Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet
Citat från: snickaren skrivet 26 januari 2009 kl. 19:23:01Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....
Citat från: AtvNerd skrivet 26 januari 2009 kl. 21:34:34Citat från: snickaren skrivet 26 januari 2009 kl. 19:23:01Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....Har kompisar som har can-am yamha suzuki mm men när det börjar att bli jävligt i skogen så brukar jag komma längst med min polaris för tungd och en gedigen byggd maskin gör att man kommer längre en dom flesta. polaris är byggd för att köras i skog inte ligga och tävla på grusvägar,vill man ha bra ljud så kör man hd istället för atv
Citat från: snickaren skrivet 28 januari 2009 kl. 21:35:46Citat från: AtvNerd skrivet 26 januari 2009 kl. 21:34:34Citat från: snickaren skrivet 26 januari 2009 kl. 19:23:01Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....Har kompisar som har can-am yamha suzuki mm men när det börjar att bli jävligt i skogen så brukar jag komma längst med min polaris för tungd och en gedigen byggd maskin gör att man kommer längre en dom flesta. polaris är byggd för att köras i skog inte ligga och tävla på grusvägar,vill man ha bra ljud så kör man hd istället för atveller råka sladda med 2wd inkopplad, då ryker drivningen..bra grejer!
Citat från: AtvNerd skrivet 28 januari 2009 kl. 21:48:08Citat från: snickaren skrivet 28 januari 2009 kl. 21:35:46Citat från: AtvNerd skrivet 26 januari 2009 kl. 21:34:34Citat från: snickaren skrivet 26 januari 2009 kl. 19:23:01Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....Har kompisar som har can-am yamha suzuki mm men när det börjar att bli jävligt i skogen så brukar jag komma längst med min polaris för tungd och en gedigen byggd maskin gör att man kommer längre en dom flesta. polaris är byggd för att köras i skog inte ligga och tävla på grusvägar,vill man ha bra ljud så kör man hd istället för atveller råka sladda med 2wd inkopplad, då ryker drivningen..bra grejer! Körde på is förra helgen i ca 7mil och sladdade både med 2wd och 4wd inga problem med det, sen kan jag tillägga att polarna som kör div maskiner bla Can-am såg jag bakom mig hela tiden
Citat från: snickaren skrivet 28 januari 2009 kl. 22:00:27Citat från: AtvNerd skrivet 28 januari 2009 kl. 21:48:08Citat från: snickaren skrivet 28 januari 2009 kl. 21:35:46Citat från: AtvNerd skrivet 26 januari 2009 kl. 21:34:34Citat från: snickaren skrivet 26 januari 2009 kl. 19:23:01Köp polaris så får du kvalitet och blir nöjd på köpet och garanterat tyngsta maskinen i kompisgänget....Har kompisar som har can-am yamha suzuki mm men när det börjar att bli jävligt i skogen så brukar jag komma längst med min polaris för tungd och en gedigen byggd maskin gör att man kommer längre en dom flesta. polaris är byggd för att köras i skog inte ligga och tävla på grusvägar,vill man ha bra ljud så kör man hd istället för atveller råka sladda med 2wd inkopplad, då ryker drivningen..bra grejer! Körde på is förra helgen i ca 7mil och sladdade både med 2wd och 4wd inga problem med det, sen kan jag tillägga att polarna som kör div maskiner bla Can-am såg jag bakom mig hela tiden de var väl inne på varv 2, kör åt sidan nästa gång så slipper du vända dig om...
båda maskiner är ju top grejer...jag bara jävlas...
BRP är så jäkla beroende av bra återförsäljare, jag har en 800 xt som är uttagen i nov -07 och det är ett riktigt måndagsexemplar.Jag har haft alla jäkla små fel som bara går att få. Missnöjd men allt som har med denna maskin att göra förutom motorgången på den. Va ner på mässan i STHLM och pratade med BRP direkt ang mina problem. Dom va lika osympatisk som min ÅF i Ö-vik . Jag ljuger inte om jag säger att jag haft min inne hos ÅF över 20 gånger för alla fel. Försökte få hand/tumgas värme i kompesation för allt som varit.......ÅF bara skrattade åt mig, istället fick jag betala 2466 kr för 500 mils service.Vad händer sen när garantin gått ut??? Vad gör jag om dom säger att det är mitt fel att fyrhjulingen inte funkar Ska man åka fyrhjuling i Ö-vik så är det POLARIS som gäller för att få den absolut bästa servicen, sen STISSO bara av den anledningen av hur dom hanterade Joffs Kymco vid ett motorras, trots att han inte köpt fyrhjulingen av dom. Dom var skitbra!!Skit i märket köp en hjuling där det är bra ÅF och bra organisation, det är mitt råd just nu i denna bittra stund
Inte alla som tycker det är super http://www.atvstockholm.com/smf/index.php?topic=278.msg10073;topicseen#msg10073
kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex hoppar med maskinen...
Citat från: AtvNerd skrivet 30 januari 2009 kl. 21:14:05kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex hoppar med maskinen...Jag hade Dalton´s, Outlaws 29´5",pipelift och sportfilter på min förra... Men bytte inget som har med det att göra, förutom framdiffen, med de verkar ju vara ovanligt på can-am...I övrigt så bytte ja soppapump, laddregulator och kylare... på 150H300Mil
Svaga punkter vid tidiga mil gör mig tveksam till fabrikatet.Det hade varit intressant att höra synpunkter av någon som kört en och samma Can-am i minst 5år.Eftersom märket fortfarnde verkar vara i en utvecklings fas, så verkar en ny 07:a som jag funderat på ett ytterst osäkert kort.
Citat från: AtvNerd skrivet 30 januari 2009 kl. 21:14:05kan iofs förstå hur endel maskiner "krånglar" , först breddas det 3tum på båda sidor sen smäller man på 29,5 tums outlaw, clutchkit och sportluftfilter...det kan ju vara så att det inte är orginalmaskinerna eller de måttligt modifierade som krånglar, min har inte krånglat och den växlar lätt och precist, dock har jag fått justera växellägena två gånger på 500mil.Man ska tänka sig för innan man breddar för mycket på en maskin med trailingarmar bak, det bryter ganska rejält om man t.ex hoppar med maskinen...förvisso...men... en kompis körde 300H 600Mil utan ett fel... och han kör som ett svin... Du har väl Dalton´s och stora däck föresten?
Citat från: Rka skrivet 30 januari 2009 kl. 22:16:22Svaga punkter vid tidiga mil gör mig tveksam till fabrikatet.Det hade varit intressant att höra synpunkter av någon som kört en och samma Can-am i minst 5år.Eftersom märket fortfarnde verkar vara i en utvecklings fas, så verkar en ny 07:a som jag funderat på ett ytterst osäkert kort.Då får du vänta till 2011 ungefär, 800:an kom väll tidigt 2006.
YoHar en 07:a som nu gått 500mil, och har inte varit några prb. som helst, 100h timmars servicen är en av de viktigaste i början, sen oljebytenintervall var 100-150mil. Det som retar mig mest är baklampan , den bokstavligen äter lampor och det verkar inte vara något elfel, utan alla skakningar och hopp som bakdelen får utstå, gör att den tvåtrådiga wolframlampan inte klarar jobbet, köpte nyligen av misstag in den sk. diodbaklampan, den fungerar inte alls, verkar vara bakvänd polaritet i den och någon elektriker är jag inte så omkoppling får vara, läste om prb:et i en annan tråd här på forumet!Funderar på att byta ut hela bakljuset till denna, om nu det går att få den att fungera förstås:
Citat från: firefox skrivet 31 januari 2009 kl. 20:43:15YoHar en 07:a som nu gått 500mil, och har inte varit några prb. som helst, 100h timmars servicen är en av de viktigaste i början, sen oljebytenintervall var 100-150mil. Det som retar mig mest är baklampan , den bokstavligen äter lampor och det verkar inte vara något elfel, utan alla skakningar och hopp som bakdelen får utstå, gör att den tvåtrådiga wolframlampan inte klarar jobbet, köpte nyligen av misstag in den sk. diodbaklampan, den fungerar inte alls, verkar vara bakvänd polaritet i den och någon elektriker är jag inte så omkoppling får vara, läste om prb:et i en annan tråd här på forumet!Funderar på att byta ut hela bakljuset till denna, om nu det går att få den att fungera förstås:Du får samma problem med den lampan som med din diodlampa du redan provat, du måste använda ett relä för att vända - till + för att få bromsljus på den lampan... Så här gjorde ja:
Här kommer ett förstklassigt elschema... lite svårläst kanske Ja använde ett minirelä från Volvo/renault, som ja limmade tätt, har fungerat i närmare ett år för mig i vått och torrt
Citat från: frolland skrivet 1 februari 2009 kl. 13:11:15Här kommer ett förstklassigt elschema... lite svårläst kanske Ja använde ett minirelä från Volvo/renault, som ja limmade tätt, har fungerat i närmare ett år för mig i vått och torrt Stort tack & bock, man ser alldeles utmärkt på det schemat, har även hittat ett relä i garaget med dessa siffror, kör väl en runda med sikaflex för att täta det och skall så fort som möjligt ge mig på det!Tack än en gång för hjälpen!
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️