Tror den blir i tyngsta laget med TGB 13 diff bak Det blir ju klent på en Atv speciellt med 70-80hk som ska ut på EN axel/drivknut.
Bättre svängradie, bättre vägegenskaper, sparar bakdäck, sparar känsliga underlag som gräsmattor, stigar mm mm, listan kan göras lång. I min värld är det helt obegripligt att inte alla atv's har öppen, spärrbar diff, även därbak. Är det bara Cektek som har det eller är det fler?MVHChrille
Slirningen skulle ju öka med etthjulsdrift, så det där med att spara bakdäck och underlag är nog tveksamt
Självklart tycker även jag att det hade varit bra att ha en elektrsik diff bak!Innan jag köpte min xp så trodde jag att den hade det... men icke.. längre versionen har det.Turf som det heter på polaris
nog bäst du diffar din bil. så du sparar däck. så fort du svänger lite lite med diffad axel hur du en kör sliter det däck utan du ens slirar.
Jag har diffad bil och vet du: däcken slits även när du kör rakt fram
jag tkr de ska bli mer krääääm o lite tystare då är ja nöjd
Vi vill ha Ski-doo's 1200 motor me turbo!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️