bromsen är fartens värsta fiende.... jag har också problem med min maskin, fast inte vid inbromsning, utan snarare vid motorbromsning lr rättaresagt lite INNAN den börjar motorbromsa ordentligt.det låter förjävligt. har kollat alla knutar/drivaxlar /hjullager /svingen/bromsskivan bak...inget är glappt vad jag kan känna, någon som har förslag på vad det kan vara,det är svårt att förklara ett ljud! men blöta frambroms ljudet känner ju alla canam ägare till, det är liknande fast VÄRRE och mer metalliskt. och låter som det kommer bakifrån.det spelar ingenroll om man har 4wd lr 2wdoch jag tror det hände när jag hoppade och landade så hårt att torsions staget pajjade (det är nu fixat)alla spekulationer är välkommna!
Citat från: venus skrivet 3 oktober 2009 kl. 21:48:40bromsen är fartens värsta fiende.... jag har också problem med min maskin, fast inte vid inbromsning, utan snarare vid motorbromsning lr rättaresagt lite INNAN den börjar motorbromsa ordentligt.det låter förjävligt. har kollat alla knutar/drivaxlar /hjullager /svingen/bromsskivan bak...inget är glappt vad jag kan känna, någon som har förslag på vad det kan vara,det är svårt att förklara ett ljud! men blöta frambroms ljudet känner ju alla canam ägare till, det är liknande fast VÄRRE och mer metalliskt. och låter som det kommer bakifrån.det spelar ingenroll om man har 4wd lr 2wdoch jag tror det hände när jag hoppade och landade så hårt att torsions staget pajjade (det är nu fixat)alla spekulationer är välkommna!jag har precis reparerat/bytt min sekundär variator för några sköna slantar som naturligtvis kom att belastas med statens arvode(moms) Och jag upplever att den blev mycket tystare i transmissionen, först efter ett enkelt helix byte men efter ett byte av komplett variator så vart den väldigt tyst, nästan som ny faktiskt! värt att kolla, lagingen på sekundären både den yttre (6502lu) och glid lagringarna på den inre, det var dom som hade liksom slutat att existera på min. min 50 öring till samlingen.
Det där rasslandet finns inte på Renegade, och det är sammagrejor. Jag tror det beror på att bromsskivorna sitter innevid klumpen på Outlandern.När man bromsar så spänns drivaxeln lite som enfjäder, och det lilla glapp som finns i knutarna får skivorna attvibrera.Alla jag känner med Outisar har detta problem, ochalltid vid blött väder.
Citat från: gurra-g skrivet 3 oktober 2009 kl. 22:43:36Det där rasslandet finns inte på Renegade, och det är sammagrejor. Jag tror det beror på att bromsskivorna sitter innevid klumpen på Outlandern.När man bromsar så spänns drivaxeln lite som enfjäder, och det lilla glapp som finns i knutarna får skivorna attvibrera.Alla jag känner med Outisar har detta problem, ochalltid vid blött väder.Jag har då ett rassel när jag bromsar med bakbromsen. Är jag verkligen ensam om det på en Renegade?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️