Citat från: Gladiatorn skrivet 19 november 2008 kl. 12:50:39Jag har en gladiator,och kan säga av erfarenhet att den står sig väl mot en can-am 800xt i terräng!Gällande toppfart så har jag ännu inte hunnit testa den. Vxlreglaget kan vara sjukt trögt i början,men är en ren fröjd efter 20h. Lysena är ruskigt bra vilket behövs när man kör nattetid i skogen...Men vad fan alla kan vi vara amatörer i början.[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=isk2L0DDcLg[/youtube]reglaget verkar som sagt lite trögt, sen kan jag tänka mig att det blir svårt om man kört i lera att få tag i växelreglaget.En likhet med can-am outlander XT är att den verkar också hänga sig lite på fronten ( se film)
Jag har en gladiator,och kan säga av erfarenhet att den står sig väl mot en can-am 800xt i terräng!Gällande toppfart så har jag ännu inte hunnit testa den. Vxlreglaget kan vara sjukt trögt i början,men är en ren fröjd efter 20h. Lysena är ruskigt bra vilket behövs när man kör nattetid i skogen...
Såg ett (iofs) ganska ovetetenskapligt "race" mellan Cectek Gladiator och Dinli 700 i Örebro.Båda maskiner standard...... Efter 2 meter var Gladiatorn en hojlängd före Skönt att köra ifrån en 700:a med en 500:a
Både Dinlin och Cectek i det här fallet har väl CVT?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️