Om problemet är att man slår av skruvskallarna så tror jag inte att gänglåsning har nån större effekt. Möjligen så blir resterna av skruven betydligt svårare att få ur.Jag kör med försänkta insex och har aldrig haft några problem. Jag kör visserligen med 10mm plast och har försänkt skruvarna ganska djupt så dom sitter skyddade.
Skruvarna under kör man ju av lite då och så Vid nästa service kommer jag svetsa på skyddsplåt runt fästhålen i samma tjocklek som skruvskallen och brickan är, Och det blir sexkantsskalle ist. för dedär idiotiska insexen som fylls med mer skit än ****. Bara jag som har detta problem Nog för att jag har fjädringen på det mjukaste å maskinen blir därefter, men jag siktar ju inte på varenda sten jag ser Polarisen är ju inte lätt direkt, men detta kan ju knappast vara enda anledningen
Det är nog bara att göra som Micce skriver, inspektera och byt ofta.
Nej du, inte fan bråkar jag med trasiga/skeva/deformerade insexskruvar i onödan. Så kul är det inte
Man skulle ha en 4mm alu som man skruvar fast, sen limmar man en 4mm poly med urtag för bultskallar under. men dyrt som tusan.
typ denna:(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Dom där e värdelösa skrapar man i nått så deformeras skallen å då är enda sättet att få bort dom vinkelkapen....
Den där såg inte dum ut, vart hittar man dom?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️