läs detta så blir du nog nöjd=)http://www.atvwithcutter.com/Forum/viewtopic.php?f=3&t=248
Citat från: zeaflower skrivet 3 september 2010 kl. 11:31:57läs detta så blir du nog nöjd=)http://www.atvwithcutter.com/Forum/viewtopic.php?f=3&t=248Det var längesedan man läste något så dumt.Jag vet inte vad för bränslesystem som används men jag rekommenderar dig att inte följa dessa! Det kan bli dyrt när man har knäckt en kolv.
Jobbade 12 år som projektledare och applikatör hos värdens största underleverantör av diesel system, så jag har en del erfarenhet vad som händer när produkten når slutkund och man börja skruva på saker som man inte borde. Inte det att jag förringar möjligheten att skruva upp bränsle mängden för att få lite mer go i grejorna då det brukar alltid finnas marginaler kvar, men man måste veta vad man gör och inte så som det presenterades på det amerikanska forumet. Diesel jobbar med luft överskott så vad som händer är att det blir riktigt varmt när bränsle mängden ökar och inte som en bensinare som bara går kallare.Som sagt skruva gärna men var försiktig annars kan det bli dyrt.Ett litet tips som ger ca 5-10% högre effekt och en stor skillnad i responsen det är att ersätta MK1 bränslet d.v.s den skiten som man köper bensinstationen med RIKTIG diesel om man har möjlighet att köpa det.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️