Vad ligger skatten på denna maskin och försäkring?
Finns det någon strypning på dem om man traktorreggar, eller är det bara att man "inte får" köra mer än 50?
Så är det ju med de flesta andra fordon, som t.ex. EU-mopeder, bilar, lastbilar, andra traktorer, snöskotrar o.s.v..Varför skulle inte reglerna vara samma för en 4-hjulig traktor typ ATV?
Hej. Jag köpte utan servo. Jag kör också på landsväg och lite lätt terräng för skojs skull. Jag anser att den är väldigt lättstyrd så du blir inte trött i armarna i första taget.Lägg dem 7000 kr på en bra packbox, lås osv.
Okej ja bättre att lägga de pengarna på annan utrustning, känns inte riktigt värt att lägga 7.000kr om man inte ska använda den som arbetsmaskin.
Det är därför skåningar inte behöver servo, He-man kroppar naturligt.
behövs inte servo på gräsmattan
Jag har kört 4-8 mila turer många många ggr utan servo i sjukt jobbig terräng och måste säga att servomaskin blir mitt nästa köp helt klart! Men det är nog rätt bra träning för underarmarna, triceps och skuldrorna utan servo.
could I ask what headlight bulbs this uses please?
Tjenixen!Hämtade mig en 450 Efi i dag sprillans ny och med traktorreg. Den är ju spärrad till max 45 eller snarare 40Km/h enligt mätaren. Är lite sugen på att ta bort den här spärren för att få lite mer fart i skogen och på gruset hemma.Enligt säljaren skulle det vara någon sladd till Cdi boxen man skulle rycka ur så skulle den gå som vanligt igen.Någon som har mer info?Mvh,
Har precis köpt en C-FORCE 450 EFI EPS. Kört ca 2 mil bara, men växlarna kärvar att få i. Är det att den är ny bara eller kan det vara något stort fel jag borde kontrollera innan första servicen ?Sen undrar jag även om någon här tagit bort vajern som gör att man måste ha fotbromsen i för att lägga i Parkeringsväxeln?.Är det svårt, och finns det någon guide?
Bild [ Attachment ]
Halloj!Har fått lite mer fart på min "traktor" nu, var uppe i ca 80km/h enligt gps i mobilen. Lyckades koppla bort en grej men då fungerar inte hastighetsmätaren vilket är lite tråkigt så kopplar nog tillbaks det såsom det skall vara, är ju dock i rätt riktning så detta kanske hjälper mig att hitta den där eländiga elektroniska fartbegränsningen. Är egentligen inte ute efter att åka fort men dom har ju strypt maskinen så osmidigt det bara går, så fort man närmar sig 40km/h slår den ifrån så man nästan far över styret när man inte är med på att begränsningen är uppnåd. Dock väldigt skönt att inte behöva ha hjärnkoll på hastigheten utan man kan ha lagom gas och sen om den råkar gå i 38 km/h eller 43km/h spelar inte så stor roll.Skruvade ut skruven på gashandtaget också men sitter ju ett "stop" gjutet på själva trottelhuset som begränsar det sista, vet att den går att slå bort det men vet inte om jag vill göra såpass mycket åverkan på maskinen. Hade varit bättre att ha en likadan bricka som den som sitter där orginal men bara klippa bort den fliken som går emot "stoppet". Kanske går att få tag på som reservdel genom någon återförsäljare så kan man bara skruva dit den om man eventuellt behöver lämna in maskinen.Nästa projekt blir lite extra belysning, hasplåt samt en packväska/låda på lasträcket där bak. Kanske en korg på främre lasträcket också då det är ganska smidigt att lägga en del lösa grejer i snabbt. Mvh,
Ok. Så det gör sådan skillnad med eller utan kat. Trodde mer om man tog o satte på helsystem och satte in öppet luftfilter alt moddade luftburk så började den i så fall gå tunt utan annat program till sprutet...
Kan ju vara variation. Värmer bra om vaden o pojkens häl o vad när han åker med. Ang. Kat då är det ju inte för att få mer effekt utan värmen som är problemet. Bara det inte blir mindre effekt vid ev borttagning av Kat. Får ta o kolla var värmen kommer i från ordentligt i morgon. Får be att återkomma och tacka för svaren så långt
Batteriproblemet kan vara för klen generator, om ni kört med vinschen så kan maskinen gå medan ni kör, men när du skall ha igång den igen finns ingen kräm.Vet du hur många A generatorn är på?På min Linhai var det omöjligt att ploga mer än en liten infart om man inte skulle tömma batteriet.
Ca 23 A borde generatorn ge med de data som presenteras.Belysningen drar ca 10 A, och tum och handtagsvärmare (om du har det) kanske nåt liknande.Men har du inga värmare eller extraljus så borde laddningen räcka till.
30ah är ju stort för att vara ett batteri i en fyrhjuling.
Ett för stort batteri påfrestar laddsystemet mer och enda fördelen är att det tar längre tid att dra ur batteriet. Laddar inte maskinen tillräckligt för all strömåtgång så gör den det inte. En annan sak är att full laddström inte uppnås under ett visst varvtal, på tomgång eller just över ger laddsystemet långt ifrån några 23A. Det man kan göra är att använda lågväxeln för att ladda mer vid låg fart.Edit: Det är viktigt att skilja på Ampere (A) som är måttet på strömstyrka och Amperetimmar (Ah) som är ett mått på energimängd i batteriet. Ett batteri med 30Ah kan belastas med 1 Ampere under 30 timmar (teoretiskt, vid rätt temperatur och vid full batterikapacitet) innan det är helt urladdat, eller med 30A under en timme. Laddsystemet måste vara dimensionerat efter kapaciteten, det är enklare för laddsystemet att hålla ett mindre batteri laddat än ett större eftersom det är mindre mängd energi som "ryms" i det mindre batteriet. Har man ett för stort batteri får laddsystemet jobba hårt hela tiden och kanske inte räcker till för att hålla batteriet fullt. Ett bly-syra-batteri åldras mycket fortare ju mindre laddning som är i det, så ett för stort batteri kan vara sopslut på kort tid om man inte underhållsladdar det ofta.
Ok, då är det serviceverkstadens fel att min 450 går illa?
Är inte 450 insprutare?
Jo så klart, jag bara funderar på vad som kan vara problemet. Och som nämnts att det varit bränslebekymmer i kombination med värme på tidigare modeller så borde de vara isolerade. Det är de på min.
Du har ingen cf
hur är stötdämparna? Är dom fortfarande lika stenhårda som dom äldre?
Uppdatering.Bytte CDI box idag, rejält kallt idag bara 7 grader och regn.Bra temp för att maskinen ska må gott.Startade maskinen och lät den stå på tomgång 5 minuter.Hann bara krypköra 30 meter innan samma fel återkom.Den här maskinen är hopplös.
Provade åka till kojan igår.Körde först efter en fyrhjulingväg och sista kilometrarna är det ren skogskörning.Går att ta sig fram men man måste köra sakta pga av stenig terräng.Inga problem efter fyrhjulingsstigen men när jag kört en timme och kört en kilometer i terrängen kom felet tillbaka.Maskinen tappar orken, avgassmällar och bluddrar.Kompisen som körde bakom hörde tydligt smällarna och sa att det bolmade mer än normalt ur avgassystemet.Fy fan vad less man blir.Edit: Det är nog så att maskinen i grund och botten är felkonstruerad.För inkapslad motor, det blir hett som fan under sadeln vid låg fart och den börjar gå jäkligt illa pga värmen.
Den var riktigt snygg i orange också!Ser också mer påkostat ut med hasplåtarna i aluminium också.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️