Precis som Ghost skrev här ovanför...Mitt råd är att skippa planerna på att köpa en fabriksny badboy.Om du nu måste just ha en sådan så är det bättre att köpa en begagnad som kanske gått 0-20 mil för ca 10k För det är ungefär så fort värdet sänks på dem.Sedan verkar många badboy stanna i prisklassen runt 7-11k beroende på skick och om barnsjukdomarna är fixade.Saknar du mekkunskaper så föreslås att välja en annan.Men klart vilket märke du än väljer så måste den ju servas, tex leder mm bytas eftersom de slits.Mitt råd är då att provkör lite olika quads.Det är bra skillnad på tex en 200cc och en 450cc.En 200cc tröttnar man rätt fort på om man vill busa lite Du skriver inte hur långt du har till jobbet.Men nog går det köra längre sträckor även med en badboy.Dock var soppaförbrukningen ungefär lika på min badboy som de var på min Dinli när jag körde ca 18 mil.Men badboyen så var de ju fullgas som gällde för att ligga på 80-90.Med Dinlin så var 80-90 helt okej (även om man ibland körde om bilar som låg i de farterna)Sammanfattningsvis så rekommenderar jag dig att läsa på lite i forumet.Kolla även gärna mitt inlägg där jag skrev angående min erfarenhet badboyen http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=24854.msg216945#msg216945
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️