Jag hade aldrig valt bultspacers, men det har väl men min okunskap i materiallära att göra kanske www.manton.se levererade spacers till Vetten, å de har hållt + har hög finnish De hade jag valt om jag skulle bredda
På en bil ja. Men prisskillnaden är enorm.
Priset är inte alltid allt
Var faktiskt inte så blodigt för 4 hjul.Är väl t.o.m samma pris som bultspacers i Sverige?
Tror ni att dessa skulle passa min cf?Har vart sugen på detta länge men har inte känt för att punga ut tusenlappar
Vem ää det? (ärblite efterbliven)
www.manton.se
Men dom på ebay då.Tror ni det är samma gängor på min cf som på en canam?
Ganska billigt http://www.ebay.com/itm/3-ATV-WHEEL-SPACERS-CAN-AM-CAN-AM-OUTLANDER-ALL-MODELS-/180485289669?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item2a05c2f6c5&vxp=mtrTotala längden är 3 tum, alltså 1,5 tum/sida
Behöver man inte bredda för att tex få på nya däck som annars tar i styrleder eller liknande, så tycker jag ni ska spara pengarna.Rent "vält mässigt" så gör det ingen märkbar skillnad.Däremot påverkas både styrning och stötdämpning av för bred stans.Slag i styret märks skitväl om man saknar servo, och vändradien ökar ganska mycket.För att inte nämna att det blir lättare att kröka styrstag.Välter man lätt i terrängen så är det faktiskt körstil, spårval och en felaktig användning av frambrom som är de största bovarna.
Sker frakten med uspc får man räkna med postens importtillägg också
Och för dom som undrar över hållbarheten på bultarna så har dom trycktestat dom, axeln på hjulingen knäcks innan bultarna knäcks enligt tillverkarna.
Jag fick en chock under veckan, har beställt ett ryggstöd till barnen, importavgift 640:-...
Axeln har väl inte lika mycket med saken att göra som hubben studdsen/pinnskruvarna sitter i!!?
Själv har jag en tums smidda bultar på 800 potäten, den är ordentligt nedtyngd av en hydraulvagn vilket ger ett kultryck på minst 150 kilo, jag har dessutom axellås så hjulingen är helt stum bak, håller det för mig så håller det för dig.
Jag skall inte ha breddare, ligger redan över 140cm
Riktigt fett ju! Om du inte upplever några problem med vändradien, eller lider av den "sämre" framkomligenheten runt träd osv... så kör hårt! Min gamla SMC var totalt livsfarlig med däck med runda profiler. Rondellkörning blev en rysare, trots att jag var beredd och tog det lugnt. Skaffade bultspacers bak (endast), och det blev som en helt ny maskin. Och ett brutalt bättre utseende!! EDIT: Brutal cred för den manuella photoshopandet av regplåtarna!
EDIT: Brutal cred för den manuella photoshopandet av regplåtarna!
HAHA såg inte detta förrän nu när jag läste det här... vilken ver av photoshop?
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️