Låter som ett garantiärende! Eller?
NE, du har ju inte haft en can-am.Så du behöver inte förstå
Är du säker på det pelle ?
smältproblemen har väl can am haft länge, har aldrig hört en japsare som smälter sig själv... det går ju inte speciellt tungt o ploga fastän man kör lite fortare, då är det värre att böka med timmervagn efter en varm sommardag.. rätt så mkt som kyler på vintern med plogning å yrsnö
Stora motorer ger mer värme. Alla med dubbla kolvar har mindre plats att bygga fast allt på plus större värmande delar, så det är inte direkt konstigt att en Japan håller sig svalare. Knepigt att det har smält hål på burken dock. Det är ju inte kosmetiskt direkt:(Sitter det någon reflextape som högtryckstvätten har tagit med sig...?Att styret knarrar har jag varit med om. Testa plocka ner och smörj lite under styret någonstans... Ibland räcker "sprayfett" rätt bra också. Satan. Maskiner går timmar.
Min kawa är två cylindrig och inte tusan smälter den någon plast!
Min Kawa med twin smälte inte heller nån plast på de 400h den rullat när jag sålde den.Men Can-am däremot, blir VARMA. Rätt skönt på vintern, men outhärdligt i skogen en het sommardag
Hur många timmar har den gått?
De nya verkar väl ha blivit bättre, men finns många gamla kvar ute i skogarna fortfarande, och dom har nog inte lagat sig själva
O lösningen på dessa problem är då att byta ljudämpare eller?
Har du förgasare eller insprutning på din?
400:an fick väl sprut -08 eller -09 har jag för mig.
Ytterligare lite rolig info, före 2006 hette de inte Can-Am utan Bombardier.800:an kom alltså som Can-Am efter att de köpt det namnet, dvs -06.Och det är bara 800:an som haft värmeproblem, möjligen 650:n också men inga mindre....och bland de mindre finns/fanns det förgasare.400:an fick väl sprut -08 eller -09 har jag för mig.Can-Am är ju annars ett gammalt amerikanskt crossmärke.
Kul info, alla can-am efter 06 har insprut
06 finns väl med förgasare också...
Bara för att jag aldrig hört något så behöver det ju inte betyda att det inte finns... men har du källa på detta?Och ja, jag vet att man kan googla, men nu för tiden gör man ju inte det själv, man låter andra sända länk.
Jag vet att jag sett en och annan 800 med förgasare på blocket. Eftersom jag vet att jag har rätt behöver jag inte bevisa med en länk.
400 2006 var det fugge påhttp://www.atv.com/specs/bombardier/utility.html
Jag hoppas det kommer någon och räddar mig här.... Jag hittar inte heller direkt någon trovärdig sida. Hinner inte grotta mer i det heller, lär sova lite... Men, en teori skulle ju kunna vara att ägarna till dom maskinerna jag sett inte har förstått att det är insprutning och inte en förgasare. Alltså att dom trott att spjällhuset är en förgasare... Men jag lär få återkomma i ämnet en annan dag, jag vill gärna ha rätt.
http://www.amazon.com/Bombardier-Outlander-Custom-Carburetor-Stage/dp/B006QZI0XC
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️