Hejsan,Skulle vilja höra hur ni uppfattar eran 800. Jag har bara haft min i 2månDet skulle vara intressant att höra om det har dykt upp några specifika/modellrelaterade problem. Eller bara vad ni tycker om maskinen.
Vad kul att läsa att ni är glada för era maskiner. Jag har bara kört 30 mil o nu ska det på annat blås! Jag tycker också att det är en snygg maskin och framför allt en bekväm maskin. Att det sen saknas servo det gör inget, det behövs inte i skogen.Nu väntar jag bara på snön!
Tänk på att den kan gå sämre rent av gå sönder om du har otur och byter avgasystem. Vissa x8:or går tydligen alldels för snålt när dom byter utan att mappa om styrboxen. Värst verkar det vara på dom nyaste med kritvita tändstift och effekt förlust som följd vid byte.
Att det sen saknas servo det gör inget, det behövs inte i skogen.
Den sydskånska terrängen är inget som normalt sett kräver servo, särskilt inte om man åker med originalhjul och utan spacers så fundera inte på det där.Men annars är det självklart endast i skogen som servo gör nytta.Dock funkar faktiskt även maskiner som saknar servo!
Det är inte riktigt samma sak..
Så sas det på 80-90talet med Vet inte hur många av de förespråkarna som fortfarande kör utan servo/ac
Självklart hade det varit skönt att ha i vissa lägen, men att köra i högre hastigheter på vägen tycker jag bara blir obehagligt..
Jag tycker att grizzlys servo är röta
Jävla snack om servo.CF har det inte men är lika dyra som de som hat det! Så sluta spekulera.Menat CF har ju bättre kvalitet.Bättre utvcekling.Bättre ergonomi.Bättre status.Bättre effekt per cc.En kalashoj! Alla borde köra CF!
Det var lite klankande på x8 nu tycker jag, jag kör mycket med en som har en Can-Am 1000 och vi kör på samma ställen och lika i körsätt, min är fortfarande hel medans hans vart inne 2 gånger på lagning, behövs det sägas mer. Can-Am är inte bättre, det finns som tillbehör ramförstärkare säger väll allt, X8 är inte bäst men jag är skitnöjd med min lika så ni som äger Can-am är skitnöjda.Sluta klanka ner på varandras maskiner och var nöjd för att det finns lite mer häligt folk som är ute i skogen och kör som man kan lära känna. Det är kanske inte så att alla har dom lekpengarna som vissa andra har, så ni behöver inte sitta här som hackkycklingar...Så länge var och en är nöjd med sin maskin så är väll allt bra ? Jag är iaf det lika så min fru och bror.
Det var billigt
Första servicen kostade 2 580 kronor.
Var in till en Can-Am handlare för ett tag sen och där inne stod det en Outlander som var inne för servobyte för 3e gången, den klarade tydligen inte påfrästningarna när man körde med bandsats. Kom då att tänka på att man kanske kunde köra med en elservo från en bil då originalservon (på iaf. vissa märken) verkar lite underdimensionerad, ingen som provat det?
Har för mig att det har diskuterats här nånstans förut, elservot till opel corsa är tydligen populärt att använda till andra bilar, finns en firma som har en "elservo-controller" som man ställa servoverkan med när man har monterat den i en annan bil.http://www.janssonracing.com/Tjanster.htmlServot är rätt likt dom som säljs för eftermontering till atv´s, men tydligen drar den rätt mycke ström, så det blir nog problem med laddningen när man kör med låg varvtal typ i skogen då den behövs som bäst...
Åh fan, jag har faktiskt en servo och controller liggandes som jag tänkte försöka montera på en Z-Force 800. Men det kanske är meningslöst om den inte hinner med att ladda. :/
Min 100 milaservice gick på 3475:-Tyckte att det var lite dyrt då min tidigare X5 brukade ligga på cirka 1500, men ÅF sa att det blir så dyrt då det är en större och mer komplex motor...Vad har andra gett för 100-milaservicen månne?
Vore kul att se en spec på vad de gjorde på din. Har inte min i huvudet men de fakturerade 2 timmar a 650 kr. Det var olja, stift, luftfilter mm.
1450:- lär ju inte täcka allt som ska servas, knappast ventiljustering för det priset.Ställ servicestället mot väggen då det fuskas med sånt här.
Eller så gör man det själv och vet att det blir ordentligt gjort.
Och garantierna som ryker?
Fantastiskt med alla oljor, filter och tre timmar arbete för de pengarna!
Läs min tråd om garantier......
Det sa jag också.
Lundberg:Vad heter stället som har den billiga servicen och vart befinner dom sig, jag skulle behöva göra en service på min maskin typ nu....
Jadu Henrik. Ska in med min maskin på fredag. Silverstone i Karlstad heter dom.
vågar du lämna in hos dom?
Ska det vara så jäkla svårt att följa Tråden, ämnet var ju "CF MOTO 800 Terralander !Ämnet drog i väg och blev ett skitsnack om servo och sedan service priser och oljor.Ett försök gjordes att återgå till ämnet men det gick inte....Skärpning alla, starta nya trådar om ni vill bryta ämnet...
Jag har precis införskaffat min andra CF Moto 800. Jag hade en tidigare en 2013 som jag varit helnöjd med, inte ett enda problem lr fel under dessa 3 år jag haft den. Så för mig var valet ganska enkelt, det vart en likadan, CF 800 2016. Välkommen nyhet var servon men annars var det väl som med bilar, mera suget efter en ny utan vettig anledning. 800 är en lika skön maskin att köra som att titta på, fortfarande är detta kanske den snyggaste ATV maskinen!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️