ATVForum, allt om fyrhjulingar

Märkes diskussioner => Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling => Can-Am/Bombardier => Ämnet startat av: brandanders skrivet 29 januari 2008 kl. 19:37:40

Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: brandanders skrivet 29 januari 2008 kl. 19:37:40
Har haft tre ärenden där BRP Vägrar garanti.........

De senaste har en vän som väger 130 kg...då går A-armen av från ramen på landsväg. Denada säger GARANTI... men BRP, nä det ska inte hända om man kör som man ska ? så nu kan jag tänka mig att byta min outlander 400 max mot en brödrost eller likvärdigt?

KOM MED FÖRSLAG....
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: CrazyMac skrivet 29 januari 2008 kl. 19:51:33
Hör med en duktig svetsare om han kan kolla på svetsen runt fästet. Han bör kunna avgöra om den var dålig ifrån början. 130 Pannor ska den klara lätt.
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: peter1500 skrivet 29 januari 2008 kl. 20:23:34
Tiil brödrost ,,,,,,det blir ett bra byte :lol:  :lol:
Titel: Re: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: SL55 skrivet 29 januari 2008 kl. 20:43:38
Citat från: "brandanders"
Har haft tre ärenden där BRP Vägrar garanti.........

De senaste har en vän som väger 130 kg...då går A-armen av från ramen på landsväg. Denada säger GARANTI... men BRP, nä det ska inte hända om man kör som man ska ? så nu kan jag tänka mig att byta min outlander 400 max mot en brödrost eller likvärdigt?

KOM MED FÖRSLAG....


Byt till en BruteForce så slipper du detta  :lol:
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: MR_X skrivet 29 januari 2008 kl. 20:46:10
Jag skulle iaf få en ny stötdämpare på garanti :D
Fast tidigast om 3 veckor :cry:
vem har tid å vänta på det :?:
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: kyozo skrivet 29 januari 2008 kl. 21:06:40
var du glad att du inte har dealy som generalagent....... :roll:
dom har alldrig nått hemma på hyllan när man kör sönder måste dom alltid bestella från frankrike å jag vet i f-n vad dom transporterar med för det brukar ta minst 3 vekor att få hem nått :(
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: MR_X skrivet 29 januari 2008 kl. 21:13:57
Citat från: "kyozo"
var du glad att du inte har dealy som generalagent....... :roll:
dom har alldrig nått hemma på hyllan när man kör sönder måste dom alltid bestella från frankrike å jag vet i f-n vad dom transporterar med för det brukar ta minst 3 vekor att få hem nått :(

som BRP da...minst 3 veckor!
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: kyozo skrivet 30 januari 2008 kl. 05:08:50
Citat från: "MR_X"
Citat från: "kyozo"
var du glad att du inte har dealy som generalagent....... :roll:
dom har alldrig nått hemma på hyllan när man kör sönder måste dom alltid bestella från frankrike å jag vet i f-n vad dom transporterar med för det brukar ta minst 3 vekor att få hem nått :(

som BRP da...minst 3 veckor!


ganska irriterande att dom endast vill sälja nya hojar å esdan ingen service när man väl har en av deras........så lät det ju inte direkt när man skulle inhandla sin hoj :evil:
Titel: Re: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: corba skrivet 30 januari 2008 kl. 08:16:50
Citat från: "brandanders"
Har haft tre ärenden där BRP Vägrar garanti.........

De senaste har en vän som väger 130 kg...då går A-armen av från ramen på landsväg. Denada säger GARANTI... men BRP, nä det ska inte hända om man kör som man ska ? så nu kan jag tänka mig att byta min outlander 400 max mot en brödrost eller likvärdigt?

KOM MED FÖRSLAG....


Enligt deras policy blir ju ingenting garantiåtgärd eftersom det inte ska gå sönder. Går det ändå sönder sä är det inte fel på maskinen utan föraren, oavsett om maskinen hade stått still sen den köptes.

Jag måste säga att det är hel genialt av BRP. Statistiken kommer att visa att det inte förekommer några fel alls, förutom de som är orsakade av ägarna.

Nästa seg för BRP är att gå ut med 10 års garanti. Helt riskfritt eftersom de aldrig går sönder. Jag säger det igen, GENIALT!!

Hur f-n ska de annars kunna sälja sina maskiner?
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: AtvHudik skrivet 30 januari 2008 kl. 10:38:46
Måste villigt erkänna att jag haft en hel del problem men däremot aldrig några problem att få ut på garantin. Min åf säger att BRP är kanon att ha och göra med och att det aldrig är några problem. Har to.m fått bättre saker än original i utbyte. Tror att det är mycket upp till handlaren. De får tyvärr inte riktigt betalt för jobben. Brp betalar kanske för 1timme medans jobbet i verkligheten tar 2. Stort tack till en bra återförsäljare, Fyndplatsen i Bergsjö.
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: Lillhajen skrivet 30 januari 2008 kl. 10:58:31
Den ena får grejor utbyta av sin ÅF medans någon annan inte får det. Detta har inte med BRP att göra utan goodwill från ÅF.

Denna goodwill tappas om man t.ex. köper begagnad Can Am och inte själv använder samma ÅF som 1:a köparen. Var ett väldigt tjatande innan jag fick min CVT uppgradering vid läckage.

I USA kan man utöka garantin till 3år, använder man garantin 3:e året så kostar det $50 i "självrisk" eller något sådant, inte 100% på detta.

//L
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: DennaNicke skrivet 30 januari 2008 kl. 20:22:26
Vi på Denada Offroad AB har i detta fall inspekterat och lagt tid på maskinen samt åberopat garanti, men tyvärr vill inte BRP dela våran mening och konstaterande på/över skadan.

Vi är självklart ledsna över detta fall, och vi råder er vän att vända sig tillbaka till den ÅF i Nykvarn han handlade maskinen hos och hoppas att de kan strida vidare i detta ärende.

I regel är det alltid en ÅF:s sak att stödja och vara behjälplig för sin/-a kund/-er i de allra flesta tänkbara situationer.

Hoppas allt löser sig på ett bra sätt och vi hälsar er varmt välkomna till oss närsomhelst.

Mvh Niklas - Denada Offroad AB/Can-am Center Sthlm
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: brandanders skrivet 30 januari 2008 kl. 21:25:27
Citat från: "DennaNicke"
Vi på Denada Offroad AB har i detta fall inspekterat och lagt tid på maskinen samt åberopat garanti, men tyvärr vill inte BRP dela våran mening och konstaterande på/över skadan.

Vi är självklart ledsna över detta fall, och vi råder er vän att vända sig tillbaka till den ÅF i Nykvarn han handlade maskinen hos och hoppas att de kan strida vidare i detta ärende.

I regel är det alltid en ÅF:s sak att stödja och vara behjälplig för sin/-a kund/-er i de allra flesta tänkbara situationer.

Hoppas allt löser sig på ett bra sätt och vi hälsar er varmt välkomna till oss närsomhelst.

Mvh Niklas - Denada Offroad AB/Can-am Center Sthlm


Hej Nicklas jag får svårt att vända mig till någon ÅF då jag köppt den av BRP själva då Kalle jobbade där....
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: zetoria skrivet 30 januari 2008 kl. 23:38:44
Jag har haft garanti fel som fixats på båda min maskiner i samband med service på Denada. Har funkat perfa !
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: gurra-g skrivet 30 januari 2008 kl. 23:50:24
Citat från: "AtvHudik"
Måste villigt erkänna att jag haft en hel del problem men däremot aldrig några problem att få ut på garantin. Min åf säger att BRP är kanon att ha och göra med och att det aldrig är några problem. Har to.m fått bättre saker än original i utbyte. Tror att det är mycket upp till handlaren. De får tyvärr inte riktigt betalt för jobben. Brp betalar kanske för 1timme medans jobbet i verkligheten tar 2. Stort tack till en bra återförsäljare, Fyndplatsen i Bergsjö.

Jag har väntat i 5 månader på ny hastighetsmätare till min maskin. Vet inte vem som strular, men när man inte ens får nån info trots påtryckningar så... :evil:
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: AtvHudik skrivet 31 januari 2008 kl. 12:47:28
Citat från: "DennaNicke"
Vi på Denada Offroad AB har i detta fall inspekterat och lagt tid på maskinen samt åberopat garanti, men tyvärr vill inte BRP dela våran mening och konstaterande på/över skadan.

Vi är självklart ledsna över detta fall, och vi råder er vän att vända sig tillbaka till den ÅF i Nykvarn han handlade maskinen hos och hoppas att de kan strida vidare i detta ärende.

I regel är det alltid en ÅF:s sak att stödja och vara behjälplig för sin/-a kund/-er i de allra flesta tänkbara situationer.

Hoppas allt löser sig på ett bra sätt och vi hälsar er varmt välkomna till oss närsomhelst.

Mvh Niklas - Denada Offroad AB/Can-am Center Sthlm


Jag har inte ens köpt maskinen hos återförsäljaren som hjälpt mig helhjärtat och fixat allt inlk. uppgraderingar jag inte skulle fått i vanliga fall. Tycker faktiskt att Denada ska ta sitt ansvar som återförsäljare och Can-Am center som de ska vara. Garantin är faktiskt nationell och gäller hos ALLA auktoriserade handlare i hela landet. Tycker det är lite dåligt att skicka vidare BARA för att maskinen råkat inhandlas hos någon annan.
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: pålamalm skrivet 31 januari 2008 kl. 19:19:13
lite svårt för denada att göra något om brp säger nej,,,,
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: AtvHudik skrivet 31 januari 2008 kl. 20:53:57
Citat från: "pålamalm"
lite svårt för denada att göra något om brp säger nej,,,,


Ja fast han från Denada skriver själv att han tycker att killen i fråga ska vända sig till sin Åf i nykvarn där han köpt maskinen för att de ska strida vidare.
Så Denada skulle alltså hjälpa honom om maskinen var köpt där? Det är inte så det ska gå till med garanti. Ska vara lika oavsett vilken åf man kommer till. Tycker jag iaf.
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: pålamalm skrivet 1 februari 2008 kl. 19:45:46
men tycker du att dom på denada ska betala ur egen ficka då eller.....
det fattar du väll själv om brp säger att det inte går på garantin,va fan ska denada göra då.då är det väll hos dom han har köpt den som får ta striden, dom kan ta striden när garantin inte går igenom,efter som dom har sålt den. det är väll ingen som gör något gratis,& hade brp sagt att det hadde gått på garantin så tror jag att denada inte hade skickat honom till någon annan.
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: SirMattias skrivet 1 februari 2008 kl. 20:57:17
Håller med Pålamalm i den här frågan,
tycker nog att åf i nykvarn borde försöka hjälpa honom.
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: AtvHudik skrivet 1 februari 2008 kl. 21:03:16
Jo jo det är kanske sant och jag förstår dem men kanske bara är så att vi har en liten annan mentalitet här uppe.  Jag köpte hojen söderut men har fått all hjälp och garantier, sådant som inte skulle gå på garanti och vissa saker utbytt till bättre till och med. Kanske jag bara haft grym tur eller att åf är grymt kundvänlig. Det är klart härl måste åf vara rädda om alla kunder oavsett var man köpt maskinen. Denada är ju STORA och behöver inte krusa någon. Jag vill inte svartmåla Denada utan bara funderar lite hur det fungrerar. Var själv ner i sommar och hälsade på nere på Denada och har sällan mött sådan trevlig personal och generositet mot kunden trots att det inte blev någon affär denna gång. Hoppas det löser sig för dig "brandanders" till det bästa.
Titel: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: SirMattias skrivet 1 februari 2008 kl. 21:18:26
Det är klart att man får hjälp med garantiärenden,
men jag tror ju inte att det finns så många som
fixar massa fel som inte omfattas av garantin helt gratis
om man inte ens har köpt maskinen där.
Det låter väl inte som en lysande affärside att ge
bort grejor och jobba gratis.....
Titel: Re: Garantin från BRP = Trång förhud
Skrivet av: Quadjonen skrivet 1 februari 2008 kl. 22:17:17
Citat från: "brandanders"
Har haft tre ärenden där BRP Vägrar garanti.........

De senaste har en vän som väger 130 kg...då går A-armen av från ramen på landsväg. Denada säger GARANTI... men BRP, nä det ska inte hända om man kör som man ska ? så nu kan jag tänka mig att byta min outlander 400 max mot en brödrost eller likvärdigt?

KOM MED FÖRSLAG....


Om A-armen går av på landsvägen ,när man kör ,så  borde du polisänmäla och ta kontakt med ditt försäkringbolag ,för då är den trafikk farlig och då kanske Brp hjälper till. Och hur gick det med han som körde ?

Och vad för 3 fel har du haft på din maskin ? Jag kan inte rösta om jag inte vet allt .