någon större skillnad. Polarn har en -08 & en -09 och han har inte märkt något då han inte heller visste om detta innan.
Ja han e dum nog att ha 2 Renegades.
-
Oki men kan ju vara bra å veta om man ska ha delar och trimm :)
-
Oki men kan ju vara bra å veta om man ska ha delar och trimm :)
Räcker inte effekten tycker du?
Tycker det är bra ös i dom så för min del blir det inget trim på ett bra tag. Plog kommer förhoppningsvis i veckan sen får det bli Big horn och fälgar :)
-
Räcker inte effekten tycker du?
Tycker det är bra ös i dom så för min del blir det inget trim på ett bra tag. Plog kommer förhoppningsvis i veckan sen får det bli Big horn och fälgar :)
Killen med guldbyxorna :headbang:
-
Killen med guldbyxorna :headbang:
Nä så bra ställt är det då verkligen inte men måste ju ha andra sulor begriper du väl Sudden. Får väl lura på dig något ;D
-
Är helnöjd med min -11. Den kostade såklart några kronor mer än t.ex.en -07 men jag har intalat mig själv att det var värt varenda krona.
Framdiffen sköter sitt jobb bra, fjädringen kan jag inte heller klaga på.
-
Är helnöjd med min -11. Den kostade såklart några kronor mer än t.ex.en -07 men jag har intalat mig själv att det var värt varenda krona.
Framdiffen sköter sitt jobb bra, fjädringen kan jag inte heller klaga på.
Var inne själv på att köpa en äldre men visste när jag väl hade köpt den så skulle jag ångra mig så det blev en -11 uttagen -12 med 38h på mätaren och 5års garanti ()p
Lite läskigt att köra med servo på vägen tycker jag ;D
-
Har också en -11 som är uttagen -12. Tyckte också att servon hjälpte till lite för mycket i början, fast jag ställt den den på "min" men nu har jag vant mig.
-
Går den att ställa med? Mm lör sig nått nytt varje dag ;D
Har bara kört en liten sväng i skogen men där var det fint med servo ()p
-
Om du trycker på backfartsbegränsningsknappen när du inte har backen i så kommer displayen att visa DPS min eller DPS max.
Håller du in knappen 3-4sek så ändrar den läge.
-
Skillnaden med att köpa ny eller lite äldre är väl att en lite äldre går att casha ;)
Sugen på ett par mudzilla däck??? Har etg par i oki skick!!!
Lite väl extrema tycker jag;)
Ja visst är det orrai dem men mycket vill ha mer vet ni väl!!!
-
Om du trycker på backfartsbegränsningsknappen när du inte har backen i så kommer displayen att visa DPS min eller DPS max.
Håller du in knappen 3-4sek så ändrar den läge.
Tackar ()p