OJ 8O , det är sådana svar vill man ha, tackar så mycket för det.Jag vill nog ha en allround maskin med mycket pulver så det lutar nog åt att det blir en outlander. det där med feghet ska man nog klara av när man vant sig med maskinen D
Tjena DanneR33. Om du menar filmen från 2007-03-10 o den gula ltz som garvar. så är det jag som får skämmas med min 650 som sitter fast..Alltt beror på ren feghet från min sida..Det är som ted skriver. Man ska ha lite mer fart istället för att smyga.. hade jag haft liter mer ursprungsfart, så hade jag nog inte blivit stillaståendes.. 800:an som kom strax efter mig klarade detta galant.Gäller bara att lära sig att våga ha lagom fart hela tiden.Tro mig, uppe i örebro när Ted huidade oss genom skogen med den värsta stenpartierna jag har skådat, då gick det inte alls bra för mig... min körstil med lite mer softcorekörning fungerar inte då. Man blir bara ståendes på saker istället för att låta maskinen göra sitt o klara hinder.Sedan är det som sagt med can-am diffen, man måste låta den varva o spinna lite, får INTE fega ur, gör man det så fungerar inte viskolocken....Man lär sig något nytt varje dag :-)
Det går alldeles utmärkt att köra sakta och försiktigt med Outy 650 eller 800 och ha låst diff, bara man inte släpper gasen helt.Duttar man med gasen och kör ryckigt så måste diffen låsa om.Jag har kört på blöta myrar och inte behövt förstöra marken genom att tokgasa, utan bara kört med jämn gas.Ibland kan det vara nödvändigt att gasa till så diffen låser snabbare för att sedan inte släppa gasen helt.
Gäller bara att lära sig köra rätt. :-)
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️